Blev några rullar med kyckling, glasnudlar och lite grönt till kvällsmat.
IMG_20260706_191831.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Maria T
W WFD skrev:
Finns några saker jag har testat några gånger men känner, aldrig mer. Har ni också några såna saker?
Fikon i konjak
Kapris
Tacofredag, totalt överskattat fenomen
Kebab, testat tre gånger i mitt liv. Nyligen framröstad som Skånes nationalrätt ... jösses
Råkar jättegilla både kapris och fikon i konjak; tacos och kebab är okej men kan leva utan det.

Äter aldrig nånsin mer:
Lever oavsett form
Ål
Stekt kråka (ja, jag har smakat)
Friterade ägg

• Gilla
  • Wow
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Råkar jättegilla både kapris och fikon i konjak; tacos och kebab är okej men kan leva utan det.

Äter aldrig nånsin mer:
Lever oavsett form
Ål
Stekt kråka (ja, jag har smakat)
Friterade ägg
Ål är ju svingott svårt få tag på nu för tiden bara

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ål är ju svingott svårt få tag på nu för tiden bara
Du som bor en bit ut från stan har väl egen brunnsål?

Nässelsoppa

IMG20260706210216.jpg
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
En fråga tillbaka...
Är det någon rätt du minns att du avskydde som barn - men gillar nu som vuxen? (eller tvärtom?) *nyfiken*
Det som jag hatat mest är leverstuvning, skämdes i skolan när jag tvingades slänga samtidigt som vår skolvaktmästare glodde elakt på mig .
Jobbade på Televerket i Sundsvall då vi fick resa till Vemdalsskalet för produktionsträff. Efter dryga 5 timmar i bussen såg alla fram emot lunch, å de va leverstuvning😡😡🤬 snacka om att luften gick ur.
Korvkaka 😝
Hatar även messmör,huu va hemskt, fick man alltid hos farmor. Annars går det mesta ner.
Har aldrig lärt mig äta senap , men använder det i många maträtter. Sardiner , huu, får blåtira när jag säger till frugan att det är kattmat, luktar ju bedrövligt.
Annars lite udda som jag älskar, paltbröd med salt stekfläsk och vitsås, mums. Riktiga Isterband med dillstuvad potatis och rödbetor.

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Till min glädje upptäckte jag i förra veckan något nytt jag inte klarar av att äta - vietnamesisk kycklingkaka! Sockerkaksbotten, vaniljsås och riktigt finstrimlad kyckling. Kollega bjöd, jag klarade inte av att äta ens en bit. Spännande med något så fel. Annars äter jag det mesta med glädje 😊

• Wow
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Dagens middag (sista på tu man hand.. innan sommargästerna dyker upp imorgon) :)

Blev KYCKLINGSALLAD och nybakat rosenbröd (sallad, kyckling, paprika, rödlök, tomat, gurka, rädisor, parmesan, egna vitlökskrutonger typ & lite dressing på..)

IMG_7854.jpeg
Skapa konto

Maria T
F fusion skrev:
Det som jag hatat mest är leverstuvning, skämdes i skolan när jag tvingades slänga samtidigt som vår skolvaktmästare glodde elakt på mig .
Jobbade på Televerket i Sundsvall då vi fick resa till Vemdalsskalet för produktionsträff. Efter dryga 5 timmar i bussen såg alla fram emot lunch, å de va leverstuvning😡😡🤬 snacka om att luften gick ur.
Korvkaka 😝
Hatar även messmör,huu va hemskt, fick man alltid hos farmor. Annars går det mesta ner.
Har aldrig lärt mig äta senap , men använder det i många maträtter. Sardiner , huu, får blåtira när jag säger till frugan att det är kattmat, luktar ju bedrövligt.
Annars lite udda som jag älskar, paltbröd med salt stekfläsk och vitsås, mums. Riktiga Isterband med dillstuvad potatis och rödbetor.
Som ungen som klöktes i skolbespisningen, inte en utan två gånger, enbart av lukten (stanken!) av leverstuvning så...
Messmör och mesost kan jag inte heller med.
Kul ändå att gilla lite udda, om det är det?
Jag gillar palt, isterband, knackkorv, surströmming men det sistnämnda äter jag bara om nån bjuder på det och måste vara mandelpotatis till.

Vad är leverstuvning då eg?
Jag menar jag har ätit lever i form med sås o lingon typ (kan ha varit även bacon i vissa grytor).. med potatis till - men just stuvning vet jag inte riktigt vad det är..?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.