Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ere tomtegröt me grisröv?
Vad är det för blasfemiskt uttryck;)
Stuvat rundkornigt ris med sidfläsk för bövelen:p
 
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Vad är det för blasfemiskt uttryck;)
Stuvat rundkornigt ris med sidfläsk för bövelen:p
Sådärja, otrolig skillnad. Redig mat för en bonne.
 
  • Haha
Noramasen
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Kom in från verkstan och frugan hade gjort denna färgsprakande rätt. och detta är bland det godaste som mänskligheten har att bjuda på trots avsaknad av både dryck och färg. Inte ofta som det blir succé i gommen när det är så sparsmakat med ingredienser.
Vad är det som får det att vattnas i munnen så att man nästan får ta på sig flytväst?
[bild]
Och fjorton sekunder senare, efter påbackning;):p
[bild]
Det där såg riktigt gott ut! Du har inte lust att lägg upp ett recept så att man kan återskapa det?
 
Blodsoppen
Brynt kycklinglårfilé i glasformar, förberedda för att bakas med kryddor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kycklingfilé i ugnssäkra formar täckt med herrgårdssås bestående av crème fraiche, ost, persilja och skinka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gratinerad herrgårdskyckling i ugnssäker form, brynt till gyllene färg, serverad på spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Herrgårdskykling. Har gjort rätten då och då under 20 års tid. Denna gång blev det på lårfilé. Mycket fint. Bryn kycklingen rör ihop creame fraiche, riven herrgårdsost, persilja, dijonsenap, rökt skinka, salt och peppar. Häll över kycklingen i I ugn 200 gr 40 min. Servera med pressad potatis :D
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
[bild] [bild] [bild]
Herrgårdskykling. Har gjort rätten då och då under 20 års tid. Denna gång blev det på lårfilé. Mycket fint. Bryn kycklingen rör ihop creame fraiche, riven herrgårdsost, persilja, dijonsenap, rökt skinka, salt och peppar. Häll över kycklingen i I ugn 200 gr 40 min. Servera med pressad potatis :D
Lät riktigt gott
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Det är säker gott. Men presentationen är mer



:D
 
Man får inte bara vara neggo, här kommer min mat. Chevre pizza och en Bianco (tryffel) körde två små

En Chevre pizza med tomatsås, ost och pesto garnityr på en blåmönstrad tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Man får inte bara vara neggo, här kommer min mat. Chevre pizza och en Bianco (tryffel) körde två små

[bild]
Om du inte berättat vad det var hade jag tagit det för någon efterrätt enligt bara bilden.
 
P
Hemgjord pizza med tonfisk, svartpeppar, lökringar och champinjoner på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemlagad pizza med skinka, svamp och rödlök på ett träskärbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemlagad pizza med skinka, ananas, lök, paprika och svarta oliver på träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


gjorde lite pizza idag..
Blev totalt 7 stycken.
2 Hawaii.

1 med tonfisk, svartpeppar, paprika och räkor.
2 st Hawaii grund plus räkor.

2 stycken med blandat.. paprika, lök svamp mm.
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Gulan ska vara helt rinning och äggvitan precis så den slutat vara rinnig. Allra helst pocherat
Då ska du lägga äggen i kallt vatten och efter att vattnet kokar upp sänker du värmen och sjuder under lock i 4 minuter
Då blir det perfekt
 
U Uffe A skrev:
Då ska du lägga äggen i kallt vatten och efter att vattnet kokar upp sänker du värmen och sjuder under lock i 4 minuter
Då blir det perfekt
Beror ju helt på storleken på äggen dock ;)
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
I dag blev det chilenska piroger (empanadas) med Aji (chilensk stark sås gjord på chili)
Det är riktig festmat (y)
 
  • Halvöppnad chilensk empanada med fyllning i handen ovanför en tallrik med Aji-såsfläckar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Beror ju helt på storleken på äggen dock ;)
Tycker att det fungerar bra de de flesta storlekar på ägg.
Men är det strutsägg eller vaktelägg så kan du säkert få öka eller minska tiden ;)
 
U Uffe A skrev:
Tycker att det fungerar bra de de flesta storlekar på ägg.
Men är det strutsägg eller vaktelägg så kan du säkert få öka eller minska tiden ;)
Måste väl bero på hur snabbt vattnet kokar upp också?
 
Secreto från Iberisk gris.
En läcker styckningsdetalj man inte hittar så lätt hemma. Och Iberico-gris gör det ännu bättre.
Baserat på textur gissar jag på grisens motsvarigheten till flankstek.
Steks bäst med omvänd stekning, genomsteks på låg temperatur sedan ökar man på och ger den stekyta.
Potatisgratäng, stekta champinjoner/lök, samt kall salsa på persika och rödlök därtill
Señorio de los Llanos, tempranillo 2016 var en behaglig bekantskap.

/Höghus

Styckningsdetaljen secreto från en Iberisk gris förpackad och prisetiketterad från butiken HiperDino.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Iberisk sekreto steks i panna, serveras med potatisgratäng, stekt lök och champinjoner samt persika-rödlökssalsa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SC Aero och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.