U Uffe A skrev:
Igår gjorde jag Macasagne!
Hade kokta överblivna makaroner i kylen.
En bolognese och en ostbechamel till det.
Blev riktigt gott

[bild]

I förrgår blev det stekt salt sill med kokt potatis och löksås
Sillen hade jag saltat in till midsommar och det fanns en del kvar, vattnade ur den och fileade
Sen dubbelpanerades den
Tog inga bilder men dottern älskade det. Blev inget över
Har fortfarande kvar av den saltade sillen så det kommer att bli Lertallrikasill nästa gång ;)

Till detta avnjöts ett riktigt gott vatten från den egna brunnen
Mycket bättre än" finvattnet" som kan köpas i affären

Ingen alkohol även fast dottern är 27 år :cool:

Kan rekommendera tryffel Mac n cheese. Tyvärr bara ätit detta på kommendören när de hade Amerikansk/fransk fusion vilket de slutat med.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite ostron till lunch. Finns nästa inget godare.

[bild]
På en bädd av pärlsocker? :thinking:
;)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
På en bädd av pärlsocker? :thinking:
;)
Havssalt
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Sambon är förkyld och plikttrogen samhället så sitter själv och brunchar :crysmile:

Kan man passa på max vitlöksintaget

Brunsch med sniglar i vitlökssmör och ett glas rödvin på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan rekommendera tryffel Mac n cheese. Tyvärr bara ätit detta på kommendören när de hade Amerikansk/fransk fusion vilket de slutat med.
Var ute och letade efter tryffel i skogen
Men kattfan jagade bara fåglar, har nu insett att katter inte klarar av den uppgiften
Måste skaffa en hund eller ett svin :cool:
 
U Uffe A skrev:
Var ute och letade efter tryffel i skogen
Men kattfan jagade bara fåglar, har nu insett att katter inte klarar av den uppgiften
Måste skaffa en hund eller ett svin :cool:
Katter kan faktiskt tränas till det. Hund är bäst då gris gärna äter upp den.

Filmen "Pig" är rolig btw
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Katter kan faktiskt tränas till det. Hund är bäst då gris gärna äter upp den.

Filmen "Pig" är rolig btw
Ska kolla på den filmen
Min katt är tyvärr för lat för en sådan uppgift, men en jäkel på att fånga gnagare
Får se om jag kan träna upp honom :cool:
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi avslutar med en liten tryffel pumpa

En pumparätt täckt med tryffel i en vit skål, flankerad av ett glas vin och en vattenkaraff på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite ostron till lunch. Finns nästa inget godare.

[bild]
Har ätit ostron här hemma och i Florida
Med risk att bli bannad av dig Anders så gillade jag den amerikanska versionen bäst
Topping med Chilisås blandad med riven pepparrot
Till detta en pitcher med öl
Naturella smakar ju bara havsvatten ;)
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Har ätit ostron här hemma och i Florida
Med risk att bli bannad av dig Anders så gillade jag den amerikanska versionen bäst
Topping med Chilisås blandad med riven pepparrot
Till detta en pitcher med öl
Naturella smakar ju bara havsvatten ;)
Haha fyfan, nu ligger du pyrt till. :)
Jag har ätit ostron i USA men inte som är bättre än bra fine de clair i Sverige eller Frankrike. Rent teoretiskt borde det gå för bra, kallt vatten där som här.

Personligen vill jag bara ha en skvätt citron på, smakar som en kallsup, Love it. Sedan en klunk champagne för att skölja ner det.
 
Visste att det var den rektion jag skulle få från dig ;)
Men det var inte alls tokigt
Nästa gång du är i Florida så tycker jag du ska testa.
Man ska ha ett öppet sinne för smaker och olika maträtter.
Kanske det skulle vara så att du gillar det :crysmile:
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Visste att det var den rektion jag skulle få från dig ;)
Men det var inte alls tokigt
Nästa gång du är i Florida så tycker jag du ska testa.
Man ska ha ett öppet sinne för smaker och olika maträtter.
Kanske det skulle vara så att du gillar det :crysmile:
Jag tror dock mer på östkusten då, kallare vatten :)
 
Skulle du någonsin våga dig till att besöka "den farliga staden Malmö" så har jag två tips till dig om väldigt bra restauranger
Namu-som drivs av Jennie Wallden. Otroligt god mat med mycket influenser av det Koreanska köket
Väl värt ett besök
Sen har vi Bar som ligger vid Davidhallstorg
En restaurang som har en helt fantastisk vinmeny där vinet står i centrum
Maten är ett komplement för att lyfta fram vinet.

Sen finns det väldigt bra falafelställen där också
Tror att du kan komma att gilla det
Underbar smak av mellanöstern, glöm den falafeln du får hemma hos dig.

Och du behöver trots medias alla beskrivningar inte ha en skottsäker väst på dig
Har aldrig ägt en sådan och lever än (y)
 
Redigerat:
  • Gilla
dilemma och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tror dock mer på östkusten då, kallare vatten :)
Når jag var på östkusten blev jag förtjust i det mexikanska köket
Efter att ha spenderat två dygn på en Greyhound buss där matstoppen landade vid diverse hanburgerställen kändes det riktigt bra att få äta riktiga Enchiladas på en bra restaurang
 
U Uffe A skrev:
Når jag var på östkusten blev jag förtjust i det mexikanska köket
Efter att ha spenderat två dygn på en Greyhound buss där matstoppen landade vid diverse hanburgerställen kändes det riktigt bra att få äta riktiga Enchiladas på en bra restaurang
Nackdelen med mexikanskt är att det inte passar med vin. Men annars är det ok :) käkar ibland på La Netas de har riktig tacos
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.