E
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Här hemma blev det entrecote med pommes. Köttet kostade 250 per kilo i butiken...
Åt du detta utan sås och vin?
Hur grillar du köttet. har du testat su vid?

Åsa Lund
E El-Löken66 skrev:
Åt du detta utan sås och vin?
Nädå, bea och tomat fanns det på tallriken oxå. Men fick skippa vin för att kunna hämta dottern vid tåget lite senare under kvällen.

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Rester när man varit ensam hemma..

Hade 1/3 förpackning tärnat bacon kvar...sedan förra veckan och tänkte att den passar till frukost (funkar baconskivor, funkar väl bacontärningar?).. sagt och gjort.. scramblade några ägg med.. efter jag stekt baconet lite.. 👍

Måste säga att det var nog en ny favorit.. alltså tärnat bacon i äggröran gjorde att man fick väldigt god smak i varje tugga..

Stekt ägg med tärnad korv och brödskivor på en mörk tallrik. Frukostmåltid. Enkel presentation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rostade mackor fick lite tomater på sig och scrambled röra.. 😍

Två stekta korvar och karamelliserade potatisar på grå keramiktallrik, synligt kryddat, sötsur sås.
Skapa konto

En dag blev det varmkorv och utgången (färdig) kulpotis.. med sweetchili över/på.. (det som glänser lite). Jag är inte så kinkig på datum (vissa saker är jag försiktig med dock).. använder ofta näsan och ögonen.. :)

Pommes frites med kebabkött, såser, grönsaker på en grå tallrik och gaffel på bordet.
Skapa konto

Sen blev det en kebab en annan dag.. kycklingkebab - då vi hade kvar rester av köttet från "kebabens dag".. måste säga att det var gott...igen!

• Gilla
  • Älska
Maria T och 5 till
  • Laddar…
E
Snigla Snigla skrev:
Rester när man varit ensam hemma..

Hade 1/3 förpackning tärnat bacon kvar...sedan förra veckan och tänkte att den passar till frukost (funkar baconskivor, funkar väl bacontärningar?).. sagt och gjort.. scramblade några ägg med.. efter jag stekt baconet lite.. 👍

Måste säga att det var nog en ny favorit.. alltså tärnat bacon i äggröran gjorde att man fick väldigt god smak i varje tugga..

[bild]
Rostade mackor fick lite tomater på sig och scrambled röra.. 😍

[bild]
En dag blev det varmkorv och utgången (färdig) kulpotis.. med sweetchili över/på.. (det som glänser lite). Jag är inte så kinkig på datum (vissa saker är jag försiktig med dock).. använder ofta näsan och ögonen.. :)

[bild]

Sen blev det en kebab en annan dag.. kycklingkebab - då vi hade kvar rester av köttet från "kebabens dag".. måste säga att det var gott...igen!
Ser gott. Ut. Tänk bara på. För hälsan. Inte äta bacon varje dag. Korv. Och kebab.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vilket väder vi fick!

Man sitter utomhus, dricker vin, äter ostar och charkuterier; stadsbakgrund, avslappnad atmosfär.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
E
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vilket väder vi fick!

[bild]
Är det nu Italien?
Du glömde be skriva vilket vin och Går gån zola.

E El-Löken66 skrev:
Ser gott. Ut. Tänk bara på. För hälsan. Inte äta bacon varje dag. Korv. Och kebab.
👍

Bacon köps inte så ofta.. väljer ofta skinka ist till pastasås osv.. stekfläsk/sidfläsk köps nog snäppet oftare 🤔.. bacon är bara 2-3 ggr om året.. (delar på en förp till brunch typ alt smul på en kycklingrätt)

Korv köps ofta dessvärre.. men sällan med mindre än 75 procents kötthalt 😊

Kycklingkebaben var första gången vi provade .. den var god - passar utmärkt i en sallad! (o wrap)

Man ska ha blandad kost 👍 oavsett om det är nyttiga el onyttiga ingredienser.. 😊

• Gilla
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
E
Snigla Snigla skrev:
👍

Bacon köps inte så ofta.. väljer ofta skinka ist till pastasås osv.. stekfläsk/sidfläsk köps nog snäppet oftare 🤔.. bacon är bara 2-3 ggr om året.. (delar på en förp till brunch typ alt smul på en kycklingrätt)

Korv köps ofta dessvärre.. men sällan med mindre än 75 procents kötthalt 😊

Kycklingkebaben var första gången vi provade .. den var god - passar utmärkt i en sallad! (o wrap)

Man ska ha blandad kost 👍 oavsett om det är nyttiga el onyttiga ingredienser.. 😊
Ja. Ur säkta. Ingen mening att skrämma. Men tänker mest på risk för cancer. Klart du ska äta som du vill. ❤️

Blir vara lite o rolig då jag läser rapporter.

@tommib har forskat inom ämnet och kan ut veccla.

E El-Löken66 skrev:
Ja. Ur säkta. Ingen mening att skrämma. Men tänker mest på risk för cancer. Klart du ska äta som du vill. ❤️

Blir vara lite o rolig då jag läser rapporter.

@tommib har forskat inom ämnet och kan ut veccla.
Äter du kvalitetskötts innehåller den inte de farliga konservativsmedlen

• Gilla
mojjen
  • Laddar…
Lite gott i gott

[bild]

Squid carpaccio
[bild]
För att ha dissat Spanien så verkar du ändå ha god smak för deras mat, sist secreto Iberico nu detta😅. Ser att det finns hopp😅. Är det Sangria eller en tinto verano till?

E
Äter du kvalitetskötts innehåller den inte de farliga konservativsmedlen
Menar du Kobe?

M mojjen skrev:
För att ha dissat Spanien så verkar du ändå ha god smak för deras mat, sist secreto Iberico nu detta😅. Ser att det finns hopp😅. Är det Sangria eller en tinto verano till?
När har jag dissat Spanien?

E El-Löken66 skrev:
Menar du Kobe?
All kött utan cancerframkallande tillsatser. Men det är klart kött som bacon är ju rökt och har ju alltid en viss mängd cancerogena ämnen

När har jag dissat Spanien?
I 7% tråden, Citat: ”Att däremot spendera 2 veckor på Costa del sol. Aldrig”

Dömmer ju dock inte ut hela Spanien där🤣

M mojjen skrev:
I 7% tråden, Citat: ”Att däremot spendera 2 veckor på Costa del sol. Aldrig”

Dömmer ju dock inte ut hela Spanien där🤣
Skulle aldrig åka till sådant ställe nej. Men du kan inte jämföra Palma med Costa del sol :)

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.