Jag har fastnat lite i min demontering av gammalt trycksjäl på vinden systemet är borta å nytt trycksjäl finns på plats men det gammal trycksjälett som fans på vind har ett skvallerrör som går rakt upp genom yttertaket med en böj,, Kanske 5 mm ø hur lagar jag detta smidigast,,har nya pannor som ska dit men själva takpappen är inte utav den svarta på rulle ute kom i ark kanske 900mm x 500mm (om jag inte minns fel) som var i pressad pappträ det närmsta som jag hittar att jämföra med är trossbotten skiva fast mycket smalare kanske 3-5mm tjocka å pressade behandlade..
Jag hittar inte namnet på dessa kvittar vad..
Bytte yttertaket för kanske 6 år sedan å då la dom dit sånna på några få ställen då det satt sånna sedan tidigare.
Ska jag köra med ny takpapp (svart på rulle) eller ska jag försöka skära ut så pass så jag får ner en fyrkant på kanske 10x10 cm av trossbottenskivan å sen täta under runt över å i fogarna med Asfaltsklister?
Just detta med att det är annan papp i trä än den svarta på rulle har fått mig att stanna av å tveka på nästa steg.