Dom godaste luncher jag ätit är nog när man i ungdomen gick och satte plant åt Domänverket. Uppstekt pannkaka i en matflaska intogs i halvliggade ställning ute på hugget. Sen en tupplur för att hämta kraft för eftermiddagens race för att hinna 2 500 plant.

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Fortsätter på Carbonaratemat.
Tallrik med pasta carbonara toppad med riven parmesan, svartpeppar, bredvid ett glas vatten och vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa hittills sa juryn (barnen).

• Gilla
Violina och 3 till
  • Laddar…
P
En skål med kyckling och curry soppa toppad med bitar av vitlöksbröd, serveras som födelsedagslunch.
Skapa konto

dagens lunch denna fredag..
kyckling och curry soppa.

med gårdagens vitlöksbröd.
hembakat av egen säd, som är mald uppe i tevekvarn.

eftersom jag blir ett år äldre idag så valde jag något som passade vädret.. ska bli gott med lammtacos och rödvin ikväll (y)

• Älska
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
[bild]
dagens lunch denna fredag..
kyckling och curry soppa.

med gårdagens vitlöksbröd.
hembakat av egen säd, som är mald uppe i tevekvarn.

eftersom jag blir ett år äldre idag så valde jag något som passade vädret.. ska bli gott med lammtacos och rödvin ikväll (y)
Grattis! :beer:

• Gilla
1
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Grattis! :beer:
tackar(y)
Även om jag helst låter det vara:rofl:

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Lättlagat här ;)
Förpackad smörgåstårta med räkor, citron, dill och gurka under plastfolie.
Skapa konto

• Gilla
Hus tomte och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
För ungefär en månad sedan gick jag emot mina principer och köpte färdigkryddat kött. Grillskivor av nöt. Två paket varav det ena åkte in i frysen. Det andra tillagades en fredagskväll.
Å så var den kvällen förstörd :worried:. Smakade inget vidare, alldeles för salt, ingen i familjen åt upp sin bit.

I förrgår letade vi i frysen efter nåt att tillaga för en fredagskväll. Hittade ett paket färdigkryddade grillskivor :rolleyes:

Maken som jobbade hemifrån fick i uppdrag att fixa Pulled beef.
Grovhacka en lök, öppna två paket krossade tomater och häll tillsammans med köttet i en gryta.

Efter att ha puttrat på spisen åtta timmar blev det delikat!!! Serverades på samma vis som vi serverar Tacos (y) Bord med rätter inklusive pulled beef, hackad tomat, gurka, majs, lök, gräddfil och barbecuesås redo för taco-kväll.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
För ungefär en månad sedan gick jag emot mina principer och köpte färdigkryddat kött. Grillskivor av nöt. Två paket varav det ena åkte in i frysen. Det andra tillagades en fredagskväll.
Å så var den kvällen förstörd :worried:. Smakade inget vidare, alldeles för salt, ingen i familjen åt upp sin bit.

I förrgår letade vi i frysen efter nåt att tillaga för en fredagskväll. Hittade ett paket färdigkryddade grillskivor :rolleyes:

Maken som jobbade hemifrån fick i uppdrag att fixa Pulled beef.
Grovhacka en lök, öppna två paket krossade tomater och häll tillsammans med köttet i en gryta.

Efter att ha puttrat på spisen åtta timmar blev det delikat!!! Serverades på samma vis som vi serverar Tacos (y)[bild]
bra grillsås och öl..
Då kan det bara bli delikat.. (y);)

• Älska
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
247kiosk.se is da shit :beer:

• Gilla
1
  • Laddar…
Idag blir det chark

Charkbricka med skinka, salami, ost och tillbehör som oliver, tomater, chips, två fyllda vinglas och karaff.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Dagens middag
Menylista med rätter som lax, tonfisk och lamm samt tillhörande drycker som vin och champagne.
Skapa konto

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Dom godaste luncher jag ätit är nog när man i ungdomen gick och satte plant åt Domänverket. Uppstekt pannkaka i en matflaska intogs i halvliggade ställning ute på hugget. Sen en tupplur för att hämta kraft för eftermiddagens race för att hinna 2 500 plant.
Kan rekommendera lunch på Sosta, 2 rätters för 170 med vinpaket för 99 (två halvglas) eller stora vinpaket för 200 (1 halvglas till förrätt 1 helglas till varmrätt) stora är att föredra. Sedan köper man till tiramisu eller pannacotta med ett glas desertvin.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
vinpaket för 99 (två halvglas) eller stora vinpaket för 200 (1 halvglas till förrätt 1 helglas till varmrätt)
Jag skulle nog beställa 2 styck vinpaket för 198, spara två spänn och få ett halvglas extra, eller är det olika viner?

Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle nog beställa 2 styck vinpaket för 198, spara två spänn och få ett halvglas extra, eller är det olika viner?
Det får man inte, jag har försökt :) lite udda är det. Men det är väl för att det röda är dyrare än det vita till förrätten.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det får man inte, jag har försökt :)
Skämtar du? :thinking::surprised: De säljer alltså "en produkt" som man bara får köpa ett exemplar av? Ni är allt lite eljest i storstan... :rolleyes:

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.