Skönt att inte alla följer detta!
 
W WFD skrev:
Tänkte vi skulle testa.
Gissa köttet :thinking:
[bild]
Presa iberico, griskött
 
R
nino nino skrev:
Jag mindes nog fel eller så var man noga där en sväng när rapporten gjordes och serverade ingen rare köttfärs

[länk]
Ja att man är noga med hanteringen av livsmedel i Sverige tycker jag är jättebra. Men att det skulle införas förbud som skulle innebära att vissa klassiska rätter inte får serveras skulle jag tycka var mycket olyckligt och inget jag hört talas om.
 
Blodsoppen
W WFD skrev:
Presa iberico, griskött
Jag det är fint kött. Ska behandlas lite som flankstek, får ej överstekas.
 
  • Gilla
WFD
  • Laddar…
P
W WFD skrev:
Presa iberico, griskött
gris var jag klar över.. Men från var..
mage?
 
P
M Mortsken skrev:
Kan säga att min sambo från Belarus inte direkt håller med dig om korrektheten i det inlägget.
Haha, precis vad han sa. Alla vet bäst och alla andra har fel. Detta är hur han ser det. Det skall vara rätt infekterat faktiskt mellan olika områden. Sånt är bara kul tycker jag, alltid något att diskutera.
Kanske som korv och öl i Tyskland? Han från öst kommer med lastbil från Polen till jobbet och levererar och sover över, men han är inte från Polen, bara gift där. Tror han har påbrå från både Ryssland, Ukraina och Vitryssland något.
 
Magnus Filip skrev:
Haha, precis vad han sa. Alla vet bäst och alla andra har fel. Detta är hur han ser det. Det skall vara rätt infekterat faktiskt mellan olika områden. Sånt är bara kul tycker jag, alltid något att diskutera.
Kanske som korv och öl i Tyskland? Han från öst kommer med lastbil från Polen till jobbet och levererar och sover över, men han är inte från Polen, bara gift där. Tror han har påbrå från både Ryssland, Ukraina och Vitryssland något.
Hon säger att det är en Ukrainsk rätt, och de där orden är samma ord.
 
Magnus Filip skrev:
Haha, precis vad han sa. Alla vet bäst och alla andra har fel. Detta är hur han ser det. Det skall vara rätt infekterat faktiskt mellan olika områden. Sånt är bara kul tycker jag, alltid något att diskutera.
Kanske som korv och öl i Tyskland? Han från öst kommer med lastbil från Polen till jobbet och levererar och sover över, men han är inte från Polen, bara gift där. Tror han har påbrå från både Ryssland, Ukraina och Vitryssland något.
Tror inte det finns något enhetligt recept i öst. De flesta är hyfsat överens om att det ska innehålla rödbetor. Men för säkerhets skull så finns det de som hävdar att det inte ens ska vara så.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
De tre bilderna är väl tagna i följd på samma rätt? :ok::cool:
hahaha exakt så :P
 
Maskintok skrev:
gris var jag klar över.. Men från var..
mage?
Presa Iberico sitter närmre skuldran på grisen och är mellan 3 och 5 cm tjock.
 
P
W WFD skrev:
Presa Iberico sitter närmre skuldran på grisen och är mellan 3 och 5 cm tjock.
Och då var jag inte allt för långt ifrån..
Bara av att glo på en köttbit ;)
 
  • Haha
WFD
  • Laddar…
Taco time!

En taco med köttfyllning och koriander på en vit tallrik mot en grå träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Taco time!

[bild]
barbar ;)
 
  • Haha
  • Gilla
lordi och 1 till
  • Laddar…
P
W WFD skrev:
Du taggar mig men, vad är det du försöker säga?
Förlåt, inte för att vara elak. Men det är ett enormt fusk inom köttservering, de exempel jag nämnde är bara toppen på ett isberg. Vad jag vill säga? Det är att ingen märkte någon skillnad. Märker inte tusentals skillnad märker du inte det heller
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.