1 421 622 läst ·
17 789 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Jag tvivlar inte på din rekommendation, men ordet vinpaket är ett fult ord som inte borde användas i restaurangsammanhang. Det antyder att man får vinet i en kartong.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
FredrikR skrev:
Idag snodde jag ihop detta:
https://www.ica.se/recept/lax-asian-style-med-broccoli-lime-och-cashewnotter-715438/
Inga bilder på tallrikar dock.
Andra gången jag gjorde detta, jag skippade lite saker, såsom koriander, myntan, broccoli, men körde annars någorlunda straightforward efter receptet. Glömde den finhackade chilin i glazen ...
Cashewnötter var slut i naturgodishyllan på affären.
Alla proportioner blir normalt sett lite olika när jag följer ett recept eller gör en rätt flera gånger. Jag chansar helt enkelt lite, efter vad min egen smak är.
Så Lime blev det nog lite mindre av denna gång. Jag hade 1 lime, till allt. Som exempel.
https://www.ica.se/recept/lax-asian-style-med-broccoli-lime-och-cashewnotter-715438/
Inga bilder på tallrikar dock.
Andra gången jag gjorde detta, jag skippade lite saker, såsom koriander, myntan, broccoli, men körde annars någorlunda straightforward efter receptet. Glömde den finhackade chilin i glazen ...
Cashewnötter var slut i naturgodishyllan på affären.
Alla proportioner blir normalt sett lite olika när jag följer ett recept eller gör en rätt flera gånger. Jag chansar helt enkelt lite, efter vad min egen smak är.
Så Lime blev det nog lite mindre av denna gång. Jag hade 1 lime, till allt. Som exempel.
gör en så enkel paj att det är löjligt
smälter ca 250 gram smör i mikron..
Sedan när det är flytande, så häller jag i mjöl, socker, havregryn och kanel.. Sedan rör jag om.. sen tar jag äpplen med skalen kvar och skivar tunt.. ner med dessa och blandar väl.
häller ut i en pajform..sen på med lite sirap. och ini ugnen på 200 grader och varmluft.
utan den ca 250 grader..
Ca 10 min..
servera
smälter ca 250 gram smör i mikron..
Sedan när det är flytande, så häller jag i mjöl, socker, havregryn och kanel.. Sedan rör jag om.. sen tar jag äpplen med skalen kvar och skivar tunt.. ner med dessa och blandar väl.
häller ut i en pajform..sen på med lite sirap. och ini ugnen på 200 grader och varmluft.
utan den ca 250 grader..
Ca 10 min..
servera
Vi åt ibland Hamburgerkött som vilken annan skinka eller salami som helst på mackan uppe i Luleå på 70-80-talet. Inte ätit på en herrans massa år. Äts det hästkött nuförtiden?Åsa Lund skrev:
köpte hjortfärs med kort datum..
Gjorde hamburgare..
vitlök, salt, svartpeppar, vitpeppar, ägg, panko, en fin hackad tomat och lite persilja.
stekte på lite hårt..
Sedan fick de gå klart i ugnen.
stekte lök, med lite lite socker och soja..
Sedan monterade jag burgare med hemgjord dressing och hamburger gurka.
Och stekt bacon.
whisky senap och lite grillsås.. Med en tsatsiki klick...
Jag och frun, ungarna blev äckligt mätta...
Gjorde hamburgare..
vitlök, salt, svartpeppar, vitpeppar, ägg, panko, en fin hackad tomat och lite persilja.
stekte på lite hårt..
Sedan fick de gå klart i ugnen.
stekte lök, med lite lite socker och soja..
Sedan monterade jag burgare med hemgjord dressing och hamburger gurka.
Och stekt bacon.
whisky senap och lite grillsås.. Med en tsatsiki klick...
Jag och frun, ungarna blev äckligt mätta...






