F fusion skrev:
I tisdags blev det Kebabrulle hos Västans i Fagersta, börjar bli lite väl dyra nu 170kr med dricka😟

[bild]
Såg ett ställe som serverar riktig Fish & Chips för 179. Även om det är utan dricka så ...

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Årets första kossa är klar. Polaren som är köttbonde brukar hålla en fin åt mig som jag får bestämma hur den skall bli matad. Nu testade vi enbart majs. Mörad i 40 dagar fick denna clubstek hänga och vart väldigt bra. Bara drygt 50kg kvar och en himla massa gryt och färs. Grannarna uppskattar det lika mycket.

• IMG_6852.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_6854.jpeg
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 12 till
  • Laddar…
Pizzakväll
20260828_180504.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 7 till
  • Laddar…
Grillad rostas och bakad potatis.
20260829_180739584.JPG
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 8 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
170 spänn? Då jag aldrig besökt stället så kan jag såklart inte uttala mig om hur god just denna Kebabrulle är, men jag har just i förrgår ondgjort mig över att en kebab kostar 99 spänn och detta är ändå i "kebab-land", Stockholms söderförort.
För den summan du betalde skulle jag vilja ha två rullar.
Kan ju säga att man ätit klart bättre för 125 kr inkl 50cl läsk. Blir iaf aldrig nåt mer besök där.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maria T
A atomlab skrev:
170 tar väl dedes men då rankas den då även som det bättre i stan. Påminner lite när jag var i Jorm sist och åkte hem. I en liten skitby mitt i skogen man åker förbi tog vi en pizza. 195kr ville dom ha. Kan inte ha vart många lokalbor som hänger där.
Tvungen kolla på Dede´s i vårt industriområde, jämte en återvinningscentral och på en "uteservering" ingen vill sitta. Har köpt många hyfsta goda pizzor där genom åren, även kebab men nu verkar de ha fått hybris gällande priserna.

1788033657846.png
Skapa konto

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
170 spänn? Då jag aldrig besökt stället så kan jag såklart inte uttala mig om hur god just denna Kebabrulle är, men jag har just i förrgår ondgjort mig över att en kebab kostar 99 spänn och detta är ändå i "kebab-land", Stockholms söderförort.
För den summan du betalde skulle jag vilja ha två rullar.
Köpte god kebabrulle i Malmö för 45 kr (utan läsk)

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
IMG_6812.jpeg
Skapa konto

Vietnam
Två sorters vårrullar och kyckling med lime

• Gilla
Lill72 och 9 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Tvungen kolla på Dede´s i vårt industriområde, jämte en återvinningscentral och på en "uteservering" ingen vill sitta. Har köpt många hyfsta goda pizzor där genom åren, även kebab men nu verkar de ha fått hybris gällande priserna.

[bild]
Fina ord , hoppas det smakar bra också ! Finns även de som tar extra betalt för feferonin 😠 kommer inte ihåg vart

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
P Pin skrev:
Köpte god kebabrulle i Malmö för 45 kr (utan läsk)
Låter mer som en RoadKillSpecical. Tog du memd den till ett labb och kontrollerade härkomsts? 😂

• Wow
Pin
  • Laddar…
W WFD skrev:
Låter mer som en RoadKillSpecical. Tog du memd den till ett labb och kontrollerade härkomsts? 😂
Förlåt det skulle stått falafelrulle men de hade även kebab. Seriöst ställe tror jag, flera poliser före i kön.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
F fusion skrev:
Fina ord , hoppas det smakar bra också ! Finns även de som tar extra betalt för feferonin 😠 kommer inte ihåg vart
Hrm, prisökning ca 100% på senaste året, kommer aldrig köpa kebab där igen. Pizza? Kanske.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P Pin skrev:
Förlåt det skulle stått falafelrulle men de hade även kebab. Seriöst ställe tror jag, flera poliser före i kön.
Med den erfarenhet jag har från rerstaurang och ekonomi så, en falafel för 45 låter inte som "normalt" pris för ett ställe som driovs 100% korrekt. Men Malmö är ju känt för att ha klart lägre priser än resten av landet på den här typen av ställen.

W WFD skrev:
Med den erfarenhet jag har från rerstaurang och ekonomi så, en falafel för 45 låter inte som "normalt" pris för ett ställe som driovs 100% korrekt. Men Malmö är ju känt för att ha klart lägre priser än resten av landet på den här typen av ställen.
De drar kanske in vinsten på läsken för 15 kr. En ny och fin vagn de säljer från och tre campingbord. Troligen låg hyra att ställa upp vagnen. Två man som jobbar.

Hade en jumbo ring Delins Färilafalu , så det blev en rejäl laddningkorvstroganoff. Tagliatelle och sallad. Skönt väder ute, lite sol efter gårdagens regn.
Får ladda lite matlådor .

IMG_20260830_154657.jpg
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.