P
Isakare Isakare skrev:
Som särbo och med mycket jobb där man sällan är hemma i vettig tid, blir det inte mycket god mat, mest nått för att fylla magen. Men i kväll slog jag på stort och stekte pannbiffar o lök på mitt sätt.[bild]
fina grejer (y)
 
Jag brukar oxå steka med pannor. Vad är det som är speciellt?
 
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Jag brukar oxå steka med pannor. Vad är det som är speciellt?
Menar du mina pannor ??
Inget speciellt alls, bara klassisk pannbiff med lök. Blandfärs, ströbröd svälld i mjölk, mosad kall potatis, ägg, salt o peppar.
Men speciellt för mig som sällan lagar mat från grunden, utan svänger ihop nått färdigt från frysen.
 
  • Gilla
raveper och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Är det smaken, konsistensen som inte lockar?
Minnena från skolbespisningen... :dizzy::poop::thumbdown:
 
  • Haha
1
  • Laddar…
Bild från en kväll i veckan. Köttfärsgulasch. Grabbens portion med mycket creme fraiche :strong:
Nötfärs
Paprika
Potatis
Lök
Vitlök
Paprikapulver
Rökt paprikapulver
Cayennepeppar
Tomatpuré
Krossade tomater
Buljong
Portion av köttfärsgulasch med potatis och rikligt med creme fraiche på en tallrik, gryta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Mmmmmmm
Rimmad julskinka i förpackning framför andra köttprodukter i butikskyl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
P
Stekt fläsk på hårdbröd på en vit dekorerad tallrik, tom smörask syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

gårdagens stekta fläsk på hårdbrödsmacka..
med kaffe när allt jävlas..

snöslunga..
töväder...

Men det tar jag i annan tråd...
Bara jag och äldsta dottern som äter fläsk på macka... :thinking:
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Mmmmmmm
[bild]
Är det där helmuskel?
 
Åsa Lund
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är det där helmuskel?
Scan standard, inte läst det finstilta. Skulle tro det. Kolla deras hemsida?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
jag skulle kalla det för kyldisk... Men kärt barn kanske har många namn... :thinking::crysmile::crysmile:
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Mmmmmmm
Inte lättrökt men min har flyttat hem redan. :D

Förpackad svensk rimmad julskinka från Scan med etikett, redo för kokning eller ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Jo pärgröt är potatis och grädde kokt sakta till en gröt.
Serveras med ett glas mjölk..
Och stekt fläsk..


Prova gärna pölsa, det är god mat...
När vi här i småland säger päregröt så är det potatismos :D
 
  • Gilla
Violina och 1 till
  • Laddar…
Tallrik med klyftpotatis, fläsknoisette och skysås, samt en salladstallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag blev det klyftpotatis, fläsknoisette, skysås och en kall örtagårdssås :D
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
För att få lite mer hemgjort ska man tydligen ringa ex vis City gross och beställa sin skinka direkt ifrån charken.
Om de sen öppnar ett paket från kyldisken eller tar något färskt från kroken vet man ju inte.
 
C
raveper raveper skrev:
Om de sen öppnar ett paket från kyldisken eller tar något färskt från kroken vet man ju inte.
Tror knappast att de rimmar i butiken om man säger så.
Vi rimmade egen skinka förra året (har en granne som är grisuppfödare) - blev riktigt najs faktiskt.
I år fuskar vi med färdigrimmad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.