1 427 763 läst ·
17 926 svar
1428k läst
17,9k svar
Vad blir det för mat?
Det finns en del maträtter jag totalt hatade när jag var barn. Men det var inte maten i sig, utan mer det totalt talanglösa försöken från min mor och skolbespisningen att tillaga maten. När mat är halvt kremerad, sönderkokta grönsaker och söndagssteken man kunde döda med, inte för. Även om jag inte gör så himla snygga upplägg så har jag lärt mig att laga mat. Ska jag gå ut och äta mat så är jag troligen lite för grinig. Jag skiljer på dyrt och prisvärt. AG är en av de allra största besvikelser inom restaurang. För det priset förväntar jag mig betydligt mer. Sätta sig på det lokala syltan och betala 150 för en "biff" med pompa för att bli mätt, det är mer acceptabelt att det är uselt. Donken besöker jag bara om jag har förstoppning.Snigla skrev:
Nja.. aldrig mer är ett stort begrepp.. det kan ju hända igen! Vissa saker jag inte ätit på 20 år typ.. har jag ju testat igen.. och kan känna lite så på allt jag inte gillade förr 🤔 man vet ju att smakerna förändras.. vissa saker gillar inte barn när de är barn.. men älskar när de blir "vuxna" och det finns säkert något omvänt liknande också hehe.
Men surströmming har jag efter 40 år testat (inte i år alltså).. och det var inget speciellt smakmässigt tyckte jag.. så det är inte värt lukten för mig!
Kapris gillar jag inte heller..
Sardeller nja..
Anjoivis.. (kan gå ner om nån gömmer det diskret i maten., nära osynligt och inte så mycket)
Matjefile avskydde jag tills jag träffade maken typ.. och har lärt mig äta det.. om jag får dränka det i gräddfil, rödlök och gräslök(och jag äter gubbröra.. och jag kan fördra Jansons med matje...)
Gröna ärtor är såååå överskattat.. nä det är inte gott! (även om jag KAN peta i mig några).. vilket är synd, man kan göra mycket kul o snyggt med gröna ärtor..
Kikärtor gillar jag u hummus och i vissa grytor om de bara är några få..
Tacofredag? vad är det.. här kan vi käka tacos alla dagar i veckan 😍 kostcirkelns alla delar mums.. (och så varierar man sig ju på pulled prok, köttfärs och kyckling! Älskar buffemat.. så många saker o välja på ju! Antagligen därför jag är taco-fanatiker.. (växlar också mellan, tortillas, nachos, vanliga hårda skal.. och bara i salladsform)..
KYCKLINGKEBAB blir det till middag här ikvällGillade det redan när jag bodde i Uppland.. så jag kan inte skylla på skåneland... men jag hade missat att det blev "Skånes Nationalrätt"
En fråga tillbaka...
Är det någon rätt du minns att du avskydde som barn - men gillar nu som vuxen? (eller tvärtom?) *nyfiken*
Hälsade på några vänner över helgen och vi var ute och fiskade igår och jag fick upp ett par rejält fina gösar. Så det får bli ugnsbakad gös idag. SMASKENS! 😀
Renoverare
· Stockholm
· 20 437 inlägg