Åsa Lund
Körde favorit i repris
Pannkaka med fläsk
Sonen, 13 år, åt mer än hälften av de fem portionerna
En tallrik med hög av pannkakor toppad med stekt fläsk, pojkes händer som serverar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Lite asiatiskt till lunch idag

Asiatisk-inspirerad lunch med svarta nudlar och dumplings på vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
f_s_81 och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
Gjorde för första gången Leif Mannerströms (egentligen hans fru Lilians) recept på julköttbullar. Blev ruskigt goda även om de inte ska ätas förrän på julafton.

Hemlagade julköttbullar på tallrik enligt Leif Mannerströms recept.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och Jansson:

En ugnsform med nygräddad Janssons frestelse, gratinerad och gyllenbrun.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite asiatiskt till lunch idag

[bild]
Avslöjar min okunskap; vad är det?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Avslöjar min okunskap; vad är det?
Ingen aning, men det var gott :) (nån form av dumplings var det)
 
  • Gilla
  • Haha
pmd och 2 till
  • Laddar…
Stekpanna med plättar och omgjord pannkaka på en induktionsspis, smet skvätt, visp och glas skymtar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pannkakor, barnen kretsar runt mina ben :rolleyes:
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen aning, men det var gott :)
Malmgren käkar något som han inte läst stamtavlan på. Undrens tid är inte förbi. :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Malmgren käkar något som han inte läst stamtavlan på. Undrens tid är inte förbi. :crysmile:
Du känner inte mig tydligen, jag gillar få avsmakningsmenyer komponerade av stjärnkockar.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du känner inte mig tydligen, jag gillar få avsmakningsmenyer komponerade av stjärnkockar.
Det har jag aldrig tvivlat på men jag trodde att du också ville, varje fall i efterhand, veta vad du ätit. Speciellt om det är gott vill man ju kunna beställa det igen.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Det har jag aldrig tvivlat på men jag trodde att du också ville, varje fall i efterhand, veta vad du ätit. Speciellt om det är gott vill man ju kunna beställa det igen.
Detta var så udda så kommer nog inte få den chansen igen :)
 
Stekpanna med brunsås på spis, kokande kruka och tallrik med köttbullar vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Riktig mat, med äkta matfilter på mobilen.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Unikt namn
Alfredo Alfredo skrev:
Hade Gud avsett vi skulle äta potatisskal hade han väl inte uppfunnit potatisskalaren. Äru helt go eller?
Kom att tänka på när jag var i Portugal och beställde potato skins, och besvikelsen när det visade sig bara vara potatisskal.... :cry:
 
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Avslöjar min okunskap; vad är det?
Spelar nog ingen större roll, huvudsaken är att det är dyrt och inget som vi på landsbygden äter :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Så kan det vara. Som den bonne jag är så kan jag ibland uppskatta i grunden enkla rätter, dyrt på resturang med lämplig dryck, för då brukar det kunna bli j-ligt välsmakande.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Man kan väl utgå från den klassiska "gamla" franska köket (Cuisine francaise och La haute cuisine) då de började skriva recept och kokböcker.
Som svensk kan man ju oxå välja att utgå från våra svenska vanor när det är en svensk rätt och välja att skrapa eller hacka köttet.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.