1 338 456 läst ·
16 334 svar
1338k läst
16,3k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Pinsa surdeg, finskinka, tomat, mozzarella, & rödlök
Serverades med coleslaw 👍
Några äldre släktingar talade om detta längtansfullt och i ett (dumdristigt?) modigt ögonblick så sa jag att detta ska jag försöka tillaga till er.Snigla skrev:
Har du ett bra recept och har du några bra tips att känna till? Har aldrig gjort detta innan, endast ätit min farmors kåldolmar för många år sedan.
Har faktiskt inget superrecept att dela .. 😳🤔 försöker fortfarande hitta det ”perfekta”.. har typ aldrig gjort lika/samma.. utan testat lite olika (de få gånger jag gjort kåldolmar.. gör eg hellre kålpudding typ.. hehe.. men gillar bägge! Kåldolmar är dok ”jobbigare” att göra.. mer moment)H husdrommaren skrev:
Men Ica har ett ok recept 👍😊
idag var jag på hugget.. redan innan maken kom upp och åt frukost - så hade jag lagat mat 😜
Två piroger käkade vi till lunch och två frystes in 👍 jag ville testa att göra nått piroglikt med färdig pizzadeg hehe.. så hm eg är det mindre inbakade pizzor? 😃
Goda blev de iaf! (Hade lite mozzarella och tomatsås i oxå)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Två piroger käkade vi till lunch och två frystes in 👍 jag ville testa att göra nått piroglikt med färdig pizzadeg hehe.. så hm eg är det mindre inbakade pizzor? 😃
Goda blev de iaf! (Hade lite mozzarella och tomatsås i oxå)
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 995 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 995 inlägg
lunchen idag kallar jag roslagsmackor sensommar-style. Tyvärr har vi inte svampögon, men som tur är har andra det så vi köpte kantareller på bakluckan i norrskedika och bröd på bageriet i Östhammar. Hade nog gått utmärkt att steka utan rensning men jag stod en stund med det. Nu paltkoma en stund framöver…
/U
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto