MalZon MalZon skrev:
I appen finns det inget system, och i Mina sidor finns inget heller.
Ska man lägga in allt själv eller ska jag ringa Verisure så de får lägga in allt igen? Klart smidigast att be dem göra det, men...
I mitt fall ringde de och om x dagar kommer jag att behöva lägga in alla komponenter själv. Sagt och gjort. Skapade ett nytt konto med en annan mail och började med huvudenheten. Sen tog jag det våning för våning och dörr för dörr.

Kashew Kashew skrev:
I mitt fall ringde de och om x dagar kommer jag att behöva lägga in alla komponenter själv. Sagt och gjort. Skapade ett nytt konto med en annan mail och började med huvudenheten. Sen tog jag det våning för våning och dörr för dörr.
Ok. Kan man inte använda sin mail som man hade innan?

MalZon MalZon skrev:
Ok. Kan man inte använda sin mail som man hade innan?
Beror på.. är den gamla redan kopplat till en installation behöver du skapa ett nytt konto för den nya installation med en ny mailadress och sedan bjuda in din gamla email som en ny användare i det nya systemet.

Du får prova och se om du kan använda din befintliga email till den nya installationen.

Kashew Kashew skrev:
Beror på.. är den gamla redan kopplat till en installation behöver du skapa ett nytt konto för den nya installation med en ny mailadress och sedan bjuda in din gamla email som en ny användare i det nya systemet.

Du får prova och se om du kan använda din befintliga email till den nya installationen.
Ok får kolla. Men du gjorde bara en ny installation och lade till allt igen?

N
Verisure gjorde detta åt mig. Har samma inlogg med samma mejl. Och samma lösenord hos verisure
Det enda jag behövde göra var att bestämma en ny kod för larmet, själv i appen.
Efte att jag köpt den.

Anonymiserad 22996 skrev:
Hej,

Eftersom Verisure kör fult och har olika pris på alla kunder och även sina kunder med olika % varje år, skulle det vara intressant att veta vad andra betalar.

Tacksam om tråden kan hållas ren från övriga kommentarer.

Jag har
Brand men bara yttre tjänst.
en extra kamera detektor +15kr/månad
service avtal + 33kr/månad

Betalar med höjningen 376kr/månad. (Höjdes 6,5% nu i december).
2 kameror, 2 brandvarnare, 3 magneter, 1 siren, 1 manöverpanel. 299kr/mån💪

• Gilla
Kashew
  • Laddar…
N
2 brandvarnare, 3 magneter, 1 siren, 1 manöverpanel. 299kr/mån💪
Väldigt bra pris, blev erbjuden samma när jag sa upp.
Nu kostar det 0 kr i månaden. Dock utan kameror.

MalZon MalZon skrev:
Ok får kolla. Men du gjorde bara en ny installation och lade till allt igen?
Yes!

Hotar man efter ett par år med att avsluta tjänsten så är de snabba på att sänka priset. Det är de trogna stackarna som bara betalar och är glada, som aldrig ifrågasätter priset som gör det möjligt för mig att ha det låga priset.

Ber lite om ursäkt till alla er med dyr TV, bredband och larm 😉

N neo11 skrev:
Verisure gjorde detta åt mig. Har samma inlogg med samma mejl. Och samma lösenord hos verisure
Det enda jag behövde göra var att bestämma en ny kod för larmet, själv i appen.
Efte att jag köpt den.
Ringde till dem, de löste det åt mig. Fick göra nytt lösenord, bjuda in frugan igen, fixa in koder och fingeravtryck så nu är allt igång igen.

• Gilla
Kashew
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan skrev:
Hotar man efter ett par år med att avsluta tjänsten så är de snabba på att sänka priset. Det är de trogna stackarna som bara betalar och är glada, som aldrig ifrågasätter priset som gör det möjligt för mig att ha det låga priset.

Ber lite om ursäkt till alla er med dyr TV, bredband och larm 😉
Är just smyghöjningarna som gör att jag säger upp. Eller smyg och smyg... från 329 till 680kr i månaden är fan ingen smyghöjning.

• Arg
Kashew
  • Laddar…
MalZon MalZon skrev:
Är just smyghöjningarna som gör att jag säger upp. Eller smyg och smyg... från 329 till 680kr i månaden är fan ingen smyghöjning.
Det är en krocketklubba på smalbenet till höjning!

• Gilla
MalZon
  • Laddar…
Men visst är det lite konstigt att jag bara gick betala 350kr ist för de 1495kr som alla pratar om?

N
Ja väldigt konstigt.
Fick en faktura i förrgår på 1495 kr

N neo11 skrev:
Ja väldigt konstigt.
Fick en faktura i förrgår på 1495 kr
Jag betalade 2 lax för mitt friköp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.