Hus tomte
Kryddad laxfilé på folie i en grill, redo att grillas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

här blev det lax å klyftpotatis me lite bönor å en kall öl såklart
 
  • Flak med burkar av svensk öl märkt "Guldkällan" i ett kylskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Här ser ni hur stroganoffen blir när man inser att falukorvens bäst före gick ut för en vecka sedan...:oops:
Hemlagad köttfärssås serverad på spaghetti på en vit blommönstrad tallrik med en gaffel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köttfärs fanns i frysen, gott sa barnen, jag får invänta fruns "betyg" :cool:
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Grillade köttbitar på en BBQ-grill med synlig låga under grillgallret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rostas, klyftpotatis, sallad och såser.
Till det ett par glas Etna Rosso.
 
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Var så hungrig att jag inte hann ta en bild :p, men till middag serverades välmarinerad fläskytterfilé, pressad potatis, smörstekta morötter, ugnsrostad(?) butternutpumpa med en klick örtsmör. Till detta en glas rött.
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
ugnsrostad(?) butternutpumpa .
Vad är detta?
 
Googla så får du se. Ser gott ut.
 
P
Fotografen Fotografen skrev:
Vad är detta?
En pumpa som påminner lite om zucchini i smaken och är ganska söt i smaken..
med lagomt fast kött..
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Själv med barnen likväl så vad passar bättre än att finslipa Carbonaran?
Efterrätt på pasta carbonara med bacon och äggula i stekpanna bredvid ett glas rött vin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tillagades med bacon, äggulor och riven Pecorino på påse samt svartpeppar.
Gott sa barnen, även om jag tror dom är lite partiska. :oops:
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Vad kör du med för bacon?
Tror hemgårdens bacon skulle passa bra men jag har inte provat själv
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vad kör du med för bacon?
Tror hemgårdens bacon skulle passa bra men jag har inte provat själv
Grep tag i en Scan 3-pack på Norra Backa. :oops:
Har testat pancetta men inte guanciale (kind) - ännu.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Åsa Lund
Vad ni gör så låt bli Icas egna bacon, så salt så den blir oätlig
 
  • Gilla
Agge87
  • Laddar…
Varför gör svenskar carbonara på bacon? Det ska vara guanciale eller pancetta. Sedan ska osten vara pecorino.

Pluspoäng dock att du inte kladda i med grädde som många göra :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varför gör svenskar carbonara på bacon? Det ska vara guanciale eller pancetta. Sedan ska osten vara pecorino.

Pluspoäng dock att du inte kladda i med grädde som många göra :)
Varför?
Ja det är nog enklare och billigare
 
  • Gilla
Agge87 och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Varför?
Ja det är nog enklare och billigare
pancetta kostar typ som bacon.
Edit: såg nu ni diskuterat korrekt ingridiens ovan
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
Italiensk baconuppfödning är sämre än svensk. Man använder mycket mer antibiotika, och grisarna förvaras trångt.
 
  • Gilla
tank77 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.