1 421 759 läst ·
17 790 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Grillvädret uteblev, men grillat skulle det vara. Kabanoss, majs, romansallad (gick klart i ugnen). Stekte valnötter, panko och parmesan som tillbehör. Ett örtsmör på koriander, gräslök, limejuice och sriracha fick plats också.
Potatissallad check.
Potatissallad check.
T
Turbo_Tail
Medlem
· Österbotten
· 596 inlägg
Turbo_Tail
Medlem
- Österbotten
- 596 inlägg
I min mage är det ingen myt.D Dilato skrev:Myt!
Jag äter ofta stekt makrill med stuvad spenat och det blir som regel minst en måltid över som äts nästa dag eller så.
Aldrig upplevt några problem...
Livsmedelsverket får ofta frågan om det är farligt att värma upp maträtter med spenat i eftersom spenat innehåller förhållandevis mycket nitrat. Då ombildningen av nitrat till nitrit är liten är det ingen fara att värma upp maträtter med spenat i igen.
Källa: Livsmedelsverket.
Igår var jag på Gröna Lund, tror ärligt att jag inte varit där sen vi skrev årtalet med 19- i början. Drack en på tok för svag (snål) Aperol spritz samt åt en Langos med de rätta tillbehören d v s vitlöksolja, syrad grädde, finhackad rödlök samt kaviar. Har gissningsvis inte ätit det sen Vattenfestivalen var en återkommande händelse och jag inser att både festivalens och langosens storhetstid är sedan länge över.
Men kvällen var trevlig, jag fick åka Kvasten och Spöktåget samt se konsert med de fantastiska kvinnorna i bandet the Chicks!
Men kvällen var trevlig, jag fick åka Kvasten och Spöktåget samt se konsert med de fantastiska kvinnorna i bandet the Chicks!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Äter alltid en langos när jag är på grönan. TraditionMaria T skrev:
Igår var jag på Gröna Lund, tror ärligt att jag inte varit där sen vi skrev årtalet med 19- i början. Drack en på tok för svag (snål) Aperol spritz samt åt en Langos med de rätta tillbehören d v s vitlöksolja, syrad grädde, finhackad rödlök samt kaviar. Har gissningsvis inte ätit det sen Vattenfestivalen var en återkommande händelse och jag inser att både festivalens och langosens storhetstid är sedan länge över.
Men kvällen var trevlig, jag fick åka Kvasten och Spöktåget samt se konsert med de fantastiska kvinnorna i bandet the Chicks!
[bild][bild]
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg






