Öppna den blå kranen under elpatronerna helt annars kan inte pannan ladda tanken! Isolering å fönsterbyten å allt som diskuteras är ju inte läge ett i detta fall, utan det är värmesystemet ni måste få koll på!

Har ett liknande system, en kökspanna varifrån det heta vattnet pumpas till en ackumulatortank och vidare ut på radiatorer. På det utgående röret från pannan sitter en termostat som styr pumpen, har termostaten inställd på 70 grader så att den pumpar bara när vattnet är hett. I acktanken sitter en elpatron som slår på vid ca 60 grader. Det från acktanken till radiatorerna utgående vattnets temp är ca 40 grader.
Kan det vara så att din pump inte slår ifrån utan pumpar ack-vatten genom pannan hela tiden?

• Gilla
Mach77777
  • Laddar…
S
ricebridge skrev:
Sen –*nu vet jag inte om ni flyttat in i huset direkt från öegenhet eller jättemodern villa. Men svenska inomhustemperaturer brukar av tradition vara närmast bastuvarma, särskilt i lägenhet eller radhus. Det är något vi vant oss vid de senaste 50 åren eller så, och inget som på något sätt är naturligt för gamla tiders hus. På vintern blir det svalare inomhus i ett äldre hus, och vill man ha upp samma värme får man antingen tilläggsisolera mer, elda mer, eller klä på sig.
Jag läste om spädbarnsvård i en husmorsbok ftån 30-talet (min gammelmormors) och där står det om att man helst ska bada spädbarn i ett varmt rum. Rekommenderat 16-18 grader lufttemperatur.
:D

• Gilla
tompaah7503 och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.