1 421 687 läst ·
17 790 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oxbringa, det kan vara skoj att prova. Tänker på Howards mamma i the big bang.
Sen har man den i kylen tills den är väl efter utgångsdatum så man får steka den lite snabbt för att inte behöva slänga den.
Blev faktiskt bättre än förväntat (men långt ifrån bra ).
Inte direkt nån snygg mat men gott var det.
Högrevsburgare från Icas frysdisk, majo med parmesan och jalapeno och cheddar, en skiva cheddar, 3 skivor stekfläsk
Salladsbladen funkade faktiskt helt ok, blev lite krisp istället för blöta sladdriga bröd.
Kört keto sen nån dag innan nyår, går riktigt bra och vågen visar redan -6kg, förvisso efter en dygnsfasta. Största orsaken till viktminskningen är väl kanske att man skippat ölen i 3v
Ska köra på i 3-4v till har jag tänkt, förhoppningen är väl -20 men 10 är bra det med
Högrevsburgare från Icas frysdisk, majo med parmesan och jalapeno och cheddar, en skiva cheddar, 3 skivor stekfläsk
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Salladsbladen funkade faktiskt helt ok, blev lite krisp istället för blöta sladdriga bröd.
Kört keto sen nån dag innan nyår, går riktigt bra och vågen visar redan -6kg, förvisso efter en dygnsfasta. Största orsaken till viktminskningen är väl kanske att man skippat ölen i 3v
Ska köra på i 3-4v till har jag tänkt, förhoppningen är väl -20 men 10 är bra det med
Största orsaken till viktminskningen är (tyvärr) bara vatten..nino skrev:
Inte direkt nån snygg mat men gott var det.
Högrevsburgare från Icas frysdisk, majo med parmesan och jalapeno och cheddar, en skiva cheddar, 3 skivor stekfläsk
[bild]
Salladsbladen funkade faktiskt helt ok, blev lite krisp istället för blöta sladdriga bröd.
Kört keto sen nån dag innan nyår, går riktigt bra och vågen visar redan -6kg, förvisso efter en dygnsfasta. Största orsaken till viktminskningen är väl kanske att man skippat ölen i 3v
Ska köra på i 3-4v till har jag tänkt, förhoppningen är väl -20 men 10 är bra det med
Kolhydrater hjälper kroppen att hålla vatten, och intar du då väldigt få så kommer du tappa mycket vatten-vikt..
Jodå.. men åt gi/lchf för 10år sen och tappade runt 25kg, som tyvärr är tillbaka pga att jag gick tillbaka till den gamla kosten, så visst funkar det... Men så klart är det mest vatten som försvunnit nuViolina skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Mumsade moule idag. Ett kilo var till mig och gubben. Enkel sats av soppan i receptet. Jättegott!
https://www.tasteline.com/recept/asiatiska-moules-marinieres/
https://www.tasteline.com/recept/asiatiska-moules-marinieres/
Min favorit rätt. moules marinieres. Sist jag åt det på resturang spydde jag och fick migrän.
Om man skall göra det själv och slippa dåliga musslor, funkar det att köra på frysta eller skall det vara färska?
Om man skall göra det själv och slippa dåliga musslor, funkar det att köra på frysta eller skall det vara färska?
Otroligt gott och otroligt enkelt.
Köp nät med färska musslor i fiskvagnen. Rensa dem noga i kallt vatten och ta bort ev skägg. Kasta trasiga och de som inte stänger sig om man knackar på dem.
finhacka scharlottenlök och vitlök och stek mjuk i stor kastrull i olivolja utan att det får färg. Slå på 4-5 dl vitt vin och låt koka 2-3 minuter. Ös ner musslorna och koka ytterligare 2-3 minuter på hög värme under lock. Ta upp musslorna, släng de som inte öppnat sig.
Häll i några dl grädde och låt koka in, smaka av med salt och peppar. Tillbaka med musslorna och lägg på någon persiljekvist för syns skull.
Ät!
Köp nät med färska musslor i fiskvagnen. Rensa dem noga i kallt vatten och ta bort ev skägg. Kasta trasiga och de som inte stänger sig om man knackar på dem.
finhacka scharlottenlök och vitlök och stek mjuk i stor kastrull i olivolja utan att det får färg. Slå på 4-5 dl vitt vin och låt koka 2-3 minuter. Ös ner musslorna och koka ytterligare 2-3 minuter på hög värme under lock. Ta upp musslorna, släng de som inte öppnat sig.
Häll i några dl grädde och låt koka in, smaka av med salt och peppar. Tillbaka med musslorna och lägg på någon persiljekvist för syns skull.
Ät!
Gjorde precis så men med asiatisk kryddning enligt receptet. Mums!mexitegel skrev:
Otroligt gott och otroligt enkelt.
Köp nät med färska musslor i fiskvagnen. Rensa dem noga i kallt vatten och ta bort ev skägg. Kasta trasiga och de som inte stänger sig om man knackar på dem.
finhacka scharlottenlök och vitlök och stek mjuk i stor kastrull i olivolja utan att det får färg. Slå på 4-5 dl vitt vin och låt koka 2-3 minuter. Ös ner musslorna och koka ytterligare 2-3 minuter på hög värme under lock. Ta upp musslorna, släng de som inte öppnat sig.
Häll i några dl grädde och låt koka in, smaka av med salt och peppar. Tillbaka med musslorna och lägg på någon persiljekvist för syns skull.
Ät!![]()




