433 605 läst ·
1 235 svar
434k läst
1,2k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Renoveringsnovis
· Göteborg
· 64 inlägg
Inget längre, började på 4000/år och sen slutade det på 8000/år efter 5 år.
Sa upp det och behöll larmen, men säljarna jagade mig i ett par månader efteråt, tillslut fick jag ett garanterat erbjudande på 199kr/månad och att dem absolut inte fick höja kostnaderna för mig igen.
Tackade dock nej, så det finns garanterat chans för er som betalar att sänka månadskostnaden ytterligare, man får bara spela svårflörtad
Sa upp det och behöll larmen, men säljarna jagade mig i ett par månader efteråt, tillslut fick jag ett garanterat erbjudande på 199kr/månad och att dem absolut inte fick höja kostnaderna för mig igen.
Tackade dock nej, så det finns garanterat chans för er som betalar att sänka månadskostnaden ytterligare, man får bara spela svårflörtad
Hört de som fått ner det till 99 kr/månad gm att vara svårflörtad och säga att får de inte den månadskostnaden säger de upp det. De vill ju behålla sina kunder. Hört många somdevjoachim skrev:
Inget längre, började på 4000/år och sen slutade det på 8000/år efter 5 år.
Tackade dock nej, så det finns garanterat chans för er som betalar att sänka månadskostnaden ytterligare, man får bara spela svårflörtad![]()
lämnat Verisure och köper eget o installerar.
Grejen är ju att dom ska ha x kr i månaden för varje liten komponent..
Så ska man täcka större delen av huset så drar det iväg något enormt. Som jag förstått det så åker dom inte ens ut om dom inte kan bekräfta på kameran,,
Tjejen i telefonen blev nästan sur för jag sa nej hela tiden men samtidigt gav hon mig inte ett erbjudande heller så...
Ska bränna pengarna på en bättre hemförsäkring (på pappret iallafall) istället..
Så ska man täcka större delen av huset så drar det iväg något enormt. Som jag förstått det så åker dom inte ens ut om dom inte kan bekräfta på kameran,,
Tjejen i telefonen blev nästan sur för jag sa nej hela tiden men samtidigt gav hon mig inte ett erbjudande heller så...
Ska bränna pengarna på en bättre hemförsäkring (på pappret iallafall) istället..
Har läst om de som bett att få prata med den chef personen du pratar med har, då har det blivit bråttom att ge lägre pris. Ge er inte. Be hela tiden att få prata med chefen, och vill de inte gå med på det får de komma och plocka ner allt.G Greger_08 skrev:Grejen är ju att dom ska ha x kr i månaden för varje liten komponent..
Om man beställer direkt på deras webshop oprutat blir det så, men går att förhandla.G Greger_08 skrev:Grejen är ju att dom ska ha x kr i månaden för varje liten komponent..
Vi tog över ett larm där huvudenhet och brandvarnarna behövde bytas. Efter lite förhandling landade vi i nedan.
* Ny huvudenhet
* Tre nya kameror där man kan se bilder i appen
* Fem gamla kameror
* Tio ny brandvarnare
* 21 magnetkontakter (blandat nytt och gammalt)
* Diverse manöverpaneler osv.
Kostnad? 299/mån.
Fick du betala något för den nya hw i engångskostnad?G Gunnar Johansson69 skrev:Om man beställer direkt på deras webshop oprutat blir det så, men går att förhandla.
Vi tog över ett larm där huvudenhet och brandvarnarna behövde bytas. Efter lite förhandling landade vi i nedan.
* Ny huvudenhet
* Tre nya kameror där man kan se bilder i appen
* Fem gamla kameror
* Tio ny brandvarnare
* 21 magnetkontakter (blandat nytt och gammalt)
* Diverse manöverpaneler osv.
Kostnad? 299/mån.
Syftade på att det nämndes att det ingick en ny huvudenhet, därav blev din fundering kring hur det funkar utan huvudenhet lite fel 😊U ullak40 skrev:
Det var endast den gamla som lämnades tillbaka förstod jag det som.
Ok, då förstår jag! Hur fick ni vetskap om att brandvarnare var föt gamla då, och hur gamla?Walle85 skrev:
Skaffade Verisure i januari och köpte 2 system och betalar 378/mån för båda
Larm 1
* 1 Huvudcentral
* 1 Micro enhet
* 4 Videodetektorer
* 3 Rökdetektorer
* 1 Siren med brandsensor
* 1 Manöverpanel med röst
* 12 Magnetkontakter med vibration
* 10 Smartplugs
Larm 2
* 1 Huvudcentral