1 339 843 läst ·
16 358 svar
1340k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Macka med kyckling o bacon.. bland annat 😍
Jag är fortfarande en människa som inte ställer stora krav, ser det vackra i en snäcka på stranden eller en snart vissnad ros, men mina förväntningar på en hamburgare har definitivt blivit lite högre de senaste femtio åren. Men härligt att minnas hur överlycklig mitt sju-åriga jag blev för en liten kioskburgare (hände väldigt sällan) eller ett barnkalas/födelsedagsdito där en liten burgare, som den på din bild, var händelsens centrum. Mycket ketchup tack, ingen senap (senap var för de vuxna).Storsockret skrev:
❤️
Ja alltså jag skulle ju ljuga om jag sa att den inte var god trots allt, även om nostalgin och enkelheten nog stod för det mesta. Jag är förvisso inte så gammal vill jag tro, men för mig är minnet från när lokala parkleken körde grillkväll. Det var tipspromenad, sedan mängder av frysburgare på stort järn över grillplatsen, massiv burk grillkrydda och sedan alltihop i sesambröd i pappersficka. Med lite tur gick det för sig att köpa kärleksmums också som nån hade bakat.Maria T skrev:
Jag är fortfarande en människa som inte ställer stora krav, ser det vackra i en snäcka på stranden eller en snart vissnad ros, men mina förväntningar på en hamburgare har definitivt blivit lite högre de senaste femtio åren. Men härligt att minnas hur överlycklig mitt sju-åriga jag blev för en liten kioskburgare (hände väldigt sällan) eller ett barnkalas/födelsedagsdito där en liten burgare, som den på din bild, var händelsens centrum. Mycket ketchup tack, ingen senap (senap var för de vuxna).
❤️
Vilka rara fulingar! Har inte besökt Müllers på flera år, kanske dags att köra en utflykt/omväg?Oskick skrev:
Vår middag blev en skink-och-ost-sallad med diverse = skinkan var även rökt kyckling (då jag fyndat detta på kort datum), Gouda- och Västerbottensost, paprika, tomat, salladslök och blandad sallad. Ingen i familjen gillar vinägrett så bara pressad citron och rapsolja samt svartpeppar och lite (lite) dragon som blandas med.
Aldrig nånsin att en hemblandad sallad blir snygg och vi var hungriga = inga bilder alls.
Glömde och skriva att det slank med en rulle med Drömtårta också 😅Maria T skrev:
Vilka rara fulingar! Har inte besökt Müllers på flera år, kanske dags att köra en utflykt/omväg?
Vår middag blev en skink-och-ost-sallad med diverse = skinkan var även rökt kyckling (då jag fyndat detta på kort datum), Gouda- och Västerbottensost, paprika, tomat, salladslök och blandad sallad. Ingen i familjen gillar vinägrett så bara pressad citron och rapsolja samt svartpeppar och lite (lite) dragon som blandas med.
Aldrig nånsin att en hemblandad sallad blir snygg och vi var hungriga = inga bilder alls.
De har smugit in ett lager med aprikos i. Herre…! Min skapare! Testa den när ni tar omvägen nästa gång 👍😋
Ska nog följa ditt inlägg och köra sallad och vatten några millennium framöver 😅
Vi brukade köra Tårtmiddag. Ja, det var väl sådär 20+ år sen innan den ena diagnosticerades med diabetes och den andra hamnade i klimakteriet, m a o när vi kunde äta allt utan att varken bli feta eller sjuka.Oskick skrev:
Nu krävs det lite mer disciplin men vi gillar ändå att fika (fast mer goda mackor än bakverk).
Men sallad o vatten i sex dagar gör väl fritt fram för tårta den sjunde dagen? 😉
Drömmer emellanåt om den Drömtårta som min mamma gjorde.