1 422 180 läst ·
17 797 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Jag förundras alltid över detta. Skönt för mig, men de kastar ju i princip bort möjligheten att få dricks. Redan på "prasselpappertiden" förväntades kunden fylla i totalbelopp och därmed dricks. Kan det vara så att denna "sedvänja" till stor del försvunnit idag och strulfaktorn med "kundinmatad totalsumma" är för hög?AndersMalmgren skrev:
Är det OT att fråga om dricksvanor i denna tråd. Jag ger oftast middagsdricks på kanske fem-tio procent. Beror på service, totalbelopp men kanske framförallt land. Några få THB 20 kan vara väldigt uppskattat i Thailand, medan tio procent kan ge onda ögat i USA. Beror på som sagt...
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
de tycker väl en stammis inte behöver betala dricks varje gång och därför matar in beloppet innan man har chans dricksa.Alfredo skrev:
Jag förundras alltid över detta. Skönt för mig, men de kastar ju i princip bort möjligheten att få dricks. Redan på "prasselpappertiden" förväntades kunden fylla i totalbelopp och därmed dricks. Kan det vara så att denna "sedvänja" till stor del försvunnit idag och strulfaktorn med "kundinmatad totalsumma" är för hög?
Är det OT att fråga om dricksvanor i denna tråd. Jag ger oftast middagsdricks på kanske fem-tio procent. Beror på service, totalbelopp men kanske framförallt land. Några få THB 20 kan vara väldigt uppskattat i Thailand, medan tio procent kan ge onda ögat i USA. Beror på som sagt...
Fast det blir ännu konstigare om krogen bara gör det ibland och därmed antyder när de tycker att stammisen bör dricksa. Och vilken krog vill inte ha en stabilt dricksande stammis? Nej, jag tycker det är märkligt, om än rätt skönt som sagt.AndersMalmgren skrev:
När jag hängde på östermalm så var det nästan alltid en annan "prislista" för stammisar.AndersMalmgren skrev:
Typ halva priset på öl och sprit, lite billigare vin, efterrätt och kaffe betalades aldrig för.
Fina tider.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Jo så är det. De bjuds på mycketAXS skrev:
Det finaste jag blivit bjuden på var en port från 1967. Det var nice
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg


