Grillvädret uteblev, men grillat skulle det vara. Kabanoss, majs, romansallad (gick klart i ugnen). Stekte valnötter, panko och parmesan som tillbehör. Ett örtsmör på koriander, gräslök, limejuice och sriracha fick plats också.
Potatissallad check.
 
  • Måltid med korv, potatissallad, grillad sallad, tomater, ölflaska "Mariestads alkoholfri", tomt glas, mörkt bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
T
Jag tänkte det är bäst att passa på då jag har olja i fritösen, så det blev Korv-Görans kebab med franska till tidig middag idag.

En tallrik med kebabkött, pommes frites, löksallad och guacamole på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Myt!
Jag äter ofta stekt makrill med stuvad spenat och det blir som regel minst en måltid över som äts nästa dag eller så.

Aldrig upplevt några problem...

Livsmedelsverket får ofta frågan om det är farligt att värma upp maträtter med spenat i eftersom spenat innehåller förhållandevis mycket nitrat. Då ombildningen av nitrat till nitrit är liten är det ingen fara att värma upp maträtter med spenat i igen.
Källa: Livsmedelsverket.
I min mage är det ingen myt.
 
  • Ledsen
Maria T
  • Laddar…
26-27 grader varmt och här vankas husmanskost.. a la långkok *pust*

DILLKÖTT OCH DILLSÅS
😍
 
  • Gilla
dilemma och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Färskpotatis, grillad kotlett, broccoli och baconinlindad sparris.

Grillad hamburgare, baconlindade sparris, rostad broccoli, potatis, på en utomhusglasbord, soligt, måltidspresentation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rundades av med jordgubbstårta eftersom varför inte

Ett stycke jordgubbstårta på tallrik i trädgård, suddig bakgrund med hus och grönska, sommardag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
4774 och 12 till
  • Laddar…
Restaurang Bästa.
Antipasti
Skaldjurspasta
Kaffe och glass till efterrätt.

Gott, men bitvis lång väntan på dryck och mat.
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
En tallrik med köttgryta, potatis och morötter, serveras på mörkt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Såå gott.. lite syra (och sälta) i maten när det är varmt gör susen!
 
  • Gilla
4774 och 13 till
  • Laddar…
Maria T
Igår var jag på Gröna Lund, tror ärligt att jag inte varit där sen vi skrev årtalet med 19- i början. Drack en på tok för svag (snål) Aperol spritz samt åt en Langos med de rätta tillbehören d v s vitlöksolja, syrad grädde, finhackad rödlök samt kaviar. Har gissningsvis inte ätit det sen Vattenfestivalen var en återkommande händelse och jag inser att både festivalens och langosens storhetstid är sedan länge över.
Men kvällen var trevlig, jag fick åka Kvasten och Spöktåget samt se konsert med de fantastiska kvinnorna i bandet the Chicks!
Glass vin, Aperol Spritz, reflekterande person i fönster, vattenutsikt, sugrör, avkopplande fikastund utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lekplats med torn, rutschkana och klätterställning i pastellfärger under blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 5 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Igår var jag på Gröna Lund, tror ärligt att jag inte varit där sen vi skrev årtalet med 19- i början. Drack en på tok för svag (snål) Aperol spritz samt åt en Langos med de rätta tillbehören d v s vitlöksolja, syrad grädde, finhackad rödlök samt kaviar. Har gissningsvis inte ätit det sen Vattenfestivalen var en återkommande händelse och jag inser att både festivalens och langosens storhetstid är sedan länge över.
Men kvällen var trevlig, jag fick åka Kvasten och Spöktåget samt se konsert med de fantastiska kvinnorna i bandet the Chicks!
[bild][bild]
Äter alltid en langos när jag är på grönan. Tradition :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Äter alltid en langos när jag är på grönan. Tradition :)
Då antar jag du tycker de smakar som de ska smaka, har svårt att tro du äter något som du inte gillar 😉
 
Maria T Maria T skrev:
Då antar jag du tycker de smakar som de ska smaka, har svårt att tro du äter något som du inte gillar 😉
Langos är ju inte superfancy :)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Langos är ju inte superfancy :)
Behöver inte vara fancy för att vara gott! 👌
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Fine dining i husvagnen

Mat på campingbord: Pasta Snack Pot, ölburk "EY BRO", utomhus, tält i bakgrunden, sommar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
4774 och 15 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Fine dining i husvagnen

[bild]
Burkafton 😃
 
  • Haha
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Burkafton 😃
Ja precis, ibland får man göra det lätt för sig.
Upp med förtältet, varmt som tusan och hungriga så det fick gå fort att få fram mat.

Midsommar i Hamburgsund
 
  • Gilla
Rickard.lj och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.