1 422 261 läst ·
17 798 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Det där såg riktigt gott ut! Du har inte lust att lägg upp ett recept så att man kan återskapa det?Noramasen skrev:
Kom in från verkstan och frugan hade gjort denna färgsprakande rätt. och detta är bland det godaste som mänskligheten har att bjuda på trots avsaknad av både dryck och färg. Inte ofta som det blir succé i gommen när det är så sparsmakat med ingredienser.
Vad är det som får det att vattnas i munnen så att man nästan får ta på sig flytväst?
[bild]
Och fjorton sekunder senare, efter påbackning
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Herrgårdskykling. Har gjort rätten då och då under 20 års tid. Denna gång blev det på lårfilé. Mycket fint. Bryn kycklingen rör ihop creame fraiche, riven herrgårdsost, persilja, dijonsenap, rökt skinka, salt och peppar. Häll över kycklingen i I ugn 200 gr 40 min. Servera med pressad potatis
Lät riktigt gottBlodsoppen skrev:
[bild] [bild] [bild]
Herrgårdskykling. Har gjort rätten då och då under 20 års tid. Denna gång blev det på lårfilé. Mycket fint. Bryn kycklingen rör ihop creame fraiche, riven herrgårdsost, persilja, dijonsenap, rökt skinka, salt och peppar. Häll över kycklingen i I ugn 200 gr 40 min. Servera med pressad potatis![]()
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Det är säker gott. Men presentationen är mer

Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
gjorde lite pizza idag..
Blev totalt 7 stycken.
2 Hawaii.
1 med tonfisk, svartpeppar, paprika och räkor.
2 st Hawaii grund plus räkor.
2 stycken med blandat.. paprika, lök svamp mm.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Secreto från Iberisk gris.
En läcker styckningsdetalj man inte hittar så lätt hemma. Och Iberico-gris gör det ännu bättre.
Baserat på textur gissar jag på grisens motsvarigheten till flankstek.
Steks bäst med omvänd stekning, genomsteks på låg temperatur sedan ökar man på och ger den stekyta.
Potatisgratäng, stekta champinjoner/lök, samt kall salsa på persika och rödlök därtill
Señorio de los Llanos, tempranillo 2016 var en behaglig bekantskap.
/Höghus
En läcker styckningsdetalj man inte hittar så lätt hemma. Och Iberico-gris gör det ännu bättre.
Baserat på textur gissar jag på grisens motsvarigheten till flankstek.
Steks bäst med omvänd stekning, genomsteks på låg temperatur sedan ökar man på och ger den stekyta.
Potatisgratäng, stekta champinjoner/lök, samt kall salsa på persika och rödlök därtill
Señorio de los Llanos, tempranillo 2016 var en behaglig bekantskap.
/Höghus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


