Idag blev det wokade nudlar, marinerade kycklingspett & vårrullar(icas)
Såserna är aioli och sötsur.
Tallrik med wokade nudlar, marinerade kycklingspett, vårrullar, aioli, sötsur sås och en alkoholfri Carlsberg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
P
trots att gårdagen blev som den blev..
Så hann jag göra lasagne.. :ok:
äldsta sonen jublade..

Ingredienser till lasagne med köttfärssås i stekpanna och bechamelsås i kastrull på spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ett kilo köttfärs... Med lite vitlök, färska tomater, krossade tomater, salt, peppar, morötter.

En trevlig bechamelsås.. Med sirap och muskot.. :ok: Tre formar med hemgjord lasagne på en spishäll, redo att ätas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev 3 formar.. Så nu ska vi äta lite rester idag..
 
  • Gilla
  • Älska
holmberg87 och 6 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
trots att gårdagen blev som den blev..
Så hann jag göra lasagne.. :ok:
äldsta sonen jublade..

[bild]
ett kilo köttfärs... Med lite vitlök, färska tomater, krossade tomater, salt, peppar, morötter.

En trevlig bechamelsås.. Med sirap och muskot.. :ok:[bild]

Blev 3 formar.. Så nu ska vi äta lite rester idag..
Sirap? :thinking::D
Muskot är ett "måste" iaf när jag gör såsen.;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Sirap? :thinking::D
Muskot är ett "måste" iaf när jag gör såsen.;)
Japp en liten klick..
Det förgyller smaken rejält.. (y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Sirap? :thinking::D
Muskot är ett "måste" iaf när jag gör såsen.;)
samt en lagrad prästost ovanpå.. ;)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Årets första semla!

Flera nybakade semlor med grädde och mandelmassa på ett bagerifat, bakgrund av bakverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Nu jävlar är jag dömätt. Första pizzan blev bäst. Då va plåten tillräckligt varm botten blev bakad kanon.
En pizzasten hade nog gjort susen, men ruskigt trevlig botten att arbeta med. Kanterna va svingoda
Hemmagjord pizza med välgräddad botten och pålägg av skinka och ost på en bakplåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hembakt pizza med isbergssallad, rödlök och aioli på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen körde vi isberg, rödlök och aioli
 
  • Gilla
  • Älska
holmberg87 och 6 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Årets första semla!

[bild]
Hade gärna velat gilla..
Men det är förtidigt... På det nya året..
samt hade du gjort dem själv så..

Äsch va fan... Det är ju så jävla gött.. ;)
 
Maskintok skrev:
Hade gärna velat gilla..
Men det är förtidigt... På det nya året..
samt hade du gjort dem själv så..

Äsch va fan... Det är ju så jävla gött.. ;)
Svårt bräcka lillebrors på semlor dock :)
Fast jag håller med det är för tidigt. Men kunde inte hålla mig när jag såg dem :P
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Nu jävlar är jag dömätt. Första pizzan blev bäst. Då va plåten tillräckligt varm botten blev bakad kanon.
En pizzasten hade nog gjort susen, men ruskigt trevlig botten att arbeta med. Kanterna va svingoda
[bild][bild]
Sen körde vi isberg, rödlök och aioli
En lite tjockare plåt att ha i ugnen på gallret/plåten och baka pizzan på funkar klockrent

minst 5 mm tjock, gärna 8 :)
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Årets första semla!

[bild]
Snickers-semla? :cool:
 
FredrikR FredrikR skrev:
Snickers-semla? :cool:
Hmmm? Vanlig semla, du tänker på de brända mandlarna du ser där under grädden? Det är del av mandelmassan för att göra den godare. :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hmmm? Vanlig semla, du tänker på de brända mandlarna du ser där under grädden? Det är del av mandelmassan för att göra den godare. :)
Tyckte det såg ut som jordnötter och choklad, kanske Nutellagrädde rentav. :crysmile:(y)
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Tyckte det såg ut som jordnötter och choklad, kanske Nutellagrädde rentav. :crysmile:(y)
Nu skulle man behöva den där :poop: emojin som like igen :) Eller denna :sick:
:crysmile:

Jag är purist när det gäller semlor, mandelmassa och grädde thats it :)
 
  • Älska
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu skulle man behöva den där :poop: emojin som like igen :) Eller denna :sick:
:crysmile:

Jag är purist när det gäller semlor, mandelmassa och grädde thats it :)
Det händer att jag tar ut svängarna lite ibland. :oops:
Blåbär, saffran mm.
Men det slutar med att originalet är bäst. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.