1 422 360 läst ·
17 798 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 216 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 216 inlägg
Bara löjligt att prata om "orginalet" när rätten är typ lika gammal som toast skagen. Dvs 50 talet.
"Orginalet" kan ju vara kul att gå tillbaka till om en rätt har evolverat ett par århundraden.
Carbonara är en modern rätt.
Bara ett försök till snobberi.
"Orginalet" kan ju vara kul att gå tillbaka till om en rätt har evolverat ett par århundraden.
Carbonara är en modern rätt.
Bara ett försök till snobberi.
Är det ditt recept på rödvinssås?Maskintok skrev:ta lite olja..
En tomat, lök... morot.
Låt få lite färg.. slå på lite fett bacon..
stek tills det blir yta..
Sedan på med vatten.. en krossad vitlök..
svartpeppar, salt.
Nu tillsätter du ett mustigt rödvin... Och låter detta skuda lite.. sen silar du av tillsätter lite mer vin.. smakar av låter detta reducera ner och avslutar med en klick smör... För den fina ytans skull..
Du skrev "fett bacon", menar du baconfett, att steka i, eller bacon, som sen silas bort?
Åt nyss en riktigt fin middag. Gissa.gärna vad det är på bild 1.
Allt på wilt i Hjo, rekommenderas om du vill äta något annorlunda och bra gris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt på wilt i Hjo, rekommenderas om du vill äta något annorlunda och bra gris.



