1 422 863 läst ·
17 803 svar
1423k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 220 inlägg
För de allra flesta är det så ja, men visst finns det undantag.Magnus Filip skrev:
https://lakartidningen.se/klinik-oc...striktivt-atande-utan-radsla-for-viktuppgang/
Antar att alla har någon gång gått igenom den perioden någon gång. Kanske lite nedstämd någon gång pga av något så beter man sig annorlunda ett tag.engs skrev:
att det skall vara så nödvändigt för läkarna att sätta in vanligt folk i olika fack med någon kod till? Det finns ingen människa som är den andra lik, om man tänker efter. Tydligen finns inte ADHD alls, utan det skall vara en läkemdelsfirma som har hittat på det för att sälja sin medicin. Ur min synvinkel: alla vet ju att vissa barn är krångligare än andra och vissa förblir krångliga livet ut.
ARFID har de kommit på och fiskar säkert en massa forskningspengar för det.
Eller varför inte hjälpa var och en utefter respektive behov istället?
Läste här på forumet tror jag, något väldigt tänkvärt, för ett tag sedan.
Förr var man antingen sjuk eller så var man frisk, punkt slut.
Då fanns inte det där psykologiska.
Det är fredag så det bli nog spenatpaj med chèvre.
Detta är mitt första inlägg i tråden så jag slänger in några bilder från senaste sju dagarnas middagar...
Detta är mitt första inlägg i tråden så jag slänger in några bilder från senaste sju dagarnas middagar...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
ADHD existerar och är på riktigt. Jag vet flera som först i vuxen ålder fått ADHD diagnos och medicin och först då blivit till normala människor, jag vet en som är bitter och arg det tog så länge för honom att komma igång med livet. Han avfärdades alltid som krånglig som yngre, det var ju roligt för honom och hans självförtroende.Magnus Filip skrev:att det skall vara så nödvändigt för läkarna att sätta in vanligt folk i olika fack med någon kod till? Det finns ingen människa som är den andra lik, om man tänker efter. Tydligen finns inte ADHD alls, utan det skall vara en läkemdelsfirma som har hittat på det för att sälja sin medicin. Ur min synvinkel: alla vet ju att vissa barn är krångligare än andra och vissa förblir krångliga livet ut.
Och mina egna barn har ADHD och behöver specialhjälp i skolan och medicinen fick dom i höstas och det har gjort sån skillnad i skolan. Skulle vi tyckt och tänkt som dig hade vi lika gärna kunna get upp nu för dom skulle aldrig fått ett ordentlgt liv eller klarat skolan ens med assistens.
Sån mjölk växte jag också upp påMaskintok skrev:glömde svara på det om mjölken.
mjölken jag köper kommer från bondgården.
Den är mjölkad på morgonen.
Och jag silar av grädden själv.
Sedan så värmer jag upp den och kyler ner den.
Jag köper av bonden ca 50 l mjölk åt gången.
betalar 10 kr per l rakt ner i fickan.
Då har jag rejält med grädde.
av den gör jag smör.
Och jag har gjort egen ost emellanåt.
rasen på kossorna är fjällko.. Så det blir en lite extra fet mjölk.
Köper fortfarande från samma gård men färdigförpackad numer och till ett vansinnigt pris på 32kr/l
Sol låter finsmakigt...Magnus Filip skrev:Haha, festa på fredagen med Tacos. Får bara inte ihop kopplingen Tacos - festmat?? Kunde ju lika gärna vara varmkorv med bröd?
Sorry alla er som kör Tacos som festmat på fredagar. Ni gör som ni vill så klart. Men det går bara utanför mitt förstånd.
Ikväll skall vi ha som festmat hel fisk torsk, sej eller kolja. Helhalstrad i ugn. Någon typ av potatisrätt till. Skirat smör med pepparrot eller vit sås med pepparrot. Smörstekta grönsaker till och en sallad. Dryck DAB -öl eller ett tyskt vitt vin. Barnen får äppeljuice med mineralvatten i.
Hittar vi bra pris på räkor blir det baguette med räkor, dill och mayo till förrätt. Dryck - Sol (öl)
På lördag skall vi ha lammkotletter och något gott till.
Trevlig helg, här åts det tacos men det har likväl kunnat bli av tapas, kött, räkmacka, grillad kyckling. Ofta blir det nå lättlagat på fredagen och nåt med lite mer kärlek på lördagen.
Och du, man ska dricka det kan tycker eller gott, så jag retas bara, jag tycker en om en Falcon med plåtsmak till en überhumlig IPA.
Trevlig kväll.
Det är skrämmande att det finns människor som fortfarande tror att det är sant.Magnus Filip skrev:
Tyvärr gör den tron att människor, som redan mår dåligt, mår ännu sämre.