P
Magnus Filip skrev:
Ja detta är en mattråd och alkohol på rätt plats förstår inte alla tyvärr. Himla bra att detta kommer upp.

Nej, inte säga innan då alla fick sig en nyttig läxa. De glömmer det aldrig och tänker om. Man skall aldrig vara säker om man är alkoholpåverkad på fel plats.
Bra för deras liv och inställning.

Eller så använder var och en vuxen person sin egen hjärna.
Tex hos hyrbilsföretaget på Mallis efter en festlig flygresa:
"skit också de hade alkoblås där så vi fick inte ut bilen" fick ta taxi och komma tillbaka dagen efter "dåligt att de inte sa det innan att de kollar "
Ingen skulle tänķa så tror jag.
Snöskoter är precis lika mkt motorfordon som bil.
Att uppfostra vuxna människor går bättre med morötter än med piska. (Det gäller för nog barn också, förresten).

Var det inte en jobbkonferens? Varför tillät arbetsgivaren folk att dricka omåttligt med alkohol under en tjänsteresa? Man skulle väl arbeta dagen efter? Ens arbetsprestationer kan bli rejält försämrad om man är bakfull.

P
Magnus Filip skrev:
säkert, den döljer självklart sämre råvarors kvalitet bättre.
Det behövs inte om man använder bra råvaror.

P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Då har du inte ätit rätt tillagad lamm. Lammracks är svingott om korrekt utfört.
Nä, inte smakar det väl fläsk? ;)

P
Även gris är bäst rosa inuti.
Jag tycker inte om halvrått kött. Det kan barbarerna äta. Kött ska vara välstekt och det gäller även fläsk.
Nötkött som är rosa inuti undviker jag helt i Sverige, men i vissa andra länder går det att äta.

• Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
P
Tänk på det i september
Ja! Då röstar vi bort Putin.

P
Tror de bra ställena trotsar även här. Men var på Prime burger för nått år sedan de ville inte köra medium rare som de tidigare gjort så jag slutade gå dit.
Jag skulle aldrig sätta min hälsa på spel genom att äta halvrå köttfärs. Blodig diarré och njursvikt kan jag gärna vara utan.

P
M Mortsken skrev:
Hon säger att det är en Ukrainsk rätt, och de där orden är samma ord.
Det stavas likadant på ryska som på ukrainska, борщ, men transkriberas olika till olika andra språk.
Svensk transkribering: borsjtj
Engelsk transkribering: borscht

P
GK100 GK100 skrev:
De jag har ur Focus sortiment är dessa.
[bild]
Den översta (eller längst till vänster om man ser bilden rättvänd) är den enda peppar som kambodjaner behöver.

P
P pmd skrev:
Jag tycker inte om halvrått kött. Det kan barbarerna äta. Kött ska vara välstekt och det gäller även fläsk.
Nötkött som är rosa inuti undviker jag helt i Sverige, men i vissa andra länder går det att äta.
När Sverige har världens bästa djurhållning..
känns inte logiskt..
Det hade varit tvärtom isåfall..

P pmd skrev:
Det stavas likadant på ryska som på ukrainska, борщ, men transkriberas olika till olika andra språk.
Svensk transkribering: borsjtj
Engelsk transkribering: borscht
Samma ord alltså.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
P

P

P
M Mortsken skrev:
Samma ord alltså.
Här ovan på Youtube ser man att den Ukrainska innehåller kött och man använder annan stavning.
Polacken hade rätt.

Sedan tycker alla olika ändå.
Visste att det skulle bli debatt, så himla kul!

Risotto stod på menyn igår
Matlagningsprocess med stekta svampar, kastruller och risottoingredienser på köksö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Att uppfostra vuxna människor går bättre med morötter än med piska. (Det gäller för nog barn också, förresten).

Var det inte en jobbkonferens? Varför tillät arbetsgivaren folk att dricka omåttligt med alkohol under en tjänsteresa? Man skulle väl arbeta dagen efter? Ens arbetsprestationer kan bli rejält försämrad om man är bakfull.
Hahaha, chefen var lika dragen han. Det var ingen söndagsskola direkt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.