P
M Mortsken skrev:
Nu vet jag ju inte hur du äter.
Men skippar man kolhydrater, allt uselt socker och processad mat så finns det plats för det.
Av fett blir man mätt.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
I midsomras blev det Tacos som midsommarmiddag. Alla barnen ville väldigt gärna hellre ha det, och inte är sill och nubbe viktigt för mig, så det fick bli så. :)
Det går bra med nubbe till tacos. :p
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Det går bra med nubbe till tacos. :p
Jo jag har provat sill tacos...
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
P
DennisCA DennisCA skrev:
Nu vet du inte att du förolämpar en son till professionella tomat- och gurkodlare.

Men huvudsaken är de är goda och passar bra. Och så har ju tomaten lykopen.
Gurka passar mycket bra att lägga in. Även om det kanske inte finns så mycket näringsämnen kvar i smörgåsgurka så är det väldigt gott ovanpå lämpligt smörgåspålägg.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Idag var det en helt vanlig fläskkotlett till lunch. Tom vanlig arbetarkrubb kan Sosta göra bra.

[bild]
Ser gott ut. Portionen ser dock lite snålt tilltagen ut. :)

Mvh Arbetaren
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
gurka går bra till tzatziki..
Tzatsiki innehåller (avrunnen) gurka i sig själv så det är nog inte så förvånande. Själv föredrar jag morotsstänger att doppa i tzatziki eller att ha tzatziki som sås till något lämpligt grillat kött.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Tzatsiki innehåller (avrunnen) gurka i sig själv så det är nog inte så förvånande. Själv föredrar jag morotsstänger att doppa i tzatziki eller att ha tzatziki som sås till något lämpligt grillat kött.
:crysmile:
Jo jag menade just som ingrediens..
Men även zucchini går bra..
Jag kan äta det på macka bara det är rejält med vitlök
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men som sagt, jag arbetar lite på det, vilket år som helst kanske jag gillar inlagd sill ...
Man måste inte gilla inlagd sill bara för att det är jul-, påsk- och midsommartradition (och antagligen tradition vid ännu fler tillfällen här och där i vårt avlånga land).
Traditionen kan kanske t.o.m. vara orsak till att en del inte gillar sill …

Surströmming, däremot, är obligatoriskt.
 
  • Haha
1
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Man måste inte gilla inlagd sill bara för att det är jul-, påsk- och midsommartradition (och antagligen tradition vid ännu fler tillfällen här och där i vårt avlånga land).
Traditionen kan kanske t.o.m. vara orsak till att en del inte gillar sill …

Surströmming, däremot, är obligatoriskt.
inte avsaknaden av spriten för att skölja ner den med då?
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
C
T TowaTei skrev:
Sååå… vad tycker ni om rödlök?
Är en av de som instämmer i att man inte kan ha på för mycket (färsk) koriander.
Men är aningen tveeggad till rödlök som jag tycker kan ha en tendens att utveckla en väldigt otrevlig skarp beska.
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
P
T TowaTei skrev:
Sååå… vad tycker ni om rödlök?
Rödlök tycker jag är mildare än gul lök. Koriander ställer jag mig lite neutral till. Ingen favorit, men ogillar inte heller.

Rå gul lök är däremot en favorit. Rostat bröd, smörat, med en skiva bra leverpastej på och med några tunna skivor gul lök på är mums. Lite salt på löken gör det ännu bättre.
 
Redigerat:
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
L lordi skrev:
Ser gott ut. Portionen ser dock lite snålt tilltagen ut. :)

Mvh Arbetaren
Det var ju en förrätt också ;)
 
P
B b8q skrev:
Frun är inne i någon selleri-detox-period. Selleri har en smak som inte liknar något annat och är väl som koriander något man antingen gillar eller ogillar.
Precis som när det gäller koriander så finns det två delar av selleri som brukar ätas och de smakar inte direkt lika.
Korianderfrön smakar inte som korianderblad och sellerirot smakar inte som selleristjälkar.

Jag hade svårt för selleristjälkar rätt länge, medan sellerirot inte var något problem, snarare gott. Så småningom lärde jag mig att tycka hyfsat bra om selleristjälkar också, speciellt med dippsås eller jordnötssmör.
 
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag har svart trumpetsvamp, den borde kanske få åka med lite av ... :thinking:
Vad tror ni?
Om du är säker på att grytan blir bra utan svampen så kan du gärna ta med den i grytan, men om du håller på med ett experiment så tycker jag att det är synd att slösa bort den fina svampen på det.

Hur gick det?
 
P
Maskintok skrev:
inte avsaknaden av spriten för att skölja ner den med då?
Avsaknad av sprit är aldrig obligatorisk. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.