1 422 452 läst ·
17 800 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Jag va inte sugen på någon mat i närheten, så åkte på att laga köttfärssås med pasta...
800g av lokala skogsgrisen, 2st körsbärtomater på burk, ett sprut tomatpure, 6-7 morrötter, 2 paprikor, en stod burk blandade körsbärstomater, 3 burkar Tomat/Basilika creme fraishe samt en nästan för stor skvätt salt, svartpeppar och lite chiliflakes.
Jag vart mätt

800g av lokala skogsgrisen, 2st körsbärtomater på burk, ett sprut tomatpure, 6-7 morrötter, 2 paprikor, en stod burk blandade körsbärstomater, 3 burkar Tomat/Basilika creme fraishe samt en nästan för stor skvätt salt, svartpeppar och lite chiliflakes.
Jag vart mätt
lite kaos i huvudet..ska jag göra älgstek med potatisgratäng som vi hade när vi gifte oss med karljohansoppa till förrätt eller frugans val som hon oftast väljer att jag ska göra..
dillkött i sötsursås och potatis..
med en chokladtårta till alla hjärtans dag...?
Jag hade gärna valt stekt fläsk..
Men så är jag en enkel man...
Eller så ska jag göra det enkelt..
god mat oavsett.. Och visa henne hur mycket jag älskar henne och sedan något gott innan hon somnar i soffan som vanligt på kvällen..
dillkött i sötsursås och potatis..
med en chokladtårta till alla hjärtans dag...?
Jag hade gärna valt stekt fläsk..
Men så är jag en enkel man...
Eller så ska jag göra det enkelt..
god mat oavsett.. Och visa henne hur mycket jag älskar henne och sedan något gott innan hon somnar i soffan som vanligt på kvällen..
Redigerat av moderator:
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 218 inlägg
I dina trakter, på Yngligagatan låg restaurang 9an på 90 talet. Vi gick alltid dit på fredagar, då var det schnitzel. Ägaren var från Österike och gjorde gudomliga schnizlar, till serverades rösti.AndersMalmgren skrev:
Detta års Valentinemiddag var tillagat av Siljans Chark, värmdes i 5-6min på spisen i ej kokande vatten med en dryg tesked salt.
Serverades i bröd med tillhörande ketchup och senap, dagen till ära även med räksallad.
Desserten bestod av kaffe och vaniljhjärta.

Serverades i bröd med tillhörande ketchup och senap, dagen till ära även med räksallad.
Desserten bestod av kaffe och vaniljhjärta.




