440 989 läst ·
1 279 svar
441k läst
1,3k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Jag tror det mest är exhibitionister som har Verisure. Allmänt känt att deras personal sitter och hoppas på att få se nakenbilder på kunder som kommer utspringande från sovrummet när det går något falsklarm.M Markarbetaren skrev:
Så vill man visa upp sig för okända är det en bra tjänst
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Många har larm för att de upplever sig säkrare då.M Markarbetaren skrev:
Verisure gör mycket reklam, och lever nog på att de ses som den största aktören på privatmarknaden.
Vi har larm för att min bättre hälft ska känna sig trygg, när hon var i skolåldern kom hon hem till ett pågående inbrott och mötte tjuvarna i hallen.
(vi har dock inte längre verisure, utan friköpt vilket kan ses i tråden).
Har det för att min hustru ville ha ett larm och känna sig tryggare. Valde att "hyra" istället för att köpa då jag räknade ut att kostnaden för att köpa kontra hyra skulle vara likvärdig på ca 10år, och på 10år så har tekniken sprungit så mycket att jag ändå skulle vilja byta ut grejer jag köpt...M Markarbetaren skrev:
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Okej, jag har aldrig haft en prenumerationstjänst på larm men jag tycker mycket av det dom erbjuder kan man lösa själv, till en lägre kostnad. Jag har har själv rökdäckare kopplade till både gsm och nätverket med notis och sms till telefonen om något inträffar. Kameror, rörelsedäckare, dörrsensorer mm. med pushnotis och sms.
Så allt detta dom erbjuder med larmcentral 24/7 och möjlighet till videoövervakning, rökdetektion osv. sköter jag själv utan månadskostnad. Visst kan man kanske uppleva nån form av trygghet med väktarutryckning, men ingår personskydd verkligen i deras arbetsuppgifter? Att göra en bedömning om jag behöver tillkalla polis av vad jag ser på en kamera kan jag ju göra själv.
Så allt detta dom erbjuder med larmcentral 24/7 och möjlighet till videoövervakning, rökdetektion osv. sköter jag själv utan månadskostnad. Visst kan man kanske uppleva nån form av trygghet med väktarutryckning, men ingår personskydd verkligen i deras arbetsuppgifter? Att göra en bedömning om jag behöver tillkalla polis av vad jag ser på en kamera kan jag ju göra själv.
Vad jag vet har väktarna instruktioner om att de inte ska ingripa vid t.ex. pågående inbrott. Det enda de gör är väl att titta på och ringa polisen. Skulle tjuvarna komma i närheten av dem så lär de köra därifrån.M Markarbetaren skrev:
Fast lyssnar man på deras säljare får man säkert intrycket att väktarna gör något mer aktivt, men det är bara säljsnack. Överlag så går deras säljsnack i mycket ut på att skrämma folk. T.ex. "Hur ska du kunna leva med att ditt barn kommer hem från skolan och kommer in mitt i ett pågående inbrott".
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Ja jag har inte heller fått uppfattningen om att det är Robocop som glider runt i väktarbilarna.L lbgu skrev:Vad jag vet har väktarna instruktioner om att de inte ska ingripa vid t.ex. pågående inbrott. Det enda de gör är väl att titta på och ringa polisen. Skulle tjuvarna komma i närheten av dem så lär de köra därifrån.
Fast lyssnar man på deras säljare får man säkert intrycket att väktarna gör något mer aktivt, men det är bara säljsnack. Överlag så går deras säljsnack i mycket ut på att skrämma folk. T.ex. "Hur ska du kunna leva med att ditt barn kommer hem från skolan och kommer in mitt i ett pågående inbrott".
Det mesta som en larmcentral kan göra, kan man göra lika bra själv. Får du ett larm till mobilen så går det nog till och med snabbare för dig att ringa en granne som går ut och tittar, än för larmcentralen att skicka en väktare.
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Två timmar och 10 minuter stod grannens larm och tjöt mitt på dagen en solig dag i juli innan Securitas dök upp och stängde av det.G gbgustaf skrev: