1 420 019 läst ·
17 752 svar
1420k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Medlem
· Jämtland
· 117 inlägg
Blev lite smashburgare med stekt lök och bacon mm idag. Självklart används grillarna året runt 🙂
Har också Gasolgrill, Weber "nånting" köpt 2013 men jag är som sagt en fryslort och mannen likaså 🙄.FredrikR skrev:
Nu kommer säsongen när jag får njuta av vad alla hårdhudingar @ostersundaren m fl fixar utomhus!
Medlem
· Jämtland
· 117 inlägg
Året runt här oxå 😃. Lite glüwine (osäker stavning men det finns säkert någon som vet säkert..)och en god öl, -12 strålande sol och gnistrande blåvit snö med rimfrost i näshåret 😂Maria T skrev:
Älskar riktig vinter ❤️
Renoverare
· Uppsala
· 2 168 inlägg
Inte mat direkt.
Men nu malde jag de sista kaffebönorna från en förpackning märkt bäst före 05 2015.
Fick påsen av en vän för över 5 år sedan, han hade fått bönorna, men hade inget att mala med, efter de hade legat hos honom i några år, och det blev dags för flytt och paketet landade hos mig, där det sen i sin tur blev liggandes väldigt länge. Men i höst började jag använda upp det.
(Jag mal med en gammal manuell kaffekvarn mest i trä (malverket och veven är i metall))
Coolt nog så blir det fullt drickbart kaffe även av dessa jättegamla bönor, det går att köpa sämre kaffe på affären om man säger så.
Men nu malde jag de sista kaffebönorna från en förpackning märkt bäst före 05 2015.
Fick påsen av en vän för över 5 år sedan, han hade fått bönorna, men hade inget att mala med, efter de hade legat hos honom i några år, och det blev dags för flytt och paketet landade hos mig, där det sen i sin tur blev liggandes väldigt länge. Men i höst började jag använda upp det.
(Jag mal med en gammal manuell kaffekvarn mest i trä (malverket och veven är i metall))
Coolt nog så blir det fullt drickbart kaffe även av dessa jättegamla bönor, det går att köpa sämre kaffe på affären om man säger så.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Dricker du med mjölk i märks det nog inte så mycket. Men dricker du en espresso märks det desto mer.Mikael_L skrev:
Inte mat direkt.
[bild]
Jo, just nu jämför jag med ett gott Arvid Nordquist kaffe (färdigmalt), och det är ju inte godare det här gamla.
Jag är bara lite förvånad över att nästan 10 år gamla rostade kaffebönor fortfarande funkar såpass bra.
I ärlighetens namn har jag blandat i lite av detta i nytt kaffe hela tiden, av lite misstro mot smaken.
Nu är det dock slut.
Men jag tror inte att man behöver kasta kaffebönor bara för att de råkar vara några enstaka år gamla.
Jag är bara lite förvånad över att nästan 10 år gamla rostade kaffebönor fortfarande funkar såpass bra.
I ärlighetens namn har jag blandat i lite av detta i nytt kaffe hela tiden, av lite misstro mot smaken.
Nu är det dock slut.
Men jag tror inte att man behöver kasta kaffebönor bara för att de råkar vara några enstaka år gamla.
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Jag köper alltid med en månad max rostningsdatum.Mikael_L skrev:
Jo, just nu jämför jag med ett gott Arvid Nordquist kaffe (färdigmalt), och det är ju inte godare det här gamla.
Nu är det dock slut.