P
älgstek med kantarellsås.. kokt potatis.. Blir det i morgon ;)

idag gjorde jag fars favorit..
glödstekt sill med potatis.. inlagd lök.

pannacotta med hjortronsylt..
Kok kaffe..

Allt serverades ute..
Vi tog några whisky till kaffet..

härlig dag.. (y)
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Lite crabsticks till lunch


Skivade crabsticks i förgrunden med ostron och tillbehör i bakgrunden på isbädd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Andreas_jti och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite crabsticks till lunch
Lunch?! Nu är du ganska OT och var är vinglaset?
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Lunch?! Nu är du ganska OT och var är vinglaset?
Det är återkoppling till crabsticks-diskussionen :)
Självfallet blev det champagne till.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
galento
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite crabsticks till lunch


[bild]

Härligt Anders , skönt att se att fler gillar crabsticks :crysmile::p;);)
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
En skål med mjöl väger exakt 1000 gram på en digital köksvåg, förberedelse för pizzabak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gissa :cool:
Blev förvånad när frun köpt jäst, frågade om hon tänkt baka, men nej det var pizza imorrn som var planen. (y)
 
  • Gilla
  • Älska
Blidde7 och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Blev sugen på carbonara efter allt snack. Självfallet på pecorino och guanciale. Lite parmesan som garnering

[bild]
Klagar på att svenskarna har bacon i men följer själv inte "orginalen" ska faktiskt vara ärtor i också annars är det "en dödssynd" enligt någon på Facebook haha
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Bara löjligt att prata om "orginalet" när rätten är typ lika gammal som toast skagen. Dvs 50 talet.
"Orginalet" kan ju vara kul att gå tillbaka till om en rätt har evolverat ett par århundraden.
Carbonara är en modern rätt.
Bara ett försök till snobberi.
 
  • Gilla
Jeppenedved och 6 till
  • Laddar…
Uteplats med pizzaugn på bord, bord med duk, stolar och utsikt över landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så nu är pizzabaksäsongen 21/22 säkrad. :crysmile:
 
  • Gilla
Åsa Lund och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Maskintok skrev:
ta lite olja..
En tomat, lök... morot.
Låt få lite färg.. slå på lite fett bacon..
stek tills det blir yta..
Sedan på med vatten.. en krossad vitlök..
svartpeppar, salt.

Nu tillsätter du ett mustigt rödvin... Och låter detta skuda lite.. sen silar du av tillsätter lite mer vin.. smakar av låter detta reducera ner och avslutar med en klick smör... För den fina ytans skull..
Är det ditt recept på rödvinssås?
Du skrev "fett bacon", menar du baconfett, att steka i, eller bacon, som sen silas bort?
 
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Är det ditt recept på rödvinssås?
Du skrev "fett bacon", menar du baconfett, att steka i, eller bacon, som sen silas bort?
fett bacon typ amerikanskt eller fett fläsk..
Allt ska silas bort innan man sätter den sista tummen upp. ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
AXS
Åt nyss en riktigt fin middag. Gissa.gärna vad det är på bild 1.
Middagstallrik med mörk maträtt, omgiven av vinglas och bestick på dukat bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En sällsynt middagsrätt serverad i en keramikskål med gröna blad och örter, perfekt för en unik matupplevelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elegant middagstallrik med skivat kött och grönt tillbehör på restaurang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tallrik med en nätt efterrätt toppad med en ätbar blomma och två vinglas i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allt på wilt i Hjo, rekommenderas om du vill äta något annorlunda och bra gris.
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Åt nyss en riktigt fin middag. Gissa.gärna vad det är på bild 1.
förrätten.
 
  • Haha
splinter och 4 till
  • Laddar…
P
AXS AXS skrev:
Åt nyss en riktigt fin middag. Gissa.gärna vad det är på bild 1.
[bild] [bild] [bild] [bild]

Allt på wilt i Hjo, rekommenderas om du vill äta något annorlunda och bra gris.
såg ut som plommonkompott... :thinking:
Men det brukar vara grädde till.. ;)
riktig fint för magen:rofl:
 
AXS
M marka skrev:
förrätten.
Rätt 5 av 12. Det är stolt fjällskivling och champinjoner.

Topp 3 godaste jag ätit.
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.