Tallrik med kokt torsk, ris, grönsaker och mango salsa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter dåliga resultat på gymmet senaste tiden så blir det till att hålla koll på macrosen ett tag..

Kokt torsk, kokt ris, kokta grönsaker och lite ICA Selection SPICY MANGO salsa
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Köttbit med klyftpotatis, pepparsås och vin rekommenderat från Systembolaget:

Rå köttbit på plastförpackning, redo för tillagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flaska vin och kryddburk på köksbänk, inga människor synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Lill72 och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ser ut vara en fin köttbit. (y)
 
  • Gilla
Torpolle och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ser ut vara en fin köttbit. (y)
lokala Citygross överraskar med deras kött faktiskt. Bra smak och perfekt tillagning av mig (skrytskryt) men jag fegar fortfarande och vågar inte köra MAX på hällen trots gjutjärnspannan (grill) ber om det.. aja någon dag ska jag våga ... ska prova på muurikan eller grillen istället, säsongen börjar ju nu!:geek:

Med vänlig hälsning, fremax
 
Patrik440
En tallrik med korv med bröd och ketchup, suddig hund i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bonzo2000 och 5 till
  • Laddar…
B
Sambon har gjort en matlista som sträcker sig några veckor fram och på gårdagen stod det plankstek.

Plankstek med biff, potatismos, sparris och tomat, serverad på träplanka med ett glas rödvin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
reez och 10 till
  • Laddar…
B breakman skrev:
Sambon har gjort en matlista som sträcker sig några veckor fram och på gårdagen stod det plankstek.

[bild]
Blast from the past :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Blast from the past :)
En rätt som har fått oförskämt rykte att vara en Pizzeria al´carte. Nevertheless en riktig god rätt.
Tror orginalet uppkom runt dina whereabouts. Prinsen.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
En rätt som har fått oförskämt rykte att vara en Pizzeria al´carte. Nevertheless en riktig god rätt.
Tror orginalet uppkom runt dina whereabouts. Prinsen.
Ja precis mins jag åt den som barn. Mins bara inte på vilken restaurang, kan varit prinsen faktiskt. Men idag serveras den nästan bara för 99 kronor med storstark på Fridhemsplan :)
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ja precis mins jag åt den som barn. Mins bara inte på vilken resturang, kan varit prinsen faktiskt. Men idag serveras den nästan bara för 99 kronor med storstark på Fridhemsplan :)
Yepp är väl den och filtet mingnon black and white som har "förstörts" av sunkhak.

B&W ska ju ha tryffel i rödvinsskyn :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
Yepp är väl den och filtet mingnon black and white som har "förstörts" av sunkhak.

B&W ska ju ha tryffel i rödvinsskyn :)
Alla maträtter förstörs ju på sunkhak, som tur är så försvinner inte alla pga detta :P
Man märker hur illa det är ställt i Sverige när man lämnar storstan.

Vi gjorde en liten Sverige roadtrip förra sommaren. Ibland fick vi åka flera mil omväg för att komma till en White guide restaurang
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Alla maträtter förstörs ju på sunkhak, som tur är så försvinner inte alla pga detta :p
Man märker hur illa det är ställt i Sverige när man lämnar storstan.

Vi gjorde en liten Sverige roadtrip förra sommaren. Ibland fick vi åka flera mil omväg för att komma till en White guide restaurang
Tycker hela sveriges kök går åt helvete (Stockholm,Göteborg mm), Men även vissa delar i europa. Varianter på haute cuuisine och nouvelle cuisine är helt klart favoriter men som håller på att dö ut rejält.
Det nya med att allt smakar syra med inslag av nötighet (brynt smör) och ska vara "fräsht" är så tråkigt. Men märkliga viner som ska passa till det.
Nu är det mest tävling att kunna komponera rätter med bizzara ingridienser och tillagningsätt (krydda med sot mm).
Tur så är fortfarande fransoserna konservativa.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Tycker hela sveriges kök går åt helvete (Stockholm,Göteborg mm), Men även vissa delar i europa. Varianter på haute cuuisine och nouvelle cuisine är helt klart favoriter men som håller på att dö ut rejält.
Det nya med att allt smakar syra med inslag av nötighet (brynt smör) och ska vara "fräsht" är så tråkigt.
Nu är det mest tävling att kunna komponera rätter med bizzara ingridienser och tillagningsätt (krydda med sot mm).
Tur så är fortfarande fransoserna konservativa.
Jag tycker nog tvärt om. Det gamla köket är så obalanserat. Bara, fett, fett, fett :D
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker nog tvärt om. Det gamla köket är så obalanserat. Bara, fett, fett, fett :D
Skrev varianter av de :)
Håller med att gamla franska är fett fett fett. Nya är bra balans.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Skrev varianter av de :)
Håller med att gamla franska är fett fett fett. Nya är bra balans.
Svensk fusion går väl ofta ut på att få in lite fräschör och syra i klassiska rätter? :D
Jag är ett fan, men ibland går det fel. :D
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.