EddieHansson
P pmd skrev:
Smör går bra, alltså? Jag har inga invändningar men det var lite överraskade med tanke på tidigare inlägg.
Nä. Margarin utan mjölk för min del.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
EddieHansson
Pannbiff gjord på sojafärs funkar också. Det var middagen häromdagen :D

Ett fat med pannbiff gjord på sojafärs, kokta potatisar, gröna ärtor och brunsås hållet i en hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Smör går bra, alltså? Jag har inga invändningar men det var lite överraskade med tanke på tidigare inlägg.
står ju margarin inom tecken..
Vilken överraskning är det du avser?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan tipsa om Biff Rydberg, pytt i panna på steroider.

[bild]
Gjorde biff Rydberg förut och tyckte inte direkt att det var nåt speciellt, var iof första gången jag gjorde det och det ska väl även sägas att jag aldrig ätit det ute så jag kan ju ha gjort nåt fel...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Gjorde biff Rydberg förut och tyckte inte direkt att det var nåt speciellt, var iof första gången jag gjorde det och det ska väl även sägas att jag aldrig ätit det ute så jag kan ju ha gjort nåt fel...
Är som vilken hemgjord pyttipanna som helst.
Låter lite finare bara.
 
nino nino skrev:
Gjorde biff Rydberg förut och tyckte inte direkt att det var nåt speciellt, var iof första gången jag gjorde det och det ska väl även sägas att jag aldrig ätit det ute så jag kan ju ha gjort nåt fel...
Det är ju en klassiskt svensk rätt. Klassisk svenska rätter är ju rätt dåligt avvägda. Tex i detta fallet bara fett ingen fräschör osv.

Men ska man äta pyttipanna är ju detta det korrekta sättet att göra det på.
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Nä. Margarin utan mjölk för min del.
Vet du hur man vet att någon är vegan?
 
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju en klassiskt svensk rätt. Klassisk svenska rätter är ju rätt dåligt avvägda. Tex i detta fallet bara fett ingen fräschör osv.

Men ska man äta pyttipanna är ju detta det korrekta sättet att göra det på.
Nej.
Det är på julskinka, köttbullar, leverpastej, revben, potatis, saltgurka, rödbetor..
 
Maskintok skrev:
Nej.
Det är på julskinka, köttbullar, leverpastej, revben, potatis, saltgurka, rödbetor..
Biff Rydberg är en klassisk svensk rätt sluta.
Lika så Pelle Janzon. Sätt dig på tex tranan så kan du äta dig genom svenska krogklassiker.

Råbiff med rå äggula, hackad lök, och gräslök på ett rött underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: jag läste det där fel, inte van gå upp såhär tidigt.
 
Redigerat:
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Biff Rydberg är en klassisk svensk rätt sluta.
Lika så Pelle Janzon. Sätt dig på tex tranan så kan du äta dig genom svenska krogklassiker.

[bild]
Vart skrev jag emot dig om att den var en svensk rätt?

pyttipanna är det däremot inte.
folk har tagit för vana att kalla den för en typ av pyttipanna..

pyttipanna är en blandning av ingredienser..
Ingen bestämd sort.
utan det kan vara pannkaka ner blandat också.

"Men ska man äta pyttipanna är ju detta det korrekta sättet att göra det på."
det var det här jag invände mig emot...
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
Gott att skära kalla pankakor i små bitar och steka med socker :) mmm
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha frukosten står kvar, blir så ibland :)
Äter ni två mål mat hemma på samma dag? :surprised: Hoppas det inte hänt något! :crysmile:
 
  • Haha
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
P
EddieHansson EddieHansson skrev:
Gott att skära kalla pankakor i små bitar och steka med socker :) mmm
Jag river ibland ner gamla pannkakor och choklad i stekpannan.
slår på lite nu smet och salt bacon.. (y)

har för mig jag sett någon typ av vegan bacon.. kanske går att testa med? ;)
 
Alfredo Alfredo skrev:
Äter ni två mål mat hemma på samma dag? :surprised: Hoppas det inte hänt något! :crysmile:
Barnen äter frukost hemma varje dag ;)
Jag äter bara frukost på kontoret på onsdagar, ja innan de nya restriktionerna dvs.
 
  • Gilla
Pettet
  • Laddar…
nino nino skrev:
Gjorde biff Rydberg förut och tyckte inte direkt att det var nåt speciellt, var iof första gången jag gjorde det och det ska väl även sägas att jag aldrig ätit det ute så jag kan ju ha gjort nåt fel...
Biff Rydberg är lite av en favorit hemma. Vet inte hur du gjorde din, men här är lite tips på hur jag gör.

Potatisen bör vara av en bra sort (föredrar Amandine) och friterad i flera omgångar. Köttet får absolut inte gå för länge, men ha en fin stekyta. Endast salt och peppar. Efter att löken brynt färdigt så avslutar jag med lite Tamari-soya och ev. lite socker. Till detta har vi alltid en senapskräm gjort på lättvispad grädde, senapspulver(colemans), dijonsenap, strösocker, riven pepparrot, salt och peppar. Och äggula förstås :D
 
  • Gilla
  • Älska
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.