P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen aning, men det var gott :) (nån form av dumplings var det)
åh fan... trodde det var schalottenlök man klämt dit.. ;):thinking::rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
P
Tallrik med stekt potatis med skal och marinerad stekt makrill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


stekt potatis med skal ;). Alfredo vill nog ha receptet :rofl:

samt stekt makrill marinerad i lime... :ok:
 
  • Gilla
  • Ledsen
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
[bild]

Riktig mat, med äkta matfilter på mobilen.
Och kock-öl :ok:

Här serverades den snudd på svenska nationalrätten kebab med bröd till kvällsmat. :seenoevil:

Till lunch blev det för första gången på många år, lutfisk.
Tallrik med lutfisk toppad med vitpeppar, potatis, smält smör och serveras med öl och vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Helt ok men klarar mig ett år till nästa chans ges.
 
  • Gilla
  • Älska
abbe_ och 4 till
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Och kock-öl :ok:

Här serverades den snudd på svenska nationalrätten kebab med bröd till kvällsmat. :seenoevil:

Till lunch blev det för första gången på många år, lutfisk.
[bild]

Helt ok men klarar mig ett år till nästa chans ges.
lutfisk.. mmm
annandags mat(y)
ska vara gröna ärtor till..
mums
 
  • Gilla
  • Älska
nochl och 3 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
lutfisk.. mmm
annandags mat(y)
ska vara gröna ärtor till..
mums
Uppvuxen med det på juldagen. :D
Och för dom som inte åt serverades det revbensspjäll.
Fick lov att prova idag, inte ätit på säkert 20år.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Uppvuxen med det på juldagen. :D
Och för dom som inte åt serverades det revbensspjäll.
Fick lov att prova idag, inte ätit på säkert 20år.
Jajemän.
Det är inte många som äter detta idag...
som bruna bönor till revbensspjällen..
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
galento
Maskintok skrev:
lutfisk.. mmm
annandags mat(y)
ska vara gröna ärtor till..
mums
Älskar lutfisk med gröna ärtor eller brysselkål, hårdstekt fläsk och fläskflottet över vita såsen , salt och peppar (y)(y)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P
galento galento skrev:
Älskar lutfisk med gröna ärtor eller brysselkål, hårdstekt fläsk och fläskflottet över vita såsen , salt och peppar (y)(y)
Jajemän fläsket är viktigt..
Och en riktigt god sås.. :ok:
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite asiatiskt till lunch idag

[bild]
Kokta albinomöss? ;)

(Jag gillar också dumplings. (y))
 
Redigerat:
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Till lunch blev det för första gången på många år, lutfisk.
[bild]
Ingen senap? :surprised:
 
MultiMan
Tvekar lite var jag ska lägga denna, men eftersom det figurerar rätter med mystiskt innehåll här, så varför inte:

Humoristisk teckning av en bläckfisk och en kock som förhandlar i en restaurang, ordvits med "Squid Pro Quo".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Kokta albinomöss? ;)
Kokar gör man ute i skogen på landet. :cool: De där är nog sauterade eller nåt.
 
Pulled pork idag med tacobröd, givetvis hemgjort:D
Hemgjord pulled pork i form, tacobröd och sallader på ett matbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemlagad pulled pork i tacobröd med sallad och sås på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nochl och 6 till
  • Laddar…
C
P Pappa1986 skrev:
Pulled pork idag med tacobröd, givetvis hemgjort:D
Det var snygga bröd för att vara hemmagjorda! (y)
 
P pmd skrev:
Ingen senap? :surprised:
Till lutfisk?
Nej det har jag nog aldrig provat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.