MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Toast med chevrè, pekannötter och honung. Balsamicon kom inte med på bilden men är väldigt viktig. :p
[bild]
Ryggbiff, potatisgratäng och rödvinssås:
[bild]
Vanlig hederlig kladdkaka med grädde och hallon:
[bild]
GOTT NYTT ÅR! :giggle:
Snarlik förrätt. :D
Förrätt med chevre på rödbeta och toast, dekorerad med valnötter på ett vitt blommönstrat fat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rödbeta under chevren, och ingen balsamico.
 
  • Gilla
  • Älska
AndersMalmgren och 4 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
aj då..
Hade blomkålen kokat lite för länge?
Ingen aning?
 
P
nino nino skrev:
Ingen aning?
många gör det felet och glömmer att de blir färdiga av eftervärmen..

Jag blandar i lite pressad potatis i blomkålsmoset.. får då även lite fluff. ;)
och den där lilla stärkelsen som fattas.. (y)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
P
Dukat middagsbord med tända ljus och tallrikar med diverse maträtter och dryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visa bilaga 576112 blev mysigt..

Men efter att ha ätit.. middag.. pavlova.. dansk sillsallad... Så är man nu redo för horisontellt läge..
 
  • Gilla
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
Myrstacken
Maskintok skrev:
[bild] [media] blev mysigt..

Men efter att ha ätit.. middag.. pavlova.. dansk sillsallad... Så är man nu redo för horisontellt läge..
Gärna med en babushka på
 
Buffébord med varierade rätter inklusive smörgåstårta, kallskuret och pajer, dekorerat med blommor och juldekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Julbord med varierad mat som laxpaj, köttbullar, rödlök, clementiner och julmust.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Buffébord med diverse maträtter inklusive sallad, rulltårtor, baconinlindade delikatesser och skivad chark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Myrstacken
Såhär är det alltid det börjar småttt..
Någon bjuder grannkidsen på koktkorv...
Sen skall någon bräcka det med exklusiva plättar--
efter det svär någon på att de hade en fläskkotlett i örat när de föddes,,,
Efter en del battaljer kommer alla överens om att logiken borde bestämma...
 
P
L lat skrev:
Ännu ett nyanserat och väl underbyggt "uttalande" från dig.
Kan du visa nån statisk eller annat på att kriminaliteten är lägre i länder där majoriteten av folket är "uppfostrade" i/med liberala/libertariana/konservativa värden?
Det är även kanske ett något drastiskt påstående att majoriteten av folket är uppfostrat med "vänstervärden". Om man ska leda det i bevis så behövs en hel del forskningsunderlag. Men alla vilda påståenden man gör behöver man ju inte leda i bevis.
 
P
Maskintok skrev:
hellre för salt än under saltat..
För salt kan man alltid dölja med god dryck..
Man kan alltid salta i efterhand, men man kan inte alltid ta bort salt i efterhand.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Här blev det hummer till förrätt, pilgrimsmusslor med hummersås till mellanrätt och ren till huvudrätt. Dock tog jag bara bild på förrätten.

Hummer på en väldekorerad middagsbord med tända ljus och en flaska champagne.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
john.h och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Här blev det hummer till förrätt, pilgrimsmusslor med hummersås till mellanrätt och ren till huvudrätt. Dock tog jag bara bild på förrätten.

[bild]
Efterrätt då?! :surprised:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Efterrätt då?! :surprised:
Den tog jag faktiskt bild på, chokladmouse med hallonspegel

Chokladmousse med hallonspegel toppad med färska hallon och kaksmulor i ett glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den tog jag faktiskt bild på, chokladmouse med hallonspegel

[bild]
Phu, höll på att bli nervös där ett tag. ;)
 
  • Haha
1
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Phu, höll på att bli nervös där ett tag. ;)
Haha min sambo är likadan, för henne är efterrätten viktigast. För mig är det ofta förrätten som är höjdpunkten. Men så uppskattar jag också avsmakningsmeny när man bara får små förrätter :p
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha min sambo är likadan, för henne är efterrätten viktigast. För mig är det ofta förrätten som är höjdpunkten. Men så uppskattar jag också avsmakningsmeny när man bara får små förrätter :p
Och min man är som dig. Manligt kvinnligt? :thinking:
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.