1 421 735 läst ·
17 790 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Äldre bohuslänningar hade sagt "Äder i å ägnet?"mexitegel skrev:
Otroligt gott och otroligt enkelt.
Köp nät med färska musslor i fiskvagnen. Rensa dem noga i kallt vatten och ta bort ev skägg. Kasta trasiga och de som inte stänger sig om man knackar på dem.
finhacka scharlottenlök och vitlök och stek mjuk i stor kastrull i olivolja utan att det får färg. Slå på 4-5 dl vitt vin och låt koka 2-3 minuter. Ös ner musslorna och koka ytterligare 2-3 minuter på hög värme under lock. Ta upp musslorna, släng de som inte öppnat sig.
Häll i några dl grädde och låt koka in, smaka av med salt och peppar. Tillbaka med musslorna och lägg på någon persiljekvist för syns skull.
Ät!![]()
Med det sagt, musslor är gott.
/Höghus
Hemgjorda räkmackor igår, inte flott, inte speciellt fint upplagt saknades både dill och citron.
Men båda åts upp med god aptit.
Båda katterna registrerade att det var räkor på gång redan när påsen togs fram från frysen.
Men båda åts upp med god aptit.
Båda katterna registrerade att det var räkor på gång redan när påsen togs fram från frysen.
Haha, en katt vi hade förut var hopplös på räkor, låg och sov på övervåningen, en räka bröts försiktigt, 2sek efter hör vi en duns och sen var katten i köketFredrikR skrev:
Katten vi har nu gillar inte alls räkor
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Hobbyelektriker
· E
· 15 367 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Grävde fram grillen ur snön och slängde på ett par kycklingfiléer
Sambon bakar lite bröd med publik som starkt missuppfattat situationen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sambon bakar lite bröd med publik som starkt missuppfattat situationen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemma i karantän med tomt kylskåp. En timme innan middag beställdes det pizza.
Gammal mozzarella, snabbjäst deg på torrjäst, tunna skivor från Pärsons och överblivna praliner från julen på efterrättspizzan.
Godkänt trots extremt dåliga förutsättningar.
Gammal mozzarella, snabbjäst deg på torrjäst, tunna skivor från Pärsons och överblivna praliner från julen på efterrättspizzan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Godkänt trots extremt dåliga förutsättningar.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Här blev det viltfärsbiffar, antingen bara vildsvin, eller vildsvin och älg blandat, en förpackning var dåligt märkt.
Till detta klyftpotatis och en sås på skyn +grädde+ fond+ röda vinbär och lingonsylt, avrundat med soja, salt, peppar.
Sen en till sås, trumpetsvamp, grädde, salt peppar. Trumpetsvampen var faktiskt en julklapp.
Cotes du Rhone till, funkade bra.
Bilden är inge vidare, kom på först efter jag börjat äta att ta en.
Till detta klyftpotatis och en sås på skyn +grädde+ fond+ röda vinbär och lingonsylt, avrundat med soja, salt, peppar.
Sen en till sås, trumpetsvamp, grädde, salt peppar. Trumpetsvampen var faktiskt en julklapp.
Cotes du Rhone till, funkade bra.
Bilden är inge vidare, kom på först efter jag börjat äta att ta en.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder






