P
FredrikR FredrikR skrev:
Det händer att jag tar ut svängarna lite ibland. :oops:
Blåbär, saffran mm.
Men det slutar med att originalet är bäst. (y)
Jag har gjort semlor med chokladkräm ini.
chokladgrädde med choklad spån..
samt lite likör.. ett par apelsin klyftor.
Och sedan locket med kakao. ovanpå..
vuxen semla men förbannat god till kaffet en helg när kylan ligger på.. :ok:
 
P Pappa1986 skrev:
Nu jävlar är jag dömätt. Första pizzan blev bäst. Då va plåten tillräckligt varm botten blev bakad kanon.
En pizzasten hade nog gjort susen, men ruskigt trevlig botten att arbeta med. Kanterna va svingoda
[bild][bild]
Sen körde vi isberg, rödlök och aioli
Förresten, bodde inte du i Ljungby? (Har nåt minne om ett ansjovis-inlägg innan jul..?)

För isåfall skulle jag kunna fixa en plåtbit till dig..
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag är purist när det gäller semlor, mandelmassa och grädde thats it :)
Vill man ha brända mandlar i semlan är man inte "purist"
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Förresten, bodde inte du i Ljungby? (Har nåt minne om ett ansjovis-inlägg innan jul..?)

För isåfall skulle jag kunna fixa en plåtbit till dig..
Jajamen, bor utanför ljungby. Har en kompis som är smed så skulle få en plåtbit där men stort tack :D:D
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Jajamen, bor utanför ljungby. Har en kompis som är smed så skulle få en plåtbit där men stort tack :D:D
Blir lite imponerad av mig själv där faktiskt.. ådrog mig en skallskada för ett år sen, och minnet är minst sagt svajigt sen dess :rolleyes:

Gött att det löser sig smidigt :)
 
  • Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Vill man ha brända mandlar i semlan är man inte "purist"
Har du testat lillebrors semlor? En av de bästa i Sverige. Det ökar mandelsmaken och gör den sjukt mycket godare
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har du testat lillebrors semlor? En av de bästa i Sverige. Det ökar mandelsmaken och gör den sjukt mycket godare
sjuk?
Låter som det behövs covid test på den:rofl:
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har du testat lillebrors semlor? En av de bästa i Sverige. Det ökar mandelsmaken och gör den sjukt mycket godare
Nä, jag har ingen lillebror, bara en lillasyster.
 
  • Haha
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har du testat lillebrors semlor? En av de bästa i Sverige. Det ökar mandelsmaken och gör den sjukt mycket godare
Den ser onekligen smarrig ut. Har de gjort mandelmassa själva på brända mandlar, eller blandat i några bara?
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den ser onekligen smarrig ut. Har de gjort mandelmassa själva på brända mandlar, eller blandat i några bara?
Bra fråga vet inte om det är 100 procent brända eller en blandning faktiskt. Den är väldigt mörk som du se på bilden.
 
Violina Violina skrev:
Nä, jag har ingen lillebror, bara en lillasyster.
När du har vägarna förbi stockholm så gå dit, Sveriges bästa bageri. Man får dock köa lite. Men det är värt det
 
Hur vet du det i din bubbla? Vågar du dig egentligen utanför Tullarna eller vad man säger?
 
  • Gilla
Fury och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Hur vet du det i din bubbla? Vågar du dig egentligen utanför Tullarna eller vad man säger?
Eftersom det är det bästa innanför tullarna måste det även vara Sveriges bästa antar jag är logiken. :crysmile:
 
  • Gilla
Violina
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
När du har vägarna förbi stockholm så gå dit, Sveriges bästa bageri. Man får dock köa lite. Men det är värt det
Du vet att Sverige är liiiiiite större än Stockholm va?

Edit: Och "vägarna förbi Stockholm" är just det, vägarna FÖRBI Stockholm.. Aldrig att jag skulle stanna till där annat än om jag var absolut tvungen..
 
  • Gilla
  • Haha
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
P
Lite mat i det fria i vackra Brevens bruk. Skridskor för frun och barnet, "Skrill & Grill" Hamburgare och korv som grillas på utomhusgrill i vinterscen i Brevens bruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grill med hamburgare vid en snötäckt sjö i Brevens bruk med träd i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Barn i hjälm och vinterkläder åker skridskor på en istäckt sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.