P
Violina Violina skrev:
Inte för att vara sån..

Men äter du bara "beige" mat?? :rofl::rofl:
Skulle varit röd i färgen men blixten på telefonen funkade inte pga svagt batteri..

Men nja det har väl kanske en grå, brun färg... Kanske 6 gånger av 10..
mest pga att vi äter mycket grytor..
färg på maten är för oss oviktigt... Det är smaken som är det viktiga...
Men visst gör vi färggrann mat när vi orkar..
 
Presentationen är lika viktig som smaken
 
  • Gilla
roberob
  • Laddar…
P
Har du gjort ett blindtest så att du vet det säkert …?
 
  • Haha
  • Gilla
jsoderholm47 och 4 till
  • Laddar…
På restaurang så är det väl så, hemma tror jag inte att det har samma betydelse
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
nino nino skrev:
På restaurang så är det väl så, hemma tror jag inte att det har samma betydelse
va? klart det är trevligare äta fint presenterad mat även hemma. Jag brukar tom torka av tallriken om det skvätter lite sås på fel ställe.
 
  • Gilla
Maxwells demon och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Har du gjort ett blindtest så att du vet det säkert …?
Undrar om de bryr sig om presentation på Svartklubben :P
 
Åsa Lund
I mörkret är vi alla lika :rofl:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Maskintok skrev:
[bild]
chillifisk med kokt potatis.
Fake news, ser ingen fisk eller chili......:p
 
  • Haha
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
J
Julskinkepremiär! Den första blev Scans av gris med tillgång till året-om-utevistelse. God men föredrar de som är lite mörkare i köttet.

Genom decennier av empiriska studier av julskinkemackan har jag konstaterat att rågkaka ska användas. Senapen ska vara ovanpå skinkan, absolut inte under!

Julskinka skuren på skärbräda med kniv och aluminiumfolie i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två rågkakor toppade med rosa julskinka och senap på ett vitt fat, redo för julskinkemackans premiär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Om ni hittar lättrökt skinka (att tillaga själv) så köp den! Vansinnigt gott :ok:

Vissa säger att det är en skånsk specialitet, håller du med eller finns det där du bor?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
J
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Om ni hittar lättrökt skinka (att tillaga själv) så köp den! Vansinnigt gott :ok:

Vissa säger att det är en skånsk specialitet, håller du med eller finns det där du bor?
Jag bor i Skåne men kommer från annan ort. Första året som jag bodde i Skåne köpte jag rökt av misstag... visste inte ens att det fanns så jag hade inte en tanke på att se upp. Det misstaget gör jag aldrig om! :crysmile:

Så det är nog en skånsk specialitet.
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
P
J Jonobe skrev:
Genom decennier av empiriska studier av julskinkemackan har jag konstaterat att rågkaka ska användas. Senapen ska vara ovanpå skinkan, absolut inte under!
Det är väl inte helt fel, men den bästa skinkmackan i min mening är gjord på havretunnbröd.
Självklart ska senapen vara ovanpå skinkan.
 
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Varför i hela h-vete är nästan alla skinkor färdigkokta? Går knappt att hitta en rimmad skinka i vettig storlek. Vill man dessutom ha vettigt pris är det typ kört. :mad: GAAAHHH (Sorry OT).

Och varför verkar alla tro att det är svårt att "laga" julskinka när det ta mig f-n är det lättaste men kan göra i köket. Att fixa en ostmacka är egentligen mer komplicerat. GAAAHHH (Sorry OT igen).
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför i hela h-vete är nästan alla skinkor färdigkokta? Går knappt att hitta en rimmad skinka i vettig storlek. Vill man dessutom ha vettigt pris är det typ kört. :mad: GAAAHHH (Sorry OT).

Och varför verkar alla tro att det är svårt att "laga" julskinka när det ta mig f-n är det lättaste men kan göra i köket. Att fixa en ostmacka är egentligen mer komplicerat. GAAAHHH (Sorry OT igen).
Håller helt med! Nu har jag inte hunnit kolla runt så mycket I år, men brukar köpa hemgården från citygross. Gärna lite mindre men flera skinkor.

Senap ska ju givetvis vara både över och under skinkan, gärna olika sorter också:D

Just ja, blev lite OT. Får väl koka lite skinka ikväll då :D
 
Åsa Lund
Vi lagar skinkan i ugnen. 150° tills skinkan är 68° inuti, tar ett par timmar men blir mycket saftigt. Sedan griljera (y)
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.