Höghus Höghus skrev:
Några timmar!
Det måste ju bli segt som gammalt tuggummi. Nu började jag längta efter rosagrillad kalvlever!
Jag gjorde kycklingleverpastej till jul med bacon, kycklingbenkött, schalottenlök, smör, konjak och vispgrädde. Täckt med klarifierat smör i formen. Gôtt!!

/Höghus
Inte alls, extremt mört och fint. Säg 2 timmar iaf, utan problem.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Är ni fler därute som älskar denna rätt?[bild]
Äter det en del för att det är så jäkla nyttigt. Men tycker egentligen inte det är så gott.
Äter oftare kycklinglever för att det smakar mindre lever.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Den pizzadegen är den jag brukar göra och den är absolut ok. Har provat en hel del men är ju ute efter den där pizzan med frasiga kanter som @FredrikR levererade men då kanske en pizzaugn är ett måste?
Det är möjligt. Min gamla ugn klarade bara 230 grader och det var för lite för tunna pizzor. Bottnarna blev dåligt gräddade.
När ugnen byttes valdes en som klarar 300 grader och det är på håret att det räcker till. 400 grader lär behövas för att få de berömda små brännfläckarna.

För att degen skall lyfta samt vara elastisk måste den vara av fuktigare modell. Gäller dock att använda tillräckligt med mjöl vid utbak och flytt från spade till ugn annars klibbar den fast. Jag tycker att Paulo Robertos recept är bra och det går utmärkt att välja bort hans produkter. Ramlösa kvarns Tipo 00 säljs bla av Willys till bra pris.

Kallpressad tomatsås från Marzano tomater blir magiskt god efter gräddning. https://www.citygross.se/matvaror/skafferiet/konserver/solania-hela-tomater-krav-p5600556 säljs även bla av större Ica butiker.
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Två grillade fläskkotletter med gröna ärtor på en vit tallrik, bredvid ett glas mjölk och bestick.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
[bild]
Dricker du en White Russian till köttet?
 
  • Gilla
  • Haha
john.h och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dricker du en White Russian till köttet?
Jag brukar äta min White Russian :oops:
 
  • Haha
Pappa1986
  • Laddar…
Igång med pizzadegen, provar @FredrikR recept (y)
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Igång med pizzadegen, provar @FredrikR recept (y)
[video]
Haha vi ser ut att ha likadana degmaskiner :cool:
Receptet är inte mitt utan kommer från en pizzagrupp på Facebook, liknande recept finns i Pizzapp och Ooni's app. :ok:
 
FredrikR FredrikR skrev:
Haha vi ser ut att ha likadana degmaskiner :cool:
Receptet är inte mitt utan kommer från en pizzagrupp på Facebook, liknande recept finns i Pizzapp och Ooni's app. :ok:
Grymt, vi får se hur det blir på torsdag kväll :D
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag blev det hasselbackspotatis(skalet på) baconlindad kotlettrad, gräddsås & köpebea (skämskudde):crysmile:

Baconlindad kotlettrad och hasselbackspotatis med skal, gräddsås och klickar av bearnaisesås på vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
Åsa Lund
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Kalkonexperiment på nya kamadon igår. Blev gott men stekpåse i ugnen är bäst ändå.
[bild]
Den ser HEEEEEELT galen ut! Jäklar! Det ser riktigt gott ut!
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Igång med pizzadegen, provar @FredrikR recept (y)
[video]
Då var vi två som tänkte samma sak.
 
:ok:
P Pappa1986 skrev:
Grymt, vi får se hur det blir på torsdag kväll :D
ha i lite smör i degen så blir botten av pizzadegen :ok:
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Då var vi två som tänkte samma sak.
Grymt, du får dela med dig av resultatet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.