1 420 742 läst ·
17 765 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Vattenfestivalen och Langos. 😍Maria T skrev:
Igår var jag på Gröna Lund, tror ärligt att jag inte varit där sen vi skrev årtalet med 19- i början. Drack en på tok för svag (snål) Aperol spritz samt åt en Langos med de rätta tillbehören d v s vitlöksolja, syrad grädde, finhackad rödlök samt kaviar. Har gissningsvis inte ätit det sen Vattenfestivalen var en återkommande händelse och jag inser att både festivalens och langosens storhetstid är sedan länge över.
Men kvällen var trevlig, jag fick åka Kvasten och Spöktåget samt se konsert med de fantastiska kvinnorna i bandet the Chicks!
[bild][bild]
Ankrace, vimmel, uppträdanden.
-93 var vi på plats i Sthlm när JAS trillade ner, dock på festivalcampingen i Spånga. Det året hann vi besöka festivalen två gånger, efter husvagnscampandet hann vi hem, tog tåget ner på kvällen och åkte med första tåget morgonen efter...
😂🤦
Stekt makrill, kokt potatis, smält smör, lingonsylt och dillkronor friterade i stekflottet.
Aalborg jubileum och öl.
Svensk sommar är bäst!
/Höghus
Aalborg jubileum och öl.
Svensk sommar är bäst!
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Åååh, du/ni är förlåtna, ha en finfin Midsommar på västkusten med, förhoppningsvis, smaskig mat och dricka samt den där speciella västkustkänslan.nino skrev:
De första åren var det ju helt fantastiskt - liv och vimmel, mat på alla håll och kanter, öltält, artister och ankracet är oförglömligt. Jag med vänner var i Tanto när JAS störtade, några vänner var på Långholmens andra ände och hade picknick så vi var ändå "rätt nära". Otroligt att ingen blev skadad; nu är det ett fint monument där som jag brukar "klappa lite på" när jag har vägen förbi, för att visa tacksamhet.FredrikR skrev:
Vattenfestivalen och Langos. 😍
Ankrace, vimmel, uppträdanden.
-93 var vi på plats i Sthlm när JAS trillade ner, dock på festivalcampingen i Spånga. Det året hann vi besöka festivalen två gånger, efter husvagnscampandet hann vi hem, tog tåget ner på kvällen och åkte med första tåget morgonen efter...
😂🤦
Vad gäller Langos så tycker jag de var mycket sprödare än den jag åt på Grönan igår, men å andra sidan har det gått 25 år..... så mitt matminne kanske tappat bäringen.
Förlåt för utlägg, ikväll åt jag kokta rödbetor toppade med lite chèvre och lite Feta, och en massa blandad sallad. Inget särskilt för jag äter detta säkert en gång i veckan, gott men inte fotogenique.
Redigerat:
Beer can chicken med kryddor från trädgården, citronzest och finhackad bacon under skinnet.
Loaded potato skins är en klassisk förrätt på Broken Dreams (Best Western Gustaf Wasa) här i stan. Friterade skal med gräddfilsdip och bacon, om jag minns rätt.Maria T skrev:
Samt Mellansveriges bästa ölutbud.