45 829 läst ·
23 svar
46k läst
23 svar
Vad är ett rimligt pris, byte avloppsrör från huset till gatan
Fick betala runt 35 tkr för liknande arbete förra sommaren.
Arbetsledning 3h lär innebära planering och beskrivning på plats.Magnus E K skrev:
Tycker du inte man ska ha laser?
3-axlad lastbil är det vanligaste så det är inget konstigt. Möjligtvis lite konstigt att man specar antalet axlar.
470 för anläggare är nog ganska normalt i stora delar av landet.
Om totalpriset och arbetstiden är rätt eller inte låter jag vara osagt.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 612 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 612 inlägg
Okej, jag överdrev lite. Och på något sätt känns det ganska tillfredsställande att veta att om jag måste göra samma grej på min tomt (vilket är inte alltför osannolikt) behöver jag inte ens fundera på att anlita någon utan kan bara plocka fram spaden och handgräva och tjäna klart mer på timme på det än på mitt vanliga jobb!
Du hade kunnat rörinfodra från fastighet fram till rörbrott. Beroende på hur rörbrottet ser ut så hade du ev. kunnat infodra förbi rörbrottet.
Hur gick det med ditt ärende?
Hur gick det med ditt ärende?
S Senbe skrev:Tänkte ställa frågan här då det verkar ta en väldans tid att få in offerter nu i semestertider och samtidigt lär de krydda dessa något mht just semestertider.
Avloppsröret som går från vår fastighet ut till kommunens på gatan har spruckit ca 3-4m ut från huset enl dom som spolade rören och filmade, troligen stenras i röret och deras rekommendation var då såklart att gräva upp och byta.
Vårt största bekymmer är att vi har en helt ny altan (3v gammal) som står längs med husväggen och ca 6m ut. Tror ni det finns någon som helst möjlighet att slippa riva ner hela altanen? Tex genom att lägga i ett rör i befintliga röret om man lyckas få bort det som sitter fast via en utgrävning precis vid altanens slut?
Vad har ni fått betala för liknande projekt? Om man behöver gräva från husvägg till gatan så är det ca 15meter. Då vi har källare borde djupet på grävningen va ganska många meter närmst huset.
Övrig info
Huset är från 1953. Gjutjärn inne, spolarna sa gjutjärn även ut till gatan men borde väl va betong. Bor i en förort till Stockholm.
Vad tror ni det kostar om man inte gör något själv? Precis haft ryggskott.
Klicka här för att svara