1 420 742 läst ·
17 765 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Entrecote, med klyftpotatis och köpebea.
Vi skulle tagit upp köttet igår kväll men det glömdes, men efter lite googling fann jag värsta lifehaxxet - i påse i en skål med kallt vatten.
Tinat på några timmar.
Klockrent. 😍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi skulle tagit upp köttet igår kväll men det glömdes, men efter lite googling fann jag värsta lifehaxxet - i påse i en skål med kallt vatten.
Tinat på några timmar.
Klockrent. 😍
Här blev det rester och mer rester. Förrätten var kocken ensam om 😄
Svampkniven som låg närmst är inte rätt redskap för att öppna ostron och den fick sig en skada, men som sann byggahusare man är så var det snabbt fixat....som ny, men kortare. Den var ändå för lång innan 😚
Frågan är om resterna var bättre än originalet.
Logga in
Skapa konto
Svampkniven som låg närmst är inte rätt redskap för att öppna ostron och den fick sig en skada, men som sann byggahusare man är så var det snabbt fixat....som ny, men kortare. Den var ändå för lång innan 😚
Logga in
Skapa konto
Frågan är om resterna var bättre än originalet.
Logga in
Skapa konto
D A G E N S :
1. Tomat, mozzarella, potatis, rostbiff, varmrökt lax (den höll på att ta slut, så jag tog den på förrättstallriken.. tänkte inte missa den hehe), välstekt (gott) bröd, ägg, korv, finskinka..
2. Kycklingfilé, potatisgratäng, baconinlindande såna där gröna... potatis, dansk fläskstek (sås, äppelmos och rödkål).. och bonus från förrätterna ..(den va god ju!)
3. Jättegod äppelpaj med vaniljsås.. och cheesecake med äpple.. (flera som är äppeltider!)
Maten intogs ganska mitt på dagen.. 27 grader varmt.. 🥵
Vi drack iskall flädersaft till middag...👍
Logga in
Skapa konto
1. Tomat, mozzarella, potatis, rostbiff, varmrökt lax (den höll på att ta slut, så jag tog den på förrättstallriken.. tänkte inte missa den hehe), välstekt (gott) bröd, ägg, korv, finskinka..
Logga in
Skapa konto
2. Kycklingfilé, potatisgratäng, baconinlindande såna där gröna... potatis, dansk fläskstek (sås, äppelmos och rödkål).. och bonus från förrätterna ..(den va god ju!)
Logga in
Skapa konto
3. Jättegod äppelpaj med vaniljsås.. och cheesecake med äpple.. (flera som är äppeltider!)
Maten intogs ganska mitt på dagen.. 27 grader varmt.. 🥵
Vi drack iskall flädersaft till middag...👍
Renoverare
· Stockholm
· 20 192 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 192 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 192 inlägg