1 450 182 läst ·
18 393 svar
1450k läst
18,4k svar
Vad blir det för mat?
Gårdagens blev lite nachos.. o scoopa upp nygjord guacamole med..
(hade lite finhackade grönsaker/lök till också.. plus lite salsa - men inte inte alla tillbehör vi brukar ha.. de var inte ens uppvärmda)
Gott var det iaf
Ikväll blir det kräftor minsann.. vi kokade ny lag igår och la ner dem i.. 🦞
Gott var det iaf
Ikväll blir det kräftor minsann.. vi kokade ny lag igår och la ner dem i.. 🦞
En wok med massaman gjord på köttfärs, självklart Mae Ploy massaman curry (Mae Ploy gör de mest smakrika currypastorna)
Edit
Såg nu att det var Arroy D:s currypasta (dom hade ingen annan när jag handlade senast) så det förklarar varför jag tyckte det var lite tam smak och behövde spetsa med en halv tesked av den rysligt starka stekta chilin med vitlök.
Har börjat på andra korgen med diverse flaskor, står även sex burkar currypasta i källarkylen och några flaskor till som behöver förvaltas kallt.
Edit
Såg nu att det var Arroy D:s currypasta (dom hade ingen annan när jag handlade senast) så det förklarar varför jag tyckte det var lite tam smak och behövde spetsa med en halv tesked av den rysligt starka stekta chilin med vitlök.
Har börjat på andra korgen med diverse flaskor, står även sex burkar currypasta i källarkylen och några flaskor till som behöver förvaltas kallt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Igår var det dags att fylla på det årliga KRÄFTlagret i maggen... 🦞
Serverades Västerbottenostpaj och vitlöksoljepenslat pinsabröd till... 👌
Serverades Västerbottenostpaj och vitlöksoljepenslat pinsabröd till... 👌