1 421 646 läst ·
17 790 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
lokala Citygross överraskar med deras kött faktiskt. Bra smak och perfekt tillagning av mig (skrytskryt) men jag fegar fortfarande och vågar inte köra MAX på hällen trots gjutjärnspannan (grill) ber om det.. aja någon dag ska jag våga ... ska prova på muurikan eller grillen istället, säsongen börjar ju nu!Mikael_L skrev:
Med vänlig hälsning, fremax
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 832 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 832 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Ja precis mins jag åt den som barn. Mins bara inte på vilken restaurang, kan varit prinsen faktiskt. Men idag serveras den nästan bara för 99 kronor med storstark på FridhemsplanTotalControl skrev:
Yepp är väl den och filtet mingnon black and white som har "förstörts" av sunkhak.AndersMalmgren skrev:
B&W ska ju ha tryffel i rödvinsskyn
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Alla maträtter förstörs ju på sunkhak, som tur är så försvinner inte alla pga dettaTotalControl skrev:
Man märker hur illa det är ställt i Sverige när man lämnar storstan.
Vi gjorde en liten Sverige roadtrip förra sommaren. Ibland fick vi åka flera mil omväg för att komma till en White guide restaurang
Tycker hela sveriges kök går åt helvete (Stockholm,Göteborg mm), Men även vissa delar i europa. Varianter på haute cuuisine och nouvelle cuisine är helt klart favoriter men som håller på att dö ut rejält.AndersMalmgren skrev:
Det nya med att allt smakar syra med inslag av nötighet (brynt smör) och ska vara "fräsht" är så tråkigt. Men märkliga viner som ska passa till det.
Nu är det mest tävling att kunna komponera rätter med bizzara ingridienser och tillagningsätt (krydda med sot mm).
Tur så är fortfarande fransoserna konservativa.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Jag tycker nog tvärt om. Det gamla köket är så obalanserat. Bara, fett, fett, fettTotalControl skrev:
Tycker hela sveriges kök går åt helvete (Stockholm,Göteborg mm), Men även vissa delar i europa. Varianter på haute cuuisine och nouvelle cuisine är helt klart favoriter men som håller på att dö ut rejält.
Det nya med att allt smakar syra med inslag av nötighet (brynt smör) och ska vara "fräsht" är så tråkigt.
Nu är det mest tävling att kunna komponera rätter med bizzara ingridienser och tillagningsätt (krydda med sot mm).
Tur så är fortfarande fransoserna konservativa.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg