1 421 622 läst ·
17 789 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 inlägg
En burgare kan du inte få medium rare idag, den ska genomstekas.AndersMalmgren skrev:
Kanske är andra regler gällande färs.
Vet att det var bråk nåt år om 2 restauranger, en i Leksand och en i Rättvik, den ena fick servera "jummen" abborre den andra vart genomsteka den helt så det kanske ligger lite på miljö och hälsa eller vad avdelningen kallas idag...
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Tror de bra ställena trotsar även här. Men var på Prime burger för nått år sedan de ville inte köra medium rare som de tidigare gjort så jag slutade gå dit.nino skrev:
En burgare kan du inte få medium rare idag, den ska genomstekas.
Vet att det var bråk nåt år om 2 restauranger, en i Leksand och en i Rättvik, den ena fick servera "jummen" abborre den andra vart genomsteka den helt så det kanske ligger lite på miljö och hälsa eller vad avdelningen kallas idag...
En dotter fixade morotssoppa med keso och ostmacka. Jag slängde som vanligt i lite solrosfrön och en droppe tabasco i min tallrik. Det är ju chili i soppan men jag gillar när det nästan är starkt. Nästan starkt. Vindruvor och päron efter maten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan man få se en liten källa på att det finns regler för minsta innetemperatur på nötkött på restaurang? Eller på fläskkött med för den delen. Jag hittar ingenting när jag söker efter något av det.nino skrev:
En burgare kan du inte få medium rare idag, den ska genomstekas.
Som @Jonatan79 skriver så skulle det ju innebära ett totalförbud för exempelvis bifftartar vilket jag finner mycket osannolikt.