Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det måste vara denna du menar?
[länk]

Kanske bra att folk på detta vis ser vad/var det är.
Ingen i Uppsala, typisk kedja att hitta söderut, men Gävle & Sundsvall (Birsta) finns norröver, sen ett par i stockholm norrförort.

Jag ska se om det kan lyckas bli ett besök i Sundsvall när jag åker förbi där om ca 3 veckor.
Jodå, det lyckades, käkar på Mr York i Birsta just nu.
Hamburgare och pommes frites serverade på ett svart bord med Mr York-logotyp på förpackningarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Imorgon måste det bli någon riktigt ordentlig mat hemma för att bryta denna snabbmatsvecka.

Det är dock trevligt att vi numera har så många mattrender i Sverige, det har varit inspirerat av Thai, Asiatiskt, mexikanskt, förutom det vanliga med hamburgare och pizza, ja ni vet...

• Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jodå, det lyckades, käkar på Mr York i Birsta just nu.
[bild]

Imorgon måste det bli någon riktigt ordentlig mat hemma för att bryta denna snabbmatsvecka.

Det är dock trevligt att vi numera har så många mattrender i Sverige, det har varit inspirerat av Thai, Asiatiskt, mexikanskt, förutom det vanliga med hamburgare och pizza, ja ni vet...
Hur gillade du det?

Tycker York placerar sig i över segmentet av alla kedjor.
Åt en god burgare på Jureskogs i Nyköping i tisdags. Donken, Max och BK känns rätt bleka i jämförelse.

FredrikR frestade mig med våfflor å hjortronsylt för några veckor sedan, blev först idag.
Frugan hatar våfflor lika mycket som hon hatar hjortronsylt, även yngste har samma dåliga smak, bra för mig😀

Sonen drog och tog en pizza, frugan har terapi med att rulla vårrullar 😉 , blir några rullar med öl senare👍

Blev Irish Coffee till efterrätt.
Våfflor med hjortronsylt och grädde på en vit tallrik, omgiven av blommor och en kopp kaffe på ett blommigt bord.
Skapa konto

Person rullar vårrullar vid köksbord, omgiven av ingredienser och en skål med äggblandning.
Skapa konto
Mugg med Irish Coffee, toppad med vispad grädde, placerad på ett bord med blommigt mönster.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Kjell_G och 12 till
  • Laddar…
Kramla
Invigde stekhällen till uteköket ikväll med smashburgare, kan verkligen rekommendera häll med gasbrännare.
Köpte tyvärr en färdig färs och den var väldigt fet… bilden är efter 8st
Men gött var de😋
Stekhäll med två smashburgare och hamburgerbröd under tillagning i ett utekök.
Skapa konto

Smashburgare med sallad och lök i närbild, hålls i handen. Bakgrunden visar utemiljö med stolar och gräsmatta.
Skapa konto

tillägg:
Isbergssallad, cheddarost, jalapeno, karamelliserad gullök och tryffelcrem👌🏻

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 11 till
  • Laddar…
Födelsedagsmiddag för yngsta på Blackstone.
Mixed grill med oxfile, hjort och kalv för min del med kalven utbytt mot tonfisk.

Mixed grill-tallrik på restaurang med oxfilé och tonfisk på het sten, sötpotatispommes, sallad, två såser, samt drycker bredvid.
Skapa konto

Till dessert, lakritsparfait med citronglass.

Svart kaffe i kopp, lakritsparfait med citronglass i skål, två glas vatten, vinflaska, pepparkvarn, dessert i skål med jordgubb och grädde på träbord.
Skapa konto

Inte alls dumt. 👌

• Gilla
  • Älska
ullberg och 12 till
  • Laddar…
Mikael_L
FredrikR FredrikR skrev:
Hur gillade du det?
Tycker York placerar sig i över segmentet av alla kedjor.
Åt en god burgare på Jureskogs i Nyköping i tisdags. Donken, Max och BK känns rätt bleka i jämförelse.
Jodå, helt OK.
Då priset är typ lägre än Max och BK, så skickar man ju inte direkt upp förväntningarna till stjärnorna.

Och JA, jag tycker det var en bra hamburgerupplevelse, åtminstone att jag är glad att vi valde Mister York istället för någon av de vanliga hamburgerkedjorna.
Jag valde en California Burger och tyckte att den var trevlig, men kanske inget som konkurrerar med någon mer än dubbelt så dyr burgare på något trendigt ställe.
Jag kan väl egentligen bara klaga på att jag tycker den var slarvigt monterad, då en liten del av den smashade burgaren och osten hade hamnat helt utanför hamburgerfickan, och sen ytterligare en liten del utanför brödet inne i fickan.
Pommesen var riktigt trevligt, perfekt på alla vis.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
Kramla Kramla skrev:
Invigde stekhällen till uteköket ikväll med smashburgare, kan verkligen rekommendera häll med gasbrännare.
Hamburgare ska göras på köttfärs med ganska hög fetthalt, som färs på högrev. De blir saftigare då.
(Men smaken är förstås olika).

P
Hamburgare igen.

Hamburgare med cheddar, sallad och grönsaker på fullkornsbröd, serverad på tallrik med sallad av hackade grönsaker och oliver med dressing.
Skapa konto

Köttfärs preparerad med dijonsenap, svartpeppar och vitlökspulver. Blanda och knåda.

Fullkornsbröd över och under burgaren.

På burgaren: cheddarost, hackad isbergssallat, hackad rödlök, hackad röd spetspaprika, hackade chilifyllda gröna oliver. På det lite sambal oelek (jag klarar inte riktigt av harissa längre i det här sammanhanget …) och majonnäs.

De överblivna grönsakerna, som inte fick plats på burgaren, fick bli en sallad med vitlöksdressing bredvid hamburgaren.

Saknas på bilden: en Karlsbräu Helles Bock upphälld i ett glas.

• Gilla
Bitterhetsakademin och 9 till
  • Laddar…
PIZZA
Testade den ”nya” färdiga pizzadegen Napoli (pop)..
Jäkla kladdig deg, var lite orolig för att allt skulle sitta fast på spaden.. men det löste sig.. ;)

Råkade dock bränna en ”klo” hehe.. sekundrarna är snabba pizzaugnen!

Men det blev mycket gott, degen funkade bra.. fluffade upp sig.. luftig! Jag hade lök, skinka, ost, tomat på 😊👍

Hemlagad pizza med lök, skinka, ost och tomat på en något bränd kant.
Skapa konto

• Hemlagad pizza med bränd kant, toppad med mozzarella, tomat, skinka och rödlök på en träskärbräda.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
Kramla Kramla skrev:
Men gött var de😋
[bild]
[bild]
tillägg:
Isbergssallad, cheddarost, jalapeno, karamelliserad gullök och tryffelcrem👌🏻
Vi har kört med denna några gånger, burgarna blir goda. Dock slutade senaste smash grillningen med flootbrand i grillen efter att 8st varav 6 med ost var smashade. 😱
Förpackning av ICA hamburgerfärs av nöt, 800g, fetthalt 23%, med bild på en hamburgare och information om svenskt kött.
Skapa konto

Provade att blåsa ut elden, gick inte... 🫣
Kopplade bort gasolen och drog fram grillen lite så den inte stod så nära altanräcket, och gick satt mig och åt - man vill ju inte äta kall mat.

Det var inga enorma flammor ska tilläggas och lagomt till sista tuggan hade elden gett sig. Grillen rengjordes lite noggrant än normalt efter detta. 😇

• Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vi har kört med denna några gånger, burgarna blir goda. Dock slutade senaste smash grillningen med flootbrand i grillen efter att 8st varav 6 med ost var smashade. 😱
[bild]
Kopplade bort gasolen och drog fram grillen lite så den inte stod så nära altanräcket, och gick satt mig och åt - man vill ju inte äta kall mat.

Det var inga enorma flammor ska tilläggas och lagomt till sista tuggan hade elden gett sig. Grillen rengjordes lite noggrant än normalt efter detta. 😇
Exakt detta hände mig med denna färs. Pulversläckare fick rycka ut för att döda lågorna. Jag hann få av de sista puckarna innan släckare gjorde sitt. Lite krulliga armhår annars gick det bra. Nu är grillen rejält rengord från fett.

• Wow
FredrikR
  • Laddar…
Kramla
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

Ja det var den färsen jag körde med, i mitt tycke lite väl mycket 23% och jag gissar det är tillsatt

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Gårdagens middag..

Stekfläsk & Potatisbullar
…serverat med vitkål och morotssallad

Stekt fläsk, potatisbullar med lingonsylt, serverat med vitkål och morotssallad på en tallrik.
Skapa konto

Stekfläsk och potatisbullar med vitkål- och morotssallad samt lingonsylt på en blå tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Bitterhetsakademin och 10 till
  • Laddar…
Storsockret
Laxwrap med teriyakisås och grönsaksfräs

Ingenstans i receptet stod det att dom behövde vara rimliga eller möjliga att stänga 🤷‍♂️

Laxwraps med teriyakisås, färska grönsaker och rödlök på en tallrik, öppna och rikligt fyllda.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Kjell_G och 11 till
  • Laddar…
Till maten, eller kanske bara till Grekiskt lantbröd bakat i lergryta, gyllenbrun skorpa, i ett kök.
Skapa konto
Grekiskt lantbröd bakat på plåt med torkade örter, del av ett inlägg om bakning och matlagning.
Skapa konto
te. Bakade grekiskt lantbröd, det ena i lergryta och det andra på plåt och med en massa grekiska torkade örter.

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.