1 422 066 läst ·
17 795 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
U Uffe A skrev:Igår gjorde jag Macasagne!
Hade kokta överblivna makaroner i kylen.
En bolognese och en ostbechamel till det.
Blev riktigt gott
[bild]
I förrgår blev det stekt salt sill med kokt potatis och löksås
Sillen hade jag saltat in till midsommar och det fanns en del kvar, vattnade ur den och fileade
Sen dubbelpanerades den
Tog inga bilder men dottern älskade det. Blev inget över
Har fortfarande kvar av den saltade sillen så det kommer att bli Lertallrikasill nästa gång
Till detta avnjöts ett riktigt gott vatten från den egna brunnen
Mycket bättre än" finvattnet" som kan köpas i affären
Ingen alkohol även fast dottern är 27 år![]()
Kan rekommendera tryffel Mac n cheese. Tyvärr bara ätit detta på kommendören när de hade Amerikansk/fransk fusion vilket de slutat med.
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Var ute och letade efter tryffel i skogenAndersMalmgren skrev:
Men kattfan jagade bara fåglar, har nu insett att katter inte klarar av den uppgiften
Måste skaffa en hund eller ett svin
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Har ätit ostron här hemma och i FloridaAndersMalmgren skrev:
Med risk att bli bannad av dig Anders så gillade jag den amerikanska versionen bäst
Topping med Chilisås blandad med riven pepparrot
Till detta en pitcher med öl
Naturella smakar ju bara havsvatten
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Haha fyfan, nu ligger du pyrt till.U Uffe A skrev:
Jag har ätit ostron i USA men inte som är bättre än bra fine de clair i Sverige eller Frankrike. Rent teoretiskt borde det gå för bra, kallt vatten där som här.
Personligen vill jag bara ha en skvätt citron på, smakar som en kallsup, Love it. Sedan en klunk champagne för att skölja ner det.
Visste att det var den rektion jag skulle få från dig 
Men det var inte alls tokigt
Nästa gång du är i Florida så tycker jag du ska testa.
Man ska ha ett öppet sinne för smaker och olika maträtter.
Kanske det skulle vara så att du gillar det
Men det var inte alls tokigt
Nästa gång du är i Florida så tycker jag du ska testa.
Man ska ha ett öppet sinne för smaker och olika maträtter.
Kanske det skulle vara så att du gillar det
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Jag tror dock mer på östkusten då, kallare vattenU Uffe A skrev:
Skulle du någonsin våga dig till att besöka "den farliga staden Malmö" så har jag två tips till dig om väldigt bra restauranger
Namu-som drivs av Jennie Wallden. Otroligt god mat med mycket influenser av det Koreanska köket
Väl värt ett besök
Sen har vi Bar som ligger vid Davidhallstorg
En restaurang som har en helt fantastisk vinmeny där vinet står i centrum
Maten är ett komplement för att lyfta fram vinet.
Sen finns det väldigt bra falafelställen där också
Tror att du kan komma att gilla det
Underbar smak av mellanöstern, glöm den falafeln du får hemma hos dig.
Och du behöver trots medias alla beskrivningar inte ha en skottsäker väst på dig
Har aldrig ägt en sådan och lever än
Namu-som drivs av Jennie Wallden. Otroligt god mat med mycket influenser av det Koreanska köket
Väl värt ett besök
Sen har vi Bar som ligger vid Davidhallstorg
En restaurang som har en helt fantastisk vinmeny där vinet står i centrum
Maten är ett komplement för att lyfta fram vinet.
Sen finns det väldigt bra falafelställen där också
Tror att du kan komma att gilla det
Underbar smak av mellanöstern, glöm den falafeln du får hemma hos dig.
Och du behöver trots medias alla beskrivningar inte ha en skottsäker väst på dig
Har aldrig ägt en sådan och lever än
Redigerat:
Når jag var på östkusten blev jag förtjust i det mexikanska köketAndersMalmgren skrev:
Efter att ha spenderat två dygn på en Greyhound buss där matstoppen landade vid diverse hanburgerställen kändes det riktigt bra att få äta riktiga Enchiladas på en bra restaurang
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Nackdelen med mexikanskt är att det inte passar med vin. Men annars är det okU Uffe A skrev:


