1 422 907 läst ·
17 803 svar
1423k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Skulle varit röd i färgen men blixten på telefonen funkade inte pga svagt batteri..Violina skrev:
Men nja det har väl kanske en grå, brun färg... Kanske 6 gånger av 10..
mest pga att vi äter mycket grytor..
färg på maten är för oss oviktigt... Det är smaken som är det viktiga...
Men visst gör vi färggrann mat när vi orkar..
Renoverare
· Stockholm
· 20 237 inlägg
Presentationen är lika viktig som smaken
Renoverare
· Stockholm
· 20 237 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 237 inlägg
Julskinkepremiär! Den första blev Scans av gris med tillgång till året-om-utevistelse. God men föredrar de som är lite mörkare i köttet.
Genom decennier av empiriska studier av julskinkemackan har jag konstaterat att rågkaka ska användas. Senapen ska vara ovanpå skinkan, absolut inte under!
Genom decennier av empiriska studier av julskinkemackan har jag konstaterat att rågkaka ska användas. Senapen ska vara ovanpå skinkan, absolut inte under!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag bor i Skåne men kommer från annan ort. Första året som jag bodde i Skåne köpte jag rökt av misstag... visste inte ens att det fanns så jag hade inte en tanke på att se upp. Det misstaget gör jag aldrig om!Åsa Lund skrev:
Så det är nog en skånsk specialitet.
Det är väl inte helt fel, men den bästa skinkmackan i min mening är gjord på havretunnbröd.J Jonobe skrev:
Självklart ska senapen vara ovanpå skinkan.
Varför i hela h-vete är nästan alla skinkor färdigkokta? Går knappt att hitta en rimmad skinka i vettig storlek. Vill man dessutom ha vettigt pris är det typ kört.
GAAAHHH (Sorry OT).
Och varför verkar alla tro att det är svårt att "laga" julskinka när det ta mig f-n är det lättaste men kan göra i köket. Att fixa en ostmacka är egentligen mer komplicerat. GAAAHHH (Sorry OT igen).
Och varför verkar alla tro att det är svårt att "laga" julskinka när det ta mig f-n är det lättaste men kan göra i köket. Att fixa en ostmacka är egentligen mer komplicerat. GAAAHHH (Sorry OT igen).
Håller helt med! Nu har jag inte hunnit kolla runt så mycket I år, men brukar köpa hemgården från citygross. Gärna lite mindre men flera skinkor.Alfredo skrev:
Varför i hela h-vete är nästan alla skinkor färdigkokta? Går knappt att hitta en rimmad skinka i vettig storlek. Vill man dessutom ha vettigt pris är det typ kört.GAAAHHH (Sorry OT).
Och varför verkar alla tro att det är svårt att "laga" julskinka när det ta mig f-n är det lättaste men kan göra i köket. Att fixa en ostmacka är egentligen mer komplicerat. GAAAHHH (Sorry OT igen).
Senap ska ju givetvis vara både över och under skinkan, gärna olika sorter också
Just ja, blev lite OT. Får väl koka lite skinka ikväll då
