Grillad rostas, rostad färskpotatis, majs och bea.
Tallrik med grillad rostas, rostad färskpotatis, majskolv, bearnaisesås och sallad med tomat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Simpel älggryta i brist på annat.

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 6 till
  • Laddar…
Blev sugen på lite efterrätt.

• Prinsesstårta på en vit tallrik med en sked, biten är täckt med grönt marsipanöverdrag och har flera lager inuti.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 10 till
  • Laddar…
Grillat; Lamm och picanha, majskolvar, sparris och potatissallad.
Tallrik med grillat lamm och picanha, majskolv, sparris och potatissallad. En flaska cider syns i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
Burgare på högrev, ost, dressing, ketchup , lök och lite hemodlad sallad. En kall till det🍺

• Hemlagad högrevsburgare med ost, dressing, ketchup och sallad på ett fat bredvid en flaska öl.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
Så här när älggryta fått stått å dra, smakar den förträffligt te kokt joappel, grönsaker o skarppilsner.😉

• Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Gårdagens middag:

Stekt ris med grönsaker, anka och sötsur sås på en grå tallrik med en gaffel bredvid.
Skapa konto

Rester av kinamaten.. (stekte riset och grönsakerna som var kvar.. tillsammans med två ägg nerrörda.. värmde ankan lite o serverade med det sista av sötsura såsen - maken hade en halv tom sum samt nära en halv ”köttfärssallad” kvar)

DAGENS LUNCH:

Vi käkade favoriter från förr.. ute (både ute bokstavligen samt ute på ”restaurang”)

Tallrik med potatismos, lingonsylt, en klick sås, sallad med tomatskiva. Ligga på ett träbord.
Skapa konto

vitlöksgömma för maken..

Tallrik med kålsallad, tomatskiva, pannbiff, stekt lök, kokt potatis med sås och lingonsylt på träbord.
Skapa konto

Pannbiff för mig..

👍😊

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
Mat, javisst även i denna värme bör man äta något.

Rester från grillen igår, tunnt skuren rostas på en salladsbädd på rostad levain.
Tallrik med tunnt skuren rostbiff på salladsbädd, rostad levain, parmesansås, tryffelaioli, riven parmesan, och majskolv. Vin och vattenglas i bakgrunden.
Skapa konto

Med parmesansås och tryffelaioli, och så klart riven parmesan. 😍 🤌

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
Grillad porchetta på en öppen kolgrill utomhus.
Skapa konto

Porchetta med hemmagjord potatissallad.

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
FIKA (maken fyllde år för några dagar sedan.. men då hade jag ej tillfälle att varken baka eller köpa något - så idag blev det två roliga bakelser att fika på)

Bakelse med blåbärsmousse toppad med jordgubbar och andra bär på en blå tallrik, bredvid en sked och en anteckningsbok på ett bord.
Skapa konto

Kul bakelse med mycket bär (blåbär i och blåbärsmousse på..)

Bakelse med choklad och blåbärsmousse på en tallrik, dekorerad med blåbär och vispad grädde, bredvid en sked på brunt bord.
Skapa konto

Chokladbakelse (maffig sak!), med dajm.. nån slags smörkräm med choklad och så en fyllning som påminde lite om ”radiokaka” hehe.. den var väldigt mystisk och väldigt god - räcker med en halv!!

Gårdagens middag:
Blev kabanoss med ost & bacon, lite pommes och testning av en idé jag fått.. ( coleslaw med bostongurka) 👍😊

Tallrik med kabanoss korv med senap och ketchup, serverad med pommes frites och coleslaw.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Grillat i otroligt fuktig värme idag, blåser på från havet som torde vara riktigt uppvärmt nu.

Grillad måltid med rostade potatisar, tomatsallad och kött på blommigt dukat bord, serverat med öl och läsk, blommor i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Efter en skön dag med fiskevårdsarbete i klubbån (ett pass varje månad) provade vi att röka räkor för första gången. Blev riktigt gott men jag tar 1/4 kol nästa gång, det blev onödigt varmt.

Vitlöksbröd, sallat från trädgården, aioli och även vindolmar med vinblad från trädgården samt chili och annat grejs som tydligen växer hos oss.

Rökta räkor på en tallrik med vitlöksbröd, sallad och aioli.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 11 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Efter en skön dag med fiskevårdsarbete i klubbån (ett pass varje månad) provade vi att röka räkor för första gången. Blev riktigt gott men jag tar 1/4 kol nästa gång, det blev onödigt varmt.

Vitlöksbröd, sallat från trädgården, aioli och även vindolmar med vinblad från trädgården samt chili och annat grejs som tydligen växer hos oss.

[bild]
Vet inte om du hade färska räkor men jag använder alltid frysta när jag röker dem så att de hinner få smak och blir inte så sega och torra som i charken.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Vet inte om du hade färska räkor men jag använder alltid frysta när jag röker dem så att de hinner få smak och blir inte så sega och torra som i charken.
👍Jo då. Tog en påse direkt från frysen och hällde i en sådan där grillkorg från Weber.
Rörde om var tredje minut och ett kg var klart efter tolv minuter.

• Gilla
john68
  • Laddar…
S
Fario Fario skrev:
👍Jo då. Tog en påse direkt från frysen och hällde i en sådan där grillkorg från Weber.
Rörde om var tredje minut och ett kg var klart efter tolv minuter.
Tips är att låta de ligga ett dygn efter rökningen, då tar de än mer smak! Dock svårt om man är hungrig 😉 Och som sagt, försök håll temperaturen låg.

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.