AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju lite ironi då det var terrorister från mellanöstern
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju lite ironi då det var terrorister från mellanöstern
Jo, det blev ju faktiskt en jättebra koppling av dig😉
Din typ av ironi skiljer sig pyttelite ifrån min👍

Två rätter idag. Pasta Bolognese minus lever.
Rotmos, bacon och spenat.

• Tallrik med pasta och köttfärssås, vatten i glas, bordduk, måltidssituation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Middagstallrik med potatismos, knaperstekt bacon, grönsallad, pesto, vattenglas och öppnad matdryck på duken.
    Skapa konto
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Ciabattabröd med kycklingröra, tomat och salladsblad på en mörk tallrik.
Skapa konto

Ciabattabröd med sallad, tomat, och krämig röra, serveras på mörk tallrik. Skarpt fokus och närbild.
Skapa konto

Halverat ciabattabröd med kycklingröra, sallad och tomatskivor på en tallrik. Fräsch, aptitretande, lunchtid.
Skapa konto

Macka med kyckling o bacon.. bland annat 😍

• Gilla
  • Älska
GladanS och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
En upplevelse™

Kass fryspuck med tveksam kötthalt toppad med grillkrydda och ketchup. Till detta billigaste och torraste sesambröd. Precis som man älskade när man var liten (eller mindre)

En hamburgare på en tallrik hålls framför ett fönster med utsikt över en grönskande trädgård.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
magsv och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Storsockret Storsockret skrev:
En upplevelse™

Kass fryspuck med tveksam kötthalt toppad med grillkrydda och ketchup. Till detta billigaste och torraste sesambröd. Precis som man älskade när man var liten (eller mindre)

[bild]
Jag är fortfarande en människa som inte ställer stora krav, ser det vackra i en snäcka på stranden eller en snart vissnad ros, men mina förväntningar på en hamburgare har definitivt blivit lite högre de senaste femtio åren. Men härligt att minnas hur överlycklig mitt sju-åriga jag blev för en liten kioskburgare (hände väldigt sällan) eller ett barnkalas/födelsedagsdito där en liten burgare, som den på din bild, var händelsens centrum. Mycket ketchup tack, ingen senap (senap var för de vuxna).
❤️

• Gilla
  • Älska
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Maria T Maria T skrev:
Jag är fortfarande en människa som inte ställer stora krav, ser det vackra i en snäcka på stranden eller en snart vissnad ros, men mina förväntningar på en hamburgare har definitivt blivit lite högre de senaste femtio åren. Men härligt att minnas hur överlycklig mitt sju-åriga jag blev för en liten kioskburgare (hände väldigt sällan) eller ett barnkalas/födelsedagsdito där en liten burgare, som den på din bild, var händelsens centrum. Mycket ketchup tack, ingen senap (senap var för de vuxna).
❤️
Ja alltså jag skulle ju ljuga om jag sa att den inte var god trots allt, även om nostalgin och enkelheten nog stod för det mesta. Jag är förvisso inte så gammal vill jag tro, men för mig är minnet från när lokala parkleken körde grillkväll. Det var tipspromenad, sedan mängder av frysburgare på stort järn över grillplatsen, massiv burk grillkrydda och sedan alltihop i sesambröd i pappersficka. Med lite tur gick det för sig att köpa kärleksmums också som nån hade bakat.

• Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Man kan inte bara äta donuts dagarna i ändå så ibland får det bli något annat.
Ett gult hus med skyltar för pizza, kebab, sallad. Utomhusbord med svarta parasoller. Polisbil parkerad bredvid.
Skapa konto

/ Patrik

• Gilla
  • Älska
Kretikos och 5 till
  • Laddar…
Kycklingfilé à la 56k. Purjo, gorgonzola, créme fraîches, grädde, vitt vin. Tjohej!

• Tallrik med ris, grön currysås, kyckling och sallad; vattenglas och vin; mönstrad löpare på träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Sambon firas idag, här kommer efterrätten!
Grodor från Müllers Konditori

• Två gröna bakverk med ansiktsuttryck, liknar hippos, på tallrik. Kreativt, humoristiskt, dessertkonst.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Maria T
Oskick Oskick skrev:
Sambon firas idag, här kommer efterrätten!
Grodor från Müllers Konditori
Vilka rara fulingar! Har inte besökt Müllers på flera år, kanske dags att köra en utflykt/omväg?

Vår middag blev en skink-och-ost-sallad med diverse = skinkan var även rökt kyckling (då jag fyndat detta på kort datum), Gouda- och Västerbottensost, paprika, tomat, salladslök och blandad sallad. Ingen i familjen gillar vinägrett så bara pressad citron och rapsolja samt svartpeppar och lite (lite) dragon som blandas med.
Aldrig nånsin att en hemblandad sallad blir snygg och vi var hungriga = inga bilder alls.

• Älska
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Vilka rara fulingar! Har inte besökt Müllers på flera år, kanske dags att köra en utflykt/omväg?

Vår middag blev en skink-och-ost-sallad med diverse = skinkan var även rökt kyckling (då jag fyndat detta på kort datum), Gouda- och Västerbottensost, paprika, tomat, salladslök och blandad sallad. Ingen i familjen gillar vinägrett så bara pressad citron och rapsolja samt svartpeppar och lite (lite) dragon som blandas med.
Aldrig nånsin att en hemblandad sallad blir snygg och vi var hungriga = inga bilder alls.
Glömde och skriva att det slank med en rulle med Drömtårta också 😅
De har smugit in ett lager med aprikos i. Herre…! Min skapare! Testa den när ni tar omvägen nästa gång 👍😋

Ska nog följa ditt inlägg och köra sallad och vatten några millennium framöver 😅

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Oskick Oskick skrev:
Glömde och skriva att det slank med en rulle med Drömtårta också 😅
De har smugit in ett lager med aprikos i. Herre…! Min skapare! Testa den när ni tar omvägen nästa gång 👍😋

Ska nog följa ditt inlägg och köra sallad och vatten några millennium framöver 😅
Vi brukade köra Tårtmiddag. Ja, det var väl sådär 20+ år sen innan den ena diagnosticerades med diabetes och den andra hamnade i klimakteriet, m a o när vi kunde äta allt utan att varken bli feta eller sjuka.
Nu krävs det lite mer disciplin men vi gillar ändå att fika (fast mer goda mackor än bakverk).
Men sallad o vatten i sex dagar gör väl fritt fram för tårta den sjunde dagen? 😉

Drömmer emellanåt om den Drömtårta som min mamma gjorde.

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Vinlunch.
En tallrik pasta med hackad persilja, bakom ett glas rödvin, på en prickig duk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
galento och 10 till
  • Laddar…
Storsockret
Blev köpeburgare efter jobbet idag

Hamburgare och sötpotatisfries på tryckt papper, snabbmatsmiljö, dryck i bakgrunden, måltid redo att ätas.
Skapa konto

Nog tycker jag Bastard och liknande ställen är gott, men 250kr gott är det inte.

• Gilla
  • Wow
  • Älska
GladanS och 5 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Här hemma blev det entrecote med pommes. Köttet kostade 250 per kilo i butiken...

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.