Halloj!
Jag har ett fäste till en dörrbroms som tillsynes släppt från karmen. Det är någon typ av limrester kvar på fästet men dessvärre har det lossnat en bit trä från karmen så jag tror inte att enbart lim är lösningen.
Dörren är från 2017.
Bifogar bilder på problemet. Kan även tillägga att jag tagit loss fästet från själva armen och satt tillbaka sprintern i fästet.
När jag har diskuterat med AI föreslår den kemiskt trä och sen borra nytt hål. Är drt rimligt?
Ska jag isåfall kladda på det även där trät lossnat?
Tack
Jag har ett fäste till en dörrbroms som tillsynes släppt från karmen. Det är någon typ av limrester kvar på fästet men dessvärre har det lossnat en bit trä från karmen så jag tror inte att enbart lim är lösningen.
Dörren är från 2017.
Bifogar bilder på problemet. Kan även tillägga att jag tagit loss fästet från själva armen och satt tillbaka sprintern i fästet.
När jag har diskuterat med AI föreslår den kemiskt trä och sen borra nytt hål. Är drt rimligt?
Ska jag isåfall kladda på det även där trät lossnat?
Tack
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Hej,Stefan Bengtsson skrev:
Tack! Men jag har en annan frågeställning än den tråden och skulle behöva hjälp med hur jag ska tänka kring hålet som nu är för stort för att fästet ska hålla kvar.
Jag såg att du hade föreslagit skruv och det kan man säkert komplettera med men något mer måste till för att det ska bli stabilt eftersom att trät är trasigt runt hålet.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Ok. I så fall tycker jag att AI:s förslag med någon sorts stelnande massa är rimligt.
Flisan som lossat kan du väl limma tillbaka med trälim.
Flisan som lossat kan du väl limma tillbaka med trälim.
Klicka här för att svara