Mikael_L
Det låter som att man borde käka hamburgare där ... :thinking:

• Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Igår var jag på Gröna Lund, tror ärligt att jag inte varit där sen vi skrev årtalet med 19- i början. Drack en på tok för svag (snål) Aperol spritz samt åt en Langos med de rätta tillbehören d v s vitlöksolja, syrad grädde, finhackad rödlök samt kaviar. Har gissningsvis inte ätit det sen Vattenfestivalen var en återkommande händelse och jag inser att både festivalens och langosens storhetstid är sedan länge över.
Men kvällen var trevlig, jag fick åka Kvasten och Spöktåget samt se konsert med de fantastiska kvinnorna i bandet the Chicks!
[bild][bild]
Vattenfestivalen och Langos. 😍

Ankrace, vimmel, uppträdanden.
-93 var vi på plats i Sthlm när JAS trillade ner, dock på festivalcampingen i Spånga. Det året hann vi besöka festivalen två gånger, efter husvagnscampandet hann vi hem, tog tåget ner på kvällen och åkte med första tåget morgonen efter...
😂🤦

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Langos nygjord är helt ok dock smakar det skit med kaviar färsla räkor är mycket bättre tillbehör. Men Appropå vattenfesivalen. Friterat potatisskal is that shit!

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Stekt makrill, kokt potatis, smält smör, lingonsylt och dillkronor friterade i stekflottet.
Aalborg jubileum och öl.
Svensk sommar är bäst!

/Höghus

Två fiskfileer steks i panna; kastrull med lock, dillkvist och smält smör på induktionshäll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En måltid med fisk, potatis, lingonsylt, spenat samt öl och snaps i sommarmiljö.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Stekt makrill, kokt potatis, smält smör, lingonsylt och dillkronor friterade i stekflottet.
Aalborg jubileum och öl.
Svensk sommar är bäst!

/Höghus
Andra akten.
Jordgubbar och hemgjord gräddglass.
Chokladsås och ett rån.

/Höghus

Glass med jordgubbar och chokladsås, kex, mot bakgrund av strand och himmel.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
Maria T
nino nino skrev:
Ja precis, ibland får man göra det lätt för sig.
Upp med förtältet, varmt som tusan och hungriga så det fick gå fort att få fram mat.

Midsommar i Hamburgsund
Åååh, du/ni är förlåtna, ha en finfin Midsommar på västkusten med, förhoppningsvis, smaskig mat och dricka samt den där speciella västkustkänslan.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Vattenfestivalen och Langos. 😍

Ankrace, vimmel, uppträdanden.
-93 var vi på plats i Sthlm när JAS trillade ner, dock på festivalcampingen i Spånga. Det året hann vi besöka festivalen två gånger, efter husvagnscampandet hann vi hem, tog tåget ner på kvällen och åkte med första tåget morgonen efter...
😂🤦
De första åren var det ju helt fantastiskt - liv och vimmel, mat på alla håll och kanter, öltält, artister och ankracet är oförglömligt. Jag med vänner var i Tanto när JAS störtade, några vänner var på Långholmens andra ände och hade picknick så vi var ändå "rätt nära". Otroligt att ingen blev skadad; nu är det ett fint monument där som jag brukar "klappa lite på" när jag har vägen förbi, för att visa tacksamhet.
Vad gäller Langos så tycker jag de var mycket sprödare än den jag åt på Grönan igår, men å andra sidan har det gått 25 år..... så mitt matminne kanske tappat bäringen.

Förlåt för utlägg, ikväll åt jag kokta rödbetor toppade med lite chèvre och lite Feta, och en massa blandad sallad. Inget särskilt för jag äter detta säkert en gång i veckan, gott men inte fotogenique.

Redigerat:
  • Gilla
GladanS och 2 till
  • Laddar…
Maria T
A atomlab skrev:
Langos nygjord är helt ok dock smakar det skit med kaviar färsla räkor är mycket bättre tillbehör. Men Appropå vattenfesivalen. Friterat potatisskal is that shit!
Friterade potatisskalen kräver nästan en egen tråd. Varför har jag glömt dessa gudomligheter?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
galento
Självplockade Polka som väntar på att bli
uppätna i morrn efter grillningen 😁 . Ett fat med mogna, röda jordgubbar på ett träbord. Fräscha och saftiga med gröna blad.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
4774 och 11 till
  • Laddar…
Maria T
Höghus Höghus skrev:
Aalborg jubileum och öl.
Svensk sommar är bäst!

/Höghus

[bild]
[bild]
Aldrig testat lingonsylt till fisk, men varför inte?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Svårt å få fina bilder på Muurikka 🙂

Stekpanna med kantarellrisotto och älgfilé, utomhus grön gräsmatta, campingstol i bakgrunden.
Skapa konto

Vin

Flaska Jacob's Creek Organic Shiraz Cabernet vin på ett bord utomhus med solen i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Aldrig testat lingonsylt till fisk, men varför inte?
Kanske en västkustgrej, men ett måste till stekt makrill och torsk.

/Höghus

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Åååh, du/ni är förlåtna, ha en finfin Midsommar på västkusten med, förhoppningsvis, smaskig mat och dricka samt den där speciella västkustkänslan.
Många kompisar från kusten som är med så dom har nog med lite specialliter

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
J
Beer can chicken med kryddor från trädgården, citronzest och finhackad bacon under skinnet.

• Ett kryddat rått kyckling på ölburkstekare inuti en grill.
    Skapa konto
  • Grillad kyckling och majs på en uteplats med en Big Green Egg-grill och rök som stiger.
    Skapa konto
  • Ugnsstekt kyckling på skärbräda med kryddor, kniv och gaffel. Matlagning, måltid, kök.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Friterade potatisskalen kräver nästan en egen tråd. Varför har jag glömt dessa gudomligheter?
Loaded potato skins är en klassisk förrätt på Broken Dreams (Best Western Gustaf Wasa) här i stan. Friterade skal med gräddfilsdip och bacon, om jag minns rätt.
Samt Mellansveriges bästa ölutbud.

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.