Magnus Filip skrev:
Borsjtj
Kan säga att min sambo från Belarus inte direkt håller med dig om korrektheten i det inlägget.
 
M marka skrev:
rumpstek
Nope
 
W WFD skrev:
Tänkte vi skulle testa.
Gissa köttet :thinking:
[bild]
Tänker att du luras med kött, och gissar på tonfisk.
 
M Mortsken skrev:
Tänker att du luras med kött, och gissar på tonfisk.
Det är ett fyrbent djur
 
P Pappa1986 skrev:
Jo men går du ut på restaurang så SKA innertemperatur på köttet vara minst 70 grader.
Men gör du det hemma så är det upp till dig själv hur du vill ha det
Då trotsar alla bra ställen den regeln för ingen kör det över 63-67 grader
 
j.f.s
W WFD skrev:
Det är ett fyrbent djur
Krokodil! :rofl:
 
  • Haha
WFD och 1 till
  • Laddar…
S
P Pappa1986 skrev:
Färsrulle a la kebabrulle :crysmile:
Blev riktigt bra med pizzadegsreceptet
Ruskigt dåliga bilder men blev även rulltårta till dessert

[bild] [bild]
[bild]
De tre bilderna är väl tagna i följd på samma rätt? :ok::cool:
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Då trotsar alla bra ställen den regeln för ingen kör det över 63-67 grader
En burgare kan du inte få medium rare idag, den ska genomstekas.
Kanske är andra regler gällande färs.
Vet att det var bråk nåt år om 2 restauranger, en i Leksand och en i Rättvik, den ena fick servera "jummen" abborre den andra vart genomsteka den helt så det kanske ligger lite på miljö och hälsa eller vad avdelningen kallas idag...
 
nino nino skrev:
En burgare kan du inte få medium rare idag, den ska genomstekas.
Kanske är andra regler gällande färs.
Vet att det var bråk nåt år om 2 restauranger, en i Leksand och en i Rättvik, den ena fick servera "jummen" abborre den andra vart genomsteka den helt så det kanske ligger lite på miljö och hälsa eller vad avdelningen kallas idag...
Tror de bra ställena trotsar även här. Men var på Prime burger för nått år sedan de ville inte köra medium rare som de tidigare gjort så jag slutade gå dit.
 
Är det slut med råbiff på Bakfickan också?
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
En dotter fixade morotssoppa med keso och ostmacka. Jag slängde som vanligt i lite solrosfrön och en droppe tabasco i min tallrik. Det är ju chili i soppan men jag gillar när det nästan är starkt. Nästan starkt. Vindruvor och päron efter maten.

Person som lagar morotssoppa i en kastrull på spisen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Resterna av morotssoppa i en skål med solrosfrön och en sked på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
R
nino nino skrev:
En burgare kan du inte få medium rare idag, den ska genomstekas.
Kanske är andra regler gällande färs.
Vet att det var bråk nåt år om 2 restauranger, en i Leksand och en i Rättvik, den ena fick servera "jummen" abborre den andra vart genomsteka den helt så det kanske ligger lite på miljö och hälsa eller vad avdelningen kallas idag...
Kan man få se en liten källa på att det finns regler för minsta innetemperatur på nötkött på restaurang? Eller på fläskkött med för den delen. Jag hittar ingenting när jag söker efter något av det.

Som @Jonatan79 skriver så skulle det ju innebära ett totalförbud för exempelvis bifftartar vilket jag finner mycket osannolikt.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är det slut med råbiff på Bakfickan också?
På Kvarnen och Sturehof finns det i alla fall!
 
Blodsoppen
M marka skrev:
rumpstek
Flankstek
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.