Jag va inte sugen på någon mat i närheten, så åkte på att laga köttfärssås med pasta...

800g av lokala skogsgrisen, 2st körsbärtomater på burk, ett sprut tomatpure, 6-7 morrötter, 2 paprikor, en stod burk blandade körsbärstomater, 3 burkar Tomat/Basilika creme fraishe samt en nästan för stor skvätt salt, svartpeppar och lite chiliflakes.

Jag vart mätt :geek:

vyBVl2RUKnb4r3DCubhV0ufbHuQCWgm3jK1ZTB0v2fN2ZeGyj20rw1w4YTAgVdtFSbuJQpKfurfgUe4Ren__17LvIydg7DZS7zYylL_13B3Ca4I90WFnbNV_2wTP9HNPSBdJDXx2wsli2vEW42T76uADirCQxu_a1Jw-_jsCSIS8gDku4UBK2vvolTkbQhiYVuLD3tqT9tV6LWrlheCtQzQVGnplSQjxJXk3H4b3SCwe_KND2rFDdwDE4ti13k99wIOB0A6GA__aYDGfTBkvqqEdy0-K3ZWjVgN88NplRCDmfjTmi2eW3_SIivn9nzB4JaBqYy3UoCFAfBgk0PfvEeGSs66pLQbm_1lwdaJOdfs2EhGLbvDzYKLMbP6GsyAz6HWrpRtzIJlyQh8_H85AQBFBeIz9_JGksgA25TdXegXWaW4Hn8tpwpAfth3YxAqW1o_UyTlTPvOogFAHy7hB9DevGCR1AbQLvHTKplBQownSkAbXl1-6KKjouLhvgmS48xpkVCJ3yrKV3ndbQY0XhQqJUeh7lFyQUMyx46KgTr0Yj7XrBUnAfUK5rIOF4zzF8XSPwIA0JpeWX6q-NrWtY5nLO0pn0ojg8u4GrV4kVpBPNo_Bklet-cg2sYR86carv-biUjogRQLvlHVMM2YQXdMKJPOFHyBvzO1RiDLdblgKTXrkR_BCavf61dFhgAR30HQVf11qrfucEBJqGc1TioOh=w1666-h1249-no
 
  • Gilla
Pappa1986 och 4 till
  • Laddar…
Grillat :love: Grill med olika spett inklusive grönsaker och kött samt hel paprika och vitlöksklyftor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dilemma och 9 till
  • Laddar…
P
SC Aero SC Aero skrev:
Grillat :love:[bild]
Va jag skrattade åt den där vänstra paprikan :crysmile:
ser ut som om den skriker.. :crysmile::crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Åsa Lund och 6 till
  • Laddar…
Två kryddade lammfiléer på en grillpanna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två lammfilèer försökte gömma sig i frysen, serverades med potatis- och palsternacksgratäng.
Glömde dock bort att göra sås...tokigt.
 
Redigerat:
  • Gilla
Pappa1986 och 4 till
  • Laddar…
P
lite kaos i huvudet..ska jag göra älgstek med potatisgratäng som vi hade när vi gifte oss med karljohansoppa till förrätt eller frugans val som hon oftast väljer att jag ska göra..

dillkött i sötsursås och potatis..
med en chokladtårta till alla hjärtans dag...?

Jag hade gärna valt stekt fläsk..
Men så är jag en enkel man... ;)

Eller så ska jag göra det enkelt..
god mat oavsett.. Och visa henne hur mycket jag älskar henne och sedan något gott innan hon somnar i soffan som vanligt på kvällen..
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
  • Haha
Åsa Lund och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Här blir det ingen matlagning ikväll, vi går ut och äter istället. Man kan absolut somna i soffan efter middag på stan :rofl:
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
S
Blev plankstek. Hittade en gammal entrecote i frysen som fick bli alla hjärtans dag-middag för hela familjen.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Pasta med lax

Rostad laxfilé ovanpå pasta med gräddsås och krispig grönkål på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sinuslinus och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Pasta med lax

[bild]
Den såg sjukt god ut. Lagat själv eller gått på den lokala White-guide-restaurangen?
 
N nybyggarn3 skrev:
Den såg sjukt god ut. Lagat själv eller gått på den lokala White-guide-restaurangen?
Sambon som lagat denna gång :)
 
  • Gilla
nybyggarn3 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är purist och tycker schnitzel ska vara på kalv. Men sambon gjorde på kycklinglårfile och det var faktiskt riktigt gott
I dina trakter, på Yngligagatan låg restaurang 9an på 90 talet. Vi gick alltid dit på fredagar, då var det schnitzel. Ägaren var från Österike och gjorde gudomliga schnizlar, till serverades rösti.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Hamburgare med cheddarost, coleslaw, picklad rödlök och bbq-fläskfärsburgare på stekt bröd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här blev det hamburgare. (Brödet )är stekt)
Botten
Chilisås
Sallad
Coleslow
Picklad rödlök
Burgare på fläskfärs med bbq sås i.
2 cheddarost
Hamburgardressing
Rostad lök
Bröd.
Underbart gott
 
  • Gilla
dilemma och 4 till
  • Laddar…
Detta års Valentinemiddag var tillagat av Siljans Chark, värmdes i 5-6min på spisen i ej kokande vatten med en dryg tesked salt.
Serverades i bröd med tillhörande ketchup och senap, dagen till ära även med räksallad.
Desserten bestod av kaffe och vaniljhjärta.
;)
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Här blev det kebabsallad med frun (som fick bjuda) :D
 
  • Gilla
  • Älska
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
P
här blev det...

varma mackor med räkstuvning..
De barn som inte ville ha räkstuvning fick med tomat och ost..

Frugan har legat med migrän hela dagen och jag har varit upptagen med allt annat..
Så då fick det bli som det blev...
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.