1 422 872 läst ·
17 803 svar
1423k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 236 inlägg
Pommes ska tripplefritteras. Sedan inget annat än hängmörad högrev ska det vara. Grovmalen precis innan konsumtion.Maskintok skrev:men va fan....
riven lök.. salt, svartpeppar.. lite vitpeppar..
socker, äggula, vitlök..
En grovmalen köttfärs..
blanda ner.. i med lite soja, riven potatis..
forma bollar.. pressa till..
stek i olja och smör..
ös rikligt..
hembakat bröd...
helst kall jästa.. bullar.
sallad, tomat, picklad lök.
inlagd skivad gurka..
en rejäl ostskiva på burgaren..
majo som stryks på brödet..
Sedan en god senap.
montera och lägg upp hemgjorda grova strips.. koka stränglarna i ca 2 min..
sedan fritera i kastrull på 180 grader...
tills de fått färg.. salta, lite olja.
servera med en öl eller vin.. Eller en läsk..
Det är burgare det...
något i påse.... nä..![]()
Renoverare
· Stockholm
· 20 236 inlägg
Många som använder en blandning av högrev, entrecote och ryggbiff, allt hängmörat. Då får man det göttiga fettet från entrecote och smak från ryggbiffen. Annars blandar man gärna in talg i högreven för att få upp fetthalten. Går att hängmöra talg också så alla blir nöjdaAndersMalmgren skrev:
Men det är klart, det finns inte på restaurang utan det får man fixa och blanda själv så det räknas kanske inte...
Grovmalen är bäst om man gör enl Heston, men kan ha sina fördelar vid smash också.
Åt en av mina bästa burgare på barrels and burgers på stora nygatan? i Stockholm
Men har inte varit på flipping än... Stigbergets fot ska också vara väldigt bra på burgare
Kör mina pommes i varmluftsfritösen, orkar inte kladda med olja, blir helt ok
Men har inte varit på flipping än... Stigbergets fot ska också vara väldigt bra på burgare
Kör mina pommes i varmluftsfritösen, orkar inte kladda med olja, blir helt ok
Renoverare
· Stockholm
· 20 236 inlägg
Tycker inte det behövs på en bra högrev, såhär ska det se ut. Mycket inspängt fettnino skrev:
Många som använder en blandning av högrev, entrecote och ryggbiff, allt hängmörat. Då får man det göttiga fettet från entrecote och smak från ryggbiffen. Annars blandar man gärna in talg i högreven för att få upp fetthalten. Går att hängmöra talg också så alla blir nöjda
Men det är klart, det finns inte på restaurang utan det får man fixa och blanda själv så det räknas kanske inte...
Grovmalen är bäst om man gör enl Heston, men kan ha sina fördelar vid smash också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
precis bästa är att blanda olika köttbitar..nino skrev:
Många som använder en blandning av högrev, entrecote och ryggbiff, allt hängmörat. Då får man det göttiga fettet från entrecote och smak från ryggbiffen. Annars blandar man gärna in talg i högreven för att få upp fetthalten. Går att hängmöra talg också så alla blir nöjda
Men det är klart, det finns inte på restaurang utan det får man fixa och blanda själv så det räknas kanske inte...
Grovmalen är bäst om man gör enl Heston, men kan ha sina fördelar vid smash också.
Allt för smak. saftighet, fett mm.
Renoverare
· Stockholm
· 20 236 inlägg
Kan tycka att de borde erbjuda en stamkund som dig service i form av en liten Corkage Fee vid sidan om, så du fullt ut kan njuta av din lunch. Rätt inhumant att tvinga någon att inmundiga "dåligt vin"! Undrar om inte FN har någon deklaration mot dylika tilltag...AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 236 inlägg
Faktum är att på de ställena jag faktiskt är stammis så har jag lite såAlfredo skrev:


