1 422 164 läst ·
17 797 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Gurka passar mycket bra att lägga in. Även om det kanske inte finns så mycket näringsämnen kvar i smörgåsgurka så är det väldigt gott ovanpå lämpligt smörgåspålägg.DennisCA skrev:
P pmd skrev:
Jo jag menade just som ingrediens..
Men även zucchini går bra..
Jag kan äta det på macka bara det är rejält med vitlök
Man måste inte gilla inlagd sill bara för att det är jul-, påsk- och midsommartradition (och antagligen tradition vid ännu fler tillfällen här och där i vårt avlånga land).Mikael_L skrev:
Traditionen kan kanske t.o.m. vara orsak till att en del inte gillar sill …
Surströmming, däremot, är obligatoriskt.
inte avsaknaden av spriten för att skölja ner den med då?P pmd skrev:
Rödlök tycker jag är mildare än gul lök. Koriander ställer jag mig lite neutral till. Ingen favorit, men ogillar inte heller.T TowaTei skrev:
Rå gul lök är däremot en favorit. Rostat bröd, smörat, med en skiva bra leverpastej på och med några tunna skivor gul lök på är mums. Lite salt på löken gör det ännu bättre.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 213 inlägg
Precis som när det gäller koriander så finns det två delar av selleri som brukar ätas och de smakar inte direkt lika.B b8q skrev:
Korianderfrön smakar inte som korianderblad och sellerirot smakar inte som selleristjälkar.
Jag hade svårt för selleristjälkar rätt länge, medan sellerirot inte var något problem, snarare gott. Så småningom lärde jag mig att tycka hyfsat bra om selleristjälkar också, speciellt med dippsås eller jordnötssmör.
Om du är säker på att grytan blir bra utan svampen så kan du gärna ta med den i grytan, men om du håller på med ett experiment så tycker jag att det är synd att slösa bort den fina svampen på det.Mikael_L skrev:
Hur gick det?