1 422 198 läst ·
17 798 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Det är ju en klassiskt svensk rätt. Klassisk svenska rätter är ju rätt dåligt avvägda. Tex i detta fallet bara fett ingen fräschör osv.nino skrev:
Men ska man äta pyttipanna är ju detta det korrekta sättet att göra det på.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Nej.AndersMalmgren skrev:
Det är på julskinka, köttbullar, leverpastej, revben, potatis, saltgurka, rödbetor..
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Biff Rydberg är en klassisk svensk rätt sluta.Maskintok skrev:
Lika så Pelle Janzon. Sätt dig på tex tranan så kan du äta dig genom svenska krogklassiker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: jag läste det där fel, inte van gå upp såhär tidigt.
Redigerat:
Vart skrev jag emot dig om att den var en svensk rätt?AndersMalmgren skrev:
pyttipanna är det däremot inte.
folk har tagit för vana att kalla den för en typ av pyttipanna..
pyttipanna är en blandning av ingredienser..
Ingen bestämd sort.
utan det kan vara pannkaka ner blandat också.
"Men ska man äta pyttipanna är ju detta det korrekta sättet att göra det på."
det var det här jag invände mig emot...
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Biff Rydberg är lite av en favorit hemma. Vet inte hur du gjorde din, men här är lite tips på hur jag gör.nino skrev:
Potatisen bör vara av en bra sort (föredrar Amandine) och friterad i flera omgångar. Köttet får absolut inte gå för länge, men ha en fin stekyta. Endast salt och peppar. Efter att löken brynt färdigt så avslutar jag med lite Tamari-soya och ev. lite socker. Till detta har vi alltid en senapskräm gjort på lättvispad grädde, senapspulver(colemans), dijonsenap, strösocker, riven pepparrot, salt och peppar. Och äggula förstås

