1 420 833 läst ·
17 768 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Gör smeten själv, och idag blir det till att göra en ny sats då jag tänkte att våfflorna ska utgöra förätten. Huvudrätten är kåldolmar med kokt potatis, rårörda lingon och pressgurka. Avslutas med kaffe och efterrätt gjord på turkisk yoghurt, ljus sirap, digestive kex, kiwi och banan. Så förslag på vad lägga på förrättsvåfflorna tas tacksamt emot. Lite inne på smetana, röd lök, löjrom och citron, toppat med gräslök.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Pizza bianco med potäter, dill och kaviar - till det en flaska vitt jag hittade i matkällaren, lite oklart innehåll pga möss som tuggat på etiketten men lyckades läsa ut året, 2014,och jag tror det är en rioja…
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/U
Min matintresserade fru såg hur nedstämd hennes matlagningsintresserade man blev när en lågpriswokpanna inte ens fungerade på induktionshällen så den här skönheten kom på posten. Efter dagens rätt plockades också två böcker fram. Känn ingen press, tänkte jag. Det här går bra. Du klarar det.
Invigd i dag med gott resultat. När jag var orolig för den saknade hettan blev svaret att det var umami som lyfte woken med kycklingrester, och det var perfekt som det var. Och jag som inte ens hade i nån umami 
Och nudlar serveras separat här hemma!
Och nudlar serveras separat här hemma!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Muskot smakar självskadebeteende…Maria T skrev:
Edit:
Förra veckan köpte jag lunch på ett ställe som gör just husmanskost, dagen till ära så var det köttbullar och stuvade makaroner, insåg i efterhand att de förpestat makaronerna med muskot, massor av muskot, så det var bara att förpassa dessa till komposten… och hålla sig till sås och köttbullar
Muskot är ju fan giftigt
En del gillar muskot. Jag gör det.
En del gillar koriander. Jag gör det inte. Vidrigt i mitt tycke och förgiftar många andra goda rätter med sin blommiga tvålsmak.
Så vad gäller kryddor kan vi nog alla enas om att vi gillar olika och inget är bättre eller sämre.
Eller fortsätter vi bråka i god anda, stuvade makaroner och bechamelsås som en gör till lasagne ska innehålla muskot.
En del gillar koriander. Jag gör det inte. Vidrigt i mitt tycke och förgiftar många andra goda rätter med sin blommiga tvålsmak.
Så vad gäller kryddor kan vi nog alla enas om att vi gillar olika och inget är bättre eller sämre.
Eller fortsätter vi bråka i god anda, stuvade makaroner och bechamelsås som en gör till lasagne ska innehålla muskot.
Jag trodde jag tyckte om koriander, men den färska på MAX Korean BBQ blev övermäktig för mig.Maria T skrev:
En del gillar muskot. Jag gör det.