1 451 608 läst ·
18 425 svar
1452k läst
18,4k svar
Vad blir det för mat?
Årets första kossa är klar. Polaren som är köttbonde brukar hålla en fin åt mig som jag får bestämma hur den skall bli matad. Nu testade vi enbart majs. Mörad i 40 dagar fick denna clubstek hänga och vart väldigt bra. Bara drygt 50kg kvar och en himla massa gryt och färs. Grannarna uppskattar det lika mycket.
Kan ju säga att man ätit klart bättre för 125 kr inkl 50cl läsk. Blir iaf aldrig nåt mer besök där.Maria T skrev:
170 spänn? Då jag aldrig besökt stället så kan jag såklart inte uttala mig om hur god just denna Kebabrulle är, men jag har just i förrgår ondgjort mig över att en kebab kostar 99 spänn och detta är ändå i "kebab-land", Stockholms söderförort.
För den summan du betalde skulle jag vilja ha två rullar.
Tvungen kolla på Dede´s i vårt industriområde, jämte en återvinningscentral och på en "uteservering" ingen vill sitta. Har köpt många hyfsta goda pizzor där genom åren, även kebab men nu verkar de ha fått hybris gällande priserna.A atomlab skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte god kebabrulle i Malmö för 45 kr (utan läsk)Maria T skrev:
170 spänn? Då jag aldrig besökt stället så kan jag såklart inte uttala mig om hur god just denna Kebabrulle är, men jag har just i förrgår ondgjort mig över att en kebab kostar 99 spänn och detta är ändå i "kebab-land", Stockholms söderförort.
För den summan du betalde skulle jag vilja ha två rullar.
Fina ord , hoppas det smakar bra också ! Finns även de som tar extra betalt för feferonin 😠 kommer inte ihåg vartMaria T skrev:
Med den erfarenhet jag har från rerstaurang och ekonomi så, en falafel för 45 låter inte som "normalt" pris för ett ställe som driovs 100% korrekt. Men Malmö är ju känt för att ha klart lägre priser än resten av landet på den här typen av ställen.P Pin skrev:
De drar kanske in vinsten på läsken för 15 kr. En ny och fin vagn de säljer från och tre campingbord. Troligen låg hyra att ställa upp vagnen. Två man som jobbar.W WFD skrev: