1 420 758 läst ·
17 766 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 648 inlägg
Är ju så underbart att plocka fram gamla mattidningar och gå all in. Tyvärr är morssans alla Allt om Mat kastade....Lill72 skrev:
Smörstekt brysselkål. Alltså. Vad mer behöver man? Tillfredsställelsen när man odlat en planta i 10 månader och den visar sig smaka så gott. Men till blev det även lax, pressad potatis och en med vin och mer grädde utspädd Sandefjordsås. En helt perfekt måndagsmiddsg. 😍
Fråga - blev du/ni nöjda med smaken som kryddpåsen gav? Gillar mat från sydostasien men vill inte köpa femton kryddburkar som jag sällan använder och de hinner bli fadda.Snigla skrev:
Attans, missade det men får instifta en Rårakans dag, typ på söndag. Självklart lingonsylt och bacon (eller sidfläsk) till. Finns en i hushållet som vill ha blåbärssylt till 🙄😳🤪Roga1337 skrev:
Kan börja med att säga att den smakade inte lika gott som den på ”min favoritrestaurang” 😊 hade inte riktigt väntat mig det heller, men tänkte att det var värt och testa påsen .. när den var på rea .. och se om det blev nå gott!Maria T skrev:
Det blev det, vi hade dock i mer kokosmjölk (en stor burk.. hmm vad är det 400?) än receptet sa.. pga att vi stoppade i ganska mycket fyllning (grönsaker..)
Vi hade tänkt fylla på med lite krydda.. ifall det blev hm.. smaklöst pga vätskan. Men vi var nöjda.. och den hade mer efterföljande hetta på tungspetsen än man kunnat tro.. (undrar hur starkt det är om man har rätt mängd kokosmjölk..?)
Renoverare
· Stockholm
· 20 192 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 192 inlägg
Fin tryffelvecka på Portal väntar. Fick lite prov på det idag och det lovar gott om man gillar tryffel. (Ytterst riktat till Malmgren som är förtjust i Portal, men är man i närheten så skall man verkligen testa då ambitionen på krogen är bra!)
Renoverare
· Stockholm
· 20 192 inlägg
Nästa vecka eller?