1 421 102 läst ·
17 776 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Och jag trodde länge att jag tyckte om alla färska örter..till en kär vän bjöd på asiatiskinspirerad sallad och hade klippt koriander över allting. Nu är vi så goda vänner sen länge och skrattade åt det hela när jag plockade bort blad från allt och sa att kycklingen var god trots allt.
Min tanke är - tvinga inte andra att gilla allt du själv gillar, utan fråga. Bjud gärna citrongräs, koriander, muskot... till de som vill ha. Att vara snäll är inte samma som att vara en mes.
Min tanke är - tvinga inte andra att gilla allt du själv gillar, utan fråga. Bjud gärna citrongräs, koriander, muskot... till de som vill ha. Att vara snäll är inte samma som att vara en mes.
Haha, enig på båda punkterna! Jag har egentligen inget emot ”svenska” hamburgare som inte är 100% kött, visst det är en annan sak än riktiga hamburgare men jag gillar båda varianterna precis som jag gillar tex både napolitansk pizza och amerikansk deep pan-pizza, men köttpuckarna på Max fungerar inte för mig. Det är både smak och konsistens som jag har problem med. Lösningen: kyckling!Storsockret skrev:
Herregud vad mycket gott i denna tråd
Gnagmat gjord på billig julskinka som köptes för 19:90/kg.
Rimmade råa skinkor delas i fyra delar.
Pepprar ock rundstekes till 73 grader innertemp, när vi blir sugna.
Yes, snart är det påsk... Köper in 5 skinkor på utförsäljning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gnagmat gjord på billig julskinka som köptes för 19:90/kg.
Rimmade råa skinkor delas i fyra delar.
Pepprar ock rundstekes till 73 grader innertemp, när vi blir sugna.
Yes, snart är det påsk... Köper in 5 skinkor på utförsäljning
Sökte recept på ”köttfärs selleri” och hittade grekisk fasolada soppa. Frugan mindes inte den från Greklandsresorna ”jag vet inte när du var där men jag har aldrig varit där”. Tur att nån har minnet i behåll. Och soppan var vegetarisk så jag utökade med köttfärs, palsternacka och svamp.
God Jul!K Kjell_G skrev: