1 422 214 läst ·
17 798 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Gulan ska vara helt rinning och äggvitan precis så den slutat vara rinnig. Allra helst pocherat
Så tyckte jag när jag var barn, men nu vill jag att gulan ska vara på gränsen till att stelna så att den blir riktigt krämig istället för att vara helt rinnig. Fortfarande flytande, inte smulig, men krämig. Mums!AndersMalmgren skrev:
När jag pocherar ägg låter jag dock ofta gulan vara rinnigare, beroende på vad ägget skall serveras till.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Krämig fungerar. Men snäppet bättre helt rinnig.T TowaTei skrev:Så tyckte jag när jag var barn, men nu vill jag att gulan ska vara på gränsen till att stelna så att den blir riktigt krämig istället för att vara helt rinnig. Fortfarande flytande, inte smulig, men krämig. Mums!
När jag pocherar ägg låter jag dock ofta gulan vara rinnigare, beroende på vad ägget skall serveras till.
Precis, kokar nästan aldrigägg, bakar oftare. Men ingen av det händer fler än 1gång/kvartal. Men har man en bricka ägg hemma så vart det ju mer. Har iofs. 2 äggpaket i kylen nu som gick ut i början av förra åretP pmd skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Kom in från verkstan och frugan hade gjort denna färgsprakande rätt. och detta är bland det godaste som mänskligheten har att bjuda på trots avsaknad av både dryck och färg. Inte ofta som det blir succé i gommen när det är så sparsmakat med ingredienser.
Vad är det som får det att vattnas i munnen så att man nästan får ta på sig flytväst?
Och fjorton sekunder senare, efter påbackning

Vad är det som får det att vattnas i munnen så att man nästan får ta på sig flytväst?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och fjorton sekunder senare, efter påbackning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ere tomtegröt me grisröv?Noramasen skrev:
Kom in från verkstan och frugan hade gjort denna färgsprakande rätt. och detta är bland det godaste som mänskligheten har att bjuda på trots avsaknad av både dryck och färg. Inte ofta som det blir succé i gommen när det är så sparsmakat med ingredienser.
Vad är det som får det att vattnas i munnen så att man nästan får ta på sig flytväst?
[bild]
Och fjorton sekunder senare, efter påbackning
[bild]
