1 338 452 läst ·
16 333 svar
1338k läst
16,3k svar
Vad blir det för mat?
Gårdagens middag:
Rester av kinamaten.. (stekte riset och grönsakerna som var kvar.. tillsammans med två ägg nerrörda.. värmde ankan lite o serverade med det sista av sötsura såsen - maken hade en halv tom sum samt nära en halv ”köttfärssallad” kvar)
DAGENS LUNCH:
Vi käkade favoriter från förr.. ute (både ute bokstavligen samt ute på ”restaurang”)
vitlöksgömma för maken..
Pannbiff för mig..
👍😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rester av kinamaten.. (stekte riset och grönsakerna som var kvar.. tillsammans med två ägg nerrörda.. värmde ankan lite o serverade med det sista av sötsura såsen - maken hade en halv tom sum samt nära en halv ”köttfärssallad” kvar)
DAGENS LUNCH:
Vi käkade favoriter från förr.. ute (både ute bokstavligen samt ute på ”restaurang”)
Logga in
Skapa konto
vitlöksgömma för maken..
Logga in
Skapa konto
Pannbiff för mig..
👍😊
FIKA (maken fyllde år för några dagar sedan.. men då hade jag ej tillfälle att varken baka eller köpa något - så idag blev det två roliga bakelser att fika på)
Kul bakelse med mycket bär (blåbär i och blåbärsmousse på..)
Chokladbakelse (maffig sak!), med dajm.. nån slags smörkräm med choklad och så en fyllning som påminde lite om ”radiokaka” hehe.. den var väldigt mystisk och väldigt god - räcker med en halv!!
Gårdagens middag:
Blev kabanoss med ost & bacon, lite pommes och testning av en idé jag fått.. ( coleslaw med bostongurka) 👍😊
Logga in
Skapa konto
Kul bakelse med mycket bär (blåbär i och blåbärsmousse på..)
Logga in
Skapa konto
Chokladbakelse (maffig sak!), med dajm.. nån slags smörkräm med choklad och så en fyllning som påminde lite om ”radiokaka” hehe.. den var väldigt mystisk och väldigt god - räcker med en halv!!
Gårdagens middag:
Blev kabanoss med ost & bacon, lite pommes och testning av en idé jag fått.. ( coleslaw med bostongurka) 👍😊
Logga in
Skapa konto
Efter en skön dag med fiskevårdsarbete i klubbån (ett pass varje månad) provade vi att röka räkor för första gången. Blev riktigt gott men jag tar 1/4 kol nästa gång, det blev onödigt varmt.
Vitlöksbröd, sallat från trädgården, aioli och även vindolmar med vinblad från trädgården samt chili och annat grejs som tydligen växer hos oss.
Vitlöksbröd, sallat från trädgården, aioli och även vindolmar med vinblad från trädgården samt chili och annat grejs som tydligen växer hos oss.
Logga in
Skapa konto
Vet inte om du hade färska räkor men jag använder alltid frysta när jag röker dem så att de hinner få smak och blir inte så sega och torra som i charken.Fario skrev:
Efter en skön dag med fiskevårdsarbete i klubbån (ett pass varje månad) provade vi att röka räkor för första gången. Blev riktigt gott men jag tar 1/4 kol nästa gång, det blev onödigt varmt.
[bild]
👍Jo då. Tog en påse direkt från frysen och hällde i en sådan där grillkorg från Weber.john68 skrev:
Rörde om var tredje minut och ett kg var klart efter tolv minuter.
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 471 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 471 inlägg
Tips är att låta de ligga ett dygn efter rökningen, då tar de än mer smak! Dock svårt om man är hungrig 😉 Och som sagt, försök håll temperaturen låg.Fario skrev: