Ok, det var lågt pris. Har dock brand också, men de komponenterna påverkar ju inte priset. Betalat dessa 699kr i många år. Tyvärr är ju övriga bolag lika dyra med samma komponenter.

Inget längre, började på 4000/år och sen slutade det på 8000/år efter 5 år.

Sa upp det och behöll larmen, men säljarna jagade mig i ett par månader efteråt, tillslut fick jag ett garanterat erbjudande på 199kr/månad och att dem absolut inte fick höja kostnaderna för mig igen.

Tackade dock nej, så det finns garanterat chans för er som betalar att sänka månadskostnaden ytterligare, man får bara spela svårflörtad :)

devjoachim devjoachim skrev:
Inget längre, började på 4000/år och sen slutade det på 8000/år efter 5 år.

Sa upp det och behöll larmen, men säljarna jagade mig i ett par månader efteråt, tillslut fick jag ett garanterat erbjudande på 199kr/månad och att dem absolut inte fick höja kostnaderna för mig igen.

Tackade dock nej, så det finns garanterat chans för er som betalar att sänka månadskostnaden ytterligare, man får bara spela svårflörtad :)
Hört de som fått ner det till 99 kr/månad gm att vara svårflörtad och säga att får de inte den månadskostnaden säger de upp det. De vill ju behålla sina kunder. Hört många som
lämnat Verisure och köper eget o installerar.

G
Grejen är ju att dom ska ha x kr i månaden för varje liten komponent..

Så ska man täcka större delen av huset så drar det iväg något enormt. Som jag förstått det så åker dom inte ens ut om dom inte kan bekräfta på kameran,,

Tjejen i telefonen blev nästan sur för jag sa nej hela tiden men samtidigt gav hon mig inte ett erbjudande heller så...

Ska bränna pengarna på en bättre hemförsäkring (på pappret iallafall) istället..

• Gilla
ullak40
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:

Så ska man täcka större delen av huset så drar det iväg något enormt. Som jag förstått det så åker dom inte ens ut om dom inte kan bekräfta på kameran,,

Tjejen i telefonen blev nästan sur för jag sa nej hela tiden men samtidigt gav hon mig inte ett erbjudande heller så...

Ska bränna pengarna på en bättre hemförsäkring (på pappret iallafall) istället..
Har läst om de som bett att få prata med den chef personen du pratar med har, då har det blivit bråttom att ge lägre pris. Ge er inte. Be hela tiden att få prata med chefen, och vill de inte gå med på det får de komma och plocka ner allt.

G Greger_08 skrev:

Om man beställer direkt på deras webshop oprutat blir det så, men går att förhandla.

Vi tog över ett larm där huvudenhet och brandvarnarna behövde bytas. Efter lite förhandling landade vi i nedan.

* Ny huvudenhet
* Tre nya kameror där man kan se bilder i appen
* Fem gamla kameror
* Tio ny brandvarnare
* 21 magnetkontakter (blandat nytt och gammalt)
* Diverse manöverpaneler osv.

Kostnad? 299/mån.

• Wow
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Jag saknar inte min månadskostnad.

• Haha
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
G
G Gunnar Johansson69 skrev:
Om man beställer direkt på deras webshop oprutat blir det så, men går att förhandla.

Vi tog över ett larm där huvudenhet och brandvarnarna behövde bytas. Efter lite förhandling landade vi i nedan.

* Ny huvudenhet
* Tre nya kameror där man kan se bilder i appen
* Fem gamla kameror
* Tio ny brandvarnare
* 21 magnetkontakter (blandat nytt och gammalt)
* Diverse manöverpaneler osv.

Kostnad? 299/mån.
Fick du betala något för den nya hw i engångskostnad?

G Greger_08 skrev:
Fick du betala något för den nya hw i engångskostnad?
Installationskostnad, typ 1500. Sedan fick jag behålla all den gamla hårdvaran förutom huvudenheten.

G Gunnar Johansson69 skrev:
Installationskostnad, typ 1500. Sedan fick jag behålla all den gamla hårdvaran förutom huvudenheten.
Hur fungerar larmet då utan huvudenhet?

Walle85
U ullak40 skrev:
Hur fungerar larmet då utan huvudenhet?

* Ny huvudenhet

^^

Walle85 Walle85 skrev:

* Ny huvudenhet

^
Kan bara se texten Ny huvudenhet, fick ni betala för den då ?
Hur fick ni veta att den + brandvarnare var för gamla, och hur gamla var de då ?

Walle85
U ullak40 skrev:
Kan bara se texten Ny huvudenhet, fick ni betala för den då ?
Hur fick ni veta att den + brandvarnare var för gamla, och hur gamla var de då ?
Syftade på att det nämndes att det ingick en ny huvudenhet, därav blev din fundering kring hur det funkar utan huvudenhet lite fel 😊
Det var endast den gamla som lämnades tillbaka förstod jag det som.

Walle85 Walle85 skrev:
Syftade på att det nämndes att det ingick en ny huvudenhet, därav blev din fundering kring hur det funkar utan huvudenhet lite fel 😊
Det var endast den gamla som lämnades tillbaka förstod jag det som.
Ok, då förstår jag! Hur fick ni vetskap om att brandvarnare var föt gamla då, och hur gamla?

Skaffade Verisure i januari och köpte 2 system och betalar 378/mån för båda

Larm 1
* 1 Huvudcentral
* 1 Micro enhet
* 4 Videodetektorer
* 3 Rökdetektorer
* 1 Siren med brandsensor
* 1 Manöverpanel med röst
* 12 Magnetkontakter med vibration
* 10 Smartplugs

Larm 2
* 1 Huvudcentral
* 1 Videodetektor
* 1 Siren med brandsensor
* 1 Manöverpanel med röst
* 3 Magnetkontakter med vibration
* 1 Yale Doorman v2n + låsmodul

• Gilla
NumerOneQ och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.