Nej precis
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
på många stammis hak så får man inte ens chansen lägga på dricks de har redan slagit in beloppet och väntar på pin, även på middag allså
Jag förundras alltid över detta. Skönt för mig, men de kastar ju i princip bort möjligheten att få dricks. Redan på "prasselpappertiden" förväntades kunden fylla i totalbelopp och därmed dricks. Kan det vara så att denna "sedvänja" till stor del försvunnit idag och strulfaktorn med "kundinmatad totalsumma" är för hög?

Är det OT att fråga om dricksvanor i denna tråd. Jag ger oftast middagsdricks på kanske fem-tio procent. Beror på service, totalbelopp men kanske framförallt land. Några få THB 20 kan vara väldigt uppskattat i Thailand, medan tio procent kan ge onda ögat i USA. Beror på som sagt...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Jag förundras alltid över detta. Skönt för mig, men de kastar ju i princip bort möjligheten att få dricks. Redan på "prasselpappertiden" förväntades kunden fylla i totalbelopp och därmed dricks. Kan det vara så att denna "sedvänja" till stor del försvunnit idag och strulfaktorn med "kundinmatad totalsumma" är för hög?

Är det OT att fråga om dricksvanor i denna tråd. Jag ger oftast middagsdricks på kanske fem-tio procent. Beror på service, totalbelopp men kanske framförallt land. Några få THB 20 kan vara väldigt uppskattat i Thailand, medan tio procent kan ge onda ögat i USA. Beror på som sagt...
de tycker väl en stammis inte behöver betala dricks varje gång och därför matar in beloppet innan man har chans dricksa.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
de tycker väl en stammis inte behöver betala dricks varje gång och därför matar in beloppet innan man har chans dricksa.
Fast det blir ännu konstigare om krogen bara gör det ibland och därmed antyder när de tycker att stammisen bör dricksa. Och vilken krog vill inte ha en stabilt dricksande stammis? Nej, jag tycker det är märkligt, om än rätt skönt som sagt.
 
P
Skivat rågbröd och vetebröd på skärbräda, mjölkflaska och tom skål i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

är så gott med hembakat..
ett rågbröd och ett vetebröd..
 
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Går i baktankar här, jag med, idag ;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Går i baktankar här, jag med, idag ;)
gjorde samma deg som till pizzan.
Men lät den jäsa i rumstemperatur istället..
innan jag gräddade... (y)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
AXS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
de tycker väl en stammis inte behöver betala dricks varje gång och därför matar in beloppet innan man har chans dricksa.
När jag hängde på östermalm så var det nästan alltid en annan "prislista" för stammisar.
Typ halva priset på öl och sprit, lite billigare vin, efterrätt och kaffe betalades aldrig för.

Fina tider.
 
AXS AXS skrev:
När jag hängde på östermalm så var det nästan alltid en annan "prislista" för stammisar.
Typ halva priset på öl och sprit, lite billigare vin, efterrätt och kaffe betalades aldrig för.

Fina tider.
Jo så är det. De bjuds på mycket :D Speciellt alkohol vilket de egentligen inte får :p
Det finaste jag blivit bjuden på var en port från 1967. Det var nice
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
AXS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo så är det. De bjuds på mycket :D Speciellt alkohol vilket de egentligen inte får :p
Då ger du en röding i handen till den/de som är trevligast någon gång om året, aldrig dricks på notan.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Kom in en vad jag förmodar var en stammis på wamas bakficka i Solna, innan hon slagit ner röva så stod det ett vinglas framför henne och servitören slog i tills hon sa stopp :D det är service det
 
  • Gilla
  • Haha
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Kom in en vad jag förmodar var en stammis på wamas bakficka i Solna, innan hon slagit ner röva så stod det ett vinglas framför henne och servitören slog i tills hon sa stopp :D det är service det
Det är som på Marcos, där får jag alltid en Moscow Mule utan att säga till :P
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
där får jag alltid en Moscow Mule utan att säga till :p
En rysk spion? :surprised: Vill man ha det i dessa tider?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är som på Marcos, där får jag alltid en Moscow Mule utan att säga till :p
Ska det vara släta eller hamrade muggar?
Ska köpa åt grabben men vet inte riktigt vilken...
 
nino nino skrev:
Ska det vara släta eller hamrade muggar?
Ska köpa åt grabben men vet inte riktigt vilken...
På marcos serveras den såhär

__opt__aboutcom__coeus__resources__content_migration__liquor__2017__03__07152853__moscow-mule-720x720-recipe-61ce552013b04880901b2abfb63017fd.jpg
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.