1 421 644 läst ·
17 790 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
trots att gårdagen blev som den blev..
Så hann jag göra lasagne..
äldsta sonen jublade..
ett kilo köttfärs... Med lite vitlök, färska tomater, krossade tomater, salt, peppar, morötter.
En trevlig bechamelsås.. Med sirap och muskot..
Blev 3 formar.. Så nu ska vi äta lite rester idag..
Så hann jag göra lasagne..
äldsta sonen jublade..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ett kilo köttfärs... Med lite vitlök, färska tomater, krossade tomater, salt, peppar, morötter.
En trevlig bechamelsås.. Med sirap och muskot..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blev 3 formar.. Så nu ska vi äta lite rester idag..
Sirap?Maskintok skrev:
Muskot är ett "måste" iaf när jag gör såsen.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Nu jävlar är jag dömätt. Första pizzan blev bäst. Då va plåten tillräckligt varm botten blev bakad kanon.
En pizzasten hade nog gjort susen, men ruskigt trevlig botten att arbeta med. Kanterna va svingoda
Sen körde vi isberg, rödlök och aioli
En pizzasten hade nog gjort susen, men ruskigt trevlig botten att arbeta med. Kanterna va svingoda
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen körde vi isberg, rödlök och aioli
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
En lite tjockare plåt att ha i ugnen på gallret/plåten och baka pizzan på funkar klockrentP Pappa1986 skrev:
minst 5 mm tjock, gärna 8
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg


